Jaloezie...................

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Jaloezie...................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 13:20

Don't worry.......be happy Haha!
Laatst bijgewerkt door aprillicious op 08-08-02 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:27

wow, wat sta jij stevig in je schoenen, zeg! Petje af.

Ik zelf ben wel eens jaloers, maar niet echt dat je merkt. Als ik er alles voor gedaan heb voor een proefwerk, iemand krijgt een dikke 8 en ik krijg een 4, dan heb ik wel eens, wow, ik wou dat ik die 8 had. Of als iemand al Z rijdt, en ik nog maar in de B, heb ik wel eens van: ik wou dat ik dat kon! Maar ik heb nog tijd zat. Maar ik denk dat menig meisjes bij mij in de omgeving ook jaloers zijn op mij, dat ik het nou allemaal zo goed voor elkaar heb.

Ik weet dus niet of het van mijn kant jarloers is. Het is niet dat ik ze niet gun, ze zullen er allemaal wel hard voor geknokt hebben. Maar af en toe je wel eens: Schijnheilig

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:38

helemaal met kimmy eens.

Ben ooks tront jaloers op me vriendin (party-girl) die heeft het allemaal lekker voor elkaar, groot huis, goede pony, bak bij huis.
Maar ik gun het haar van harte!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 13:42

Sorry, ik zie dat mijn verhaal errug lang is geworden hi hi hi

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:06

Je hebt je zaakjes in ieder geval goed voor elkaar en daar mag je best trots op zijn!
Dat mensen jaloers worden voorkom je niet, hoe banketstaaflig het ook is.

Bij ons is het hetzelfde, ik ben 25 getrouwd, we hebben een nieuw vrijstaand huis gezet waarbij we nog een stukje grond hebben, ik heb m'n eigen paardje, wat wil je nog meer.
Je leert je vrienden dan wel kennen, er zijn veel mensen die niet langskomen bij ons nieuwe huisje omdat ze afgunstig zijn, walgelijk is dat, ze mogen voor mij nu blijven waar we zijn.

Ik ben niet jaloers op andermans bezittingen, tuurlijk denk ik ook wel eens van "WOW dat zou ik ook wel willen" maar dat is niet dat ik het die persoon niet gun, dan vindt ik het gewoon super!
Ik kan b.v. wel jaloers zijn als een andere meid de hele avond om m'n man heen loopt te hengen of zo, maar dat is toch een ander soort jaloezie die iedereen denk ik wel heeft.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 14:34

Jaloezie naar meisjes/vrouwen wat om je vriend/man gaat is wel begrijpelijk ja. Maar ook daar heb ik geen last van hi hi. Ik vertrouw me vriend volledig en als hij behoeft heeft aan flirten of dansen met anderen heb ik daar geen moeite mee. Alleen hij moet niet met ze gaan zoenen of je weet wel. Dan mag ie gewoon verdwijnen. Maar ik vind dat ie mag flirten etc met anderen. Anders word het leven zo saai voor hem. Ik kan hem ook niet altijd alle aandacht geven, die gaat nl. naar me paard ha ha ha.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:35

ik ben ook nooit jaloers ik gun anderen veel want zelf maak ik minder leuke dingen mee en dat gun ik een ander niet maar als jou familie geen kontakt meer met je opneemt enz. dan moet je er toch eens over gaan praten het lijkt net alsof ze je nu als vijand zien ik zou het uit gaan praten maar mischien willen zij er ook een beetje van jou geluk beproeven en dat kan niet !
bijv ik kreeg laatst van me opa en oma 50 gulden en me broer en zus niet me zus was heel jaloers en toen ging ze huilen en moest ik maar de helft afstaan maar dat wou ik niet want ik heb het hard nodig want ik heb al bijna nooit geld naja 1 voorbeeld van negatieve jaloersheid ik vind het dus niet leuk als iemand op je jaloers is ik ben zelf namenlijk nooit jaloers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:37

Ik ben wel eens jaloers op mensen die een paard hebben, of meer en die lekker overdags kunnen rijden omdat ze niet naar het werk hoeven en ook nog eens tijd over houden om andere dingen te doen. Ik ben ook jaloers op mensen die lekker op het platteland wonen .MAar ik neem het ze niet kwalijk. Er is namelijk een verschil: jaloers zijn in de zin van benijden (zoals ik doe) en jaloers zijn omdat je de ander niet gunt wat jij ook niet hebt. Dat laatste vind ik echt kwalijk. Ik merk dat sommige mensen wel eens jaloers op mij zijn, ze doen dan negatief, ik begrijp dan niet waarom maar iemand anders zegt dan dat het afgunst is. Ik snap dan niet waarom. Ik snap namelijk nooit waarom iemand nou op mij jaloers zou moeten zijn. IN bepaalde dingen doe ik het misschien niet slecht nee; ik heb nu momenteel 3 paarden en alles redelijk goed onder controle. MAar het is vaak dat anderen mij daaraan moeten herinneren. Maar dan gaat het ook wel weer.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:20

Ik ken eigenlijk ook alleen positieve jaloezie (benijden); als iemand bijv. in een mooi huis woont met paarden aan huis en een leuke man/vriend heeft dan denk ik: dat zou ik ook wel willen! Maar niet dat ik het diegene dan niet gun!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:13

Ik heb geen reden om jaloers te zijn dus ben ik het ook niet. Ik heb een paard, een leuke baan, goede vrienden, leuk huis, toffe familie....ik heb genoeg meegemaakt en mensen verloren, dus daarom weet ik juist enorm te waarderen wat ik heb. + ik ben gezond. + jaloezie is een negatieve energie en daarmee wil ik mijn leven niet vergiftigen. Ja een leuke vent erbij zou best tof zijn, maar dat komt vast wel. Ook alleen ben ik gelukkig. En soms ben ik neit zo blij, maar als ik dan weer vrolijk ben, besef ik tenminste dat dat neit vanzelfsprekend is. Ik vind mijzelf 'rijk' in alle opzichten, ook al heb ik aan het eind van de maand geen cent te makken. Als iemand jaloers is is dat vooral zijn eigen probleem, tenzij hij er natuurlijk anderen mee lastig valt...Totaal negeren is dan volgens mij de engie optie. Je kan iemand wel geven wat hij wilt hebben, maar daar gaat het helemaal neit om. Het is een ontevredenheid met jezelf en/of je leven, en daar moeten ze dan maar eens verandering in brengen. Want veeeeel te veel mensen zeuren en klagen over de situatie waar ze in zitten maar zijn te beroerd om er iets aan te veranderen. Lekker klagen is ook lekker veilig. Boos!

Jullie snappen wel dat ik zo iemand als Frank uit Big Brother nog geen dag zou verdragen Haha!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:53

als je mijn dochter was dan zou ik zo trots op je zijn als een pauw.
wand je vecht op jou mannier in het leven,en je doet het nog goed ook .
mijn dochter is 11 jaar ze doet het goed en ik ben trots op haar.
en ik hoop dat ze het later net zo zal doen als jij
dat is toch lekker leven.
en jaloezie dat kom je hellaas tevaak tegen in het leven.
groetjes engela
ps,laat je niet kisten hoor

Ankie

Berichten: 30
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:00

Mijn jaloezie zit hem meer op het werk. Veel jaloezie komt voort uit naar gedrag. Het is denk ik niet te voorkomen. het is 'part-of-our-life'. Ook in de familie: Hoe komt zij toch aan die leuke jongen? Waar doet zij het allemaal van? Doet ze meer dan werken 'van 9 tot 6? Scharrelt ze erbij??>>>> je ze ziet ze denken. Nou, mensen... 1 ding: Laat ze maar denken allemaal!! Ik draai me overal in en doorheen! Tot ziens! ITS MY LIFE!

_________________
If u c me, u c my horse.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ankie op 2001-11-15 09:01 ]</font>

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:33

Ik herken jouw verhaal wel.Ik ben ook nooit jaloers.Met mn vriend heb ik goeie afspraken en die vertrouw ik 100%,verknald hij dat vertrouwen..tja dan is het simpel.Maar ik weet dat hij dat niet zal doen.
Ik krijg ook weleens jaloerse reacties..ook van mijn familie..of eigelijk van mn moeder.
Mijn moeder heeft vroeger weinig gehad,en weinig dingen kunnen doen wat ze leuk vond.En van haar merk ik weleens dat ze jaloers ik dat ik wel leuke dingen kan doen,en dat ik wel een vriend heb die ik kan vertrouwen ,dat ik een paard heb die ik zelf verzorg en onderhoud en dat ik er gewoon hard voor werk.
En dat is gewoon erg jammer.Ik krijg het allemaal niet voor niks.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:15

Nou nou,Ik ben niet jaloers op je hoor nicht ben juist blij voor je,en die mensen zijn jaloers op Je omdat je het goed heb,je heb een paard een huisje,een lieve vriend,goeie baan en binnekort een autotje en die mensen kunnen er gewoon niet tegen dat jij het goed heb op zo'n jonge leeftijd wat ik totaal niet begrijpelijk vind. Nou je weet zelf hoe jaloers ik ben maar als het om iemand anders geluk gaat dan moet je trots op diegene zijn!
En zelf vind ik jaloerzie aan de ene kant wel te begrijpen dat komt omdat ik ook zo jaloers ben (maar op ander manier,vooral met jongens)soms droom je weleens naar iets of je streeft wel eens naar iets,en dan kom je diegene tegen die alles heb naar waar je streef dan kan de jaloerzie wel een opkomen,maar dat je famillie en vrienden anders tegen je gaan doen omdat jij het goed heb moet je toch wel eens over praten waarom zij het je niet gunnen het zijn nota bene famillie en vrienden en ik vind dat je hun wel kan vertellen waar het op slaat

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:26

ik ben best wel eens jaloers hoor.. gewoon op iemand die mooi haar heeft ofzo of iemand die heel makkelijk goeie cijfers haalt op school. maar niet zo dat ik het diegene het niet gun, maar ik denk dan soms wel eventjes "jeetje.. dat zou ik ook wel willen!"
op de manege zijn er echt een stel die jaloers zijn omdat ik een pony heb en zij niet.. ik weet dat dat niet leuk is voor hun, maar ik praat expres bijna nooit over Evita omdat ze dat misschien niet zo leuk vinden (dat kan ik wel begrijpen) maar soms hebben ze dan van die roddels over mijn pony die helemaal niet waar zijn, daar kan ik me dan wel weer boos om maken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:49

Nou ik ben ook niet jaloers hoor. Ik gun iedereen zijn succesen, hebben ze hard voor gewerkt.
Ik merk wel dat mensen mij "beneiden"of jaloers op mij zijn. Waarom geen idee, in mijn ogen heb ik niks om jaloers op te zijn.
Ik moet hard werken voor mijn huis en mijn paardje, hierdoor heb ik weinig tijd voor vrienden, heb een lieve vriend die gek is op mijn beestje en graag meegaat naar stal en me overal heen brengt met de trailer. Ik heb een lief ponietje wat het leuk doet op keuringen en lief is onder het zadel.

Afgelopen zomer heb ik gemerkt dat mensen heel erg jaloers zijn op mij. Ik was met mijn fjordje naar de keuring geweest om dr op te laten nemen in het stamboek. Totaal onverwachts werd ze ook kampioen in dr rubriek, erg leuk natuurlijk. Dus beladen met linten en beker kwamen we terug op stal. Grafstemming van hier tot tokio.
Volgende dag escaleerde het en kwam de aap uit de mouw. Meiden die zelf een paard hebben waar ze niks mee kunnen door blessures of eigen onmacht vonden dat ik alles in mijn schoot geworpen kreeg en was erg prestatiegericht. Ik wist niet wat ik hoorde.
Als ik prestatiegericht was had mijn paardje nu wel L gelopen of een IBOP en alles wat ik met haar heb bereikt heb ik hard voor moeten werken.
Ik vond het erg kinderachtig dat ze zulke dingen voor mijn voeten wierpen omdat dit helemaal niet zo is en ik ook na dr overwinning totaal niet uit de hoogte heb gedaan ofzo. Ik was wel blij maar stel mijn paard of mezelf niet boven een ander omdat ze toevallig een beker had gewonnen.

Maarja die mensen heb je blijkbaar ook. Ze waren in ieder geval erg in hun hummetje toen ze op de Centrale keuring niet bovenaan was geëindigd (had zelf niet anders verwacht, vond het al heel wat dat ze er heen mocht).

Mensen, wees blij met wat je hebt en maak je niet druk om wat een ander heeft, je kunt je energie wel beter gebruiken. Gun een ander zijn succesen (ookal gaat het misschien niet op een eerlijke manier) en geniet van je eigen prestatie en kunnen.

Viv

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 13:32

ik ben soms ook wel jalours. als bijv iemand heel goed kan rijden denk ik echt zo van zou ik dat ook maar kunnen. niet dak me dan zo dom ga gedragen als er ook welles een paar doen. maar iedereen is da welles denk ik?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 13:39

Nou, Jaloezie is -helaas- een heel normale menselijke eigenschap. Veel daarmee heeft met je persoonlijke instelling te maken. Een beetje de pessimist versus de optimist, eigenlijk.

Een kijk op de wereld kan zijn dat mensen in beginsel eerlijk zijn, tenzij bewezen is dat ze oneerlijk zijn.

Een andere kijk op de wereld kan zijn dat mensen oneerlijk zijn, tenzij bewezen is dat ze eerlijk zijn.

Als iemand jaloers is, dan komt dat doordat die iemand denkt dat hem/haar onrecht is aangedaan. Op zich moet in Nederland echter niemand mopperen, want jullie hebben het allemaal veel te goed.

Met mij gaat het ook goed, ik ken ook wel mensen die hun jaloezie hebben geuit, waarbij dan ook iemand die ik voor zo'n 20 jaar als mijn beste vriend heb beschouwd. Ik heb hem echter nooit iets aangedaan (nou ja, ik ben natuurlijk wel uit Nederland weggegaan). Ik ken ook veel mensen die het veel beter hebben dan ik, maar dat is ze verder gewoon gegund. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en is daarmee verantwoordelijk voor zijn keuzes.

Natuurlijk zijn er een hoop zaken waarvoor men niet gekozen heeft (zoals eventuele handicaps, gezondheid, familieomstandigheden e.d.). Dat zijn zaken waar we met zijn allen mee moeten leven. Diegene die het op dat vlak goed hebben horen diegenen te steunen die het op dat vlak minder hebben. We zijn met zijn allen om elkaar te helpen, nietwaar?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:33

Even een berichtje voor degene die zich door mijn bovenstaande bericht aangesproken voelt (ex stalgenootjes) en daardoor banketstaaflig doet/doen op Horses. Is niet persoonlijk bedoeld louter als voorbeeld wat jaloezie met mensen kan doen (was het meest recente en duidelijke voorbeeld).
Ik noem bewust geen namen, ook niet in dit bericht om je/jullie hier geen slechte naam te bezorgen (jaloezie is menselijk).
Ik verwacht hetzelfde van jullie op horses, we blijven tenslotte volwassen genoeg om jezelf te kunnen zijn.
We komen elkaar niet meer tegen dus wat heeft het nog voor nut.
Via via heb ik gehoord dat het goed gaat met alle paardjes daar, mooi houden zo! Op stal gaat het ook goed met alle paardjes. Jullie worden wel gemist door sommige mensen hoor, jullie zijn echt nog niet vergeten.
Succes en groetjes aan iedereen en knufels voor de knollies.
Viv

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:03

Ik ben iemand die heel vaak jaloers is.

Bijvoorbeeld mijn nichtje die even oud is, die doet het zo goed bij de jongens en ze is zo popi e.d. Daar kan ik wel eens moeilijk mee omgaan.

Ik zelf ben niet iemand die haantje de voorste is. En ben soms wel eens jaloers op de mensen die dat wel zijn.
Mijn nichtje die erg populair is en alles heeft enzo die is meestal niet jaloers, omdat ze alles voor elkaar heeft. mijn nichtje wel iig, ik weet niet of dat voor iedereen zo is

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:41

het feit is gewoon dat niemand echt te kort wil komen op bepaalde vlakken. Als je ziet dat anderen het beter doen dan jij, dan krijg je (ik tenminste) wel snel het gevoel dat je te kort komt/ in gebreke bent/ inferieur etc. Dat gevoel haal ik ook uit sommige bovenstaande berichten, m.n. dat bericht van Shaienne, waar ik mezelf in bepaalde opzichten wel herken (alhoewel het niet meer te maken heeft met populair zijn bij de jongens, grinnik, die leeftijd ben ik ontstegen). maar dan blijkt achteraf vaak dat mensen heel anders tegen mij aankijken dan ik zelf doe. Vaak veel positiever ook. Jaloersheid komt namelijk ook een beetje voort uit gebrek aan zelfvertrouwen of een negatief zelfbeeld.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:02

Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Ook wij zijn "zulke lui" waar een heel aantal mensen jaloers op zijn; 2 kinderen, mooi, vrijstaand huis, mijn man en ik ieder 2 auto´s, 2 paarden, 3 tot 4 keer per jaar op vakantie.
Alleen dat dit ons alles niet is aan komen waaien; (mijn man is zelfstandig, maakt werkweken van soms 60 uur, we hebben min-of-meer "onze familie In de buurt" moeten opgeven, enz. enz.) zien de meeste niet Boos! , die zien alleen maar: BEZIT. Daar kan ik zoch wel zo Gaaaap van worden!!!
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ons kennen en weten dat we ondanks alles toch "normaal" Verward zijn *LOL*.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:12

Hou op Sterre, dat herken ik ook! Mijn pa rijdt een mooie jag en mijn ouders wonen in een bungalow. Omdat mijn pa vroeger makelaar was, kreeg ik altijd te horen 'maar dat kunnen jouw ouders toch wel betalen". Dat bepaalden andere mensen wel eens even. Maar wij gingen niet elk jaar op vakantie. Het enige wat we deden was ons goed kleden, mooi wonen en een leuke auto rijden. Het is een kwestie van prioriteiten. Maar mensen zien alleen de dingen die je hebt en doet. Niet de dingen die je nalaat/offert.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:57

Mooi gesproken desiree! (beide berichjes)
Viv

minoush
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:38

Even een toevoeging, ik ben dus 1 van die meiden die voor een grafstemming zorgde bij Viv op stal, alleen niet omdat Viv met een lint en een beker thuis kwam, dat is hartstikke leuk voor zowel paard en eigenaar. De reden was dat ze op internet mijn paard naar beneden had gehaald en had uitgescholden en daar was ik helemaal kapot van. Het is nooit leuk om te horen hoe iemand bij jou op stal je paard helemaal naar beneden haalt en dan doodleuk op stal met je staat te kletsen alsof je een harstikke leuk paard hebt.
Jaloers ben ik niet op iemand anders, omdat ik zelf ook alles heb wat ik wil ik heb er echt geen reden voor. Heb zelf een paard heb een goede baan en een lieve aanstaande man en een eigen huis. Wat wil je nog meer? En dit heb ik zelf allemaal opgebouwd en bekostigd........

Groetjes