En nog meer hulp gevraagd, checklist nodig spullen voor opkn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

En nog meer hulp gevraagd, checklist nodig spullen voor opkn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 17:19

ik ga vanavond naar de gamma/karwei/praxis om spulletjes te halen om ons huisje waar we gisteren de sleutels van hebben gekregen naar eigen smaak op te knappen... Ik wil behang er afhalen, muren behandelen met voorstrijkmiddel, daarna structuurverf... kozijnen e.d. verven... ik weet echter bijna zeker dat ik nuttige dingen ga vergeten... Ik heb nu staan:

emmers
schoonmaakmiddel
sponsjes
plamuurmesjes
verfbakjes
verfrollers
afplaktape
evt. vast voorstrijkmiddel
evt. vast structuurverf

Ben ik nog hele nuttige dingen vergeten die het opknappen wat makkelijker maken???

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:21

Misschien is grote rollen plastic ook makkelijk als je bijvoorbeeld een kozijn gaat verven en je liever je venterbank niet onder wilt.
Verder denk ik dat je alles al wel hebt.

Verder denk ik aan Terpentine, of bedoel je dat ook met schoonmaakmiddel?

Succes met je huisje!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:23

Je kunt je lijst zo lang maken als je zelf wilt, maar als je dan eenmaal thuis aan de slag wilt gaan kom je er achter dat je toch iets essentieels en heel belangrijks bent vergeten Haha! (en ja, dan is natuurlijk net de Gamma dicht Haha!).

Gewoon wat kwasten en wasbenzine en/of terpentine zijn ook handig (tenzij je natuurlijk verf op waterbasis koopt Haha!).

Oh, en wat plamuur of ander gatenopvulsel (gb).

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:24

Ja idd, plastic rollen om af te dekken. Of een oud stuk tapijt kan je daar ook voor gebruiken.
Verder dus idd terpentine, en misschien nog kwasten voor de kleine hoekjes enzo?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 17:27

Hmmm, plastic, kwasten en terpentine zijn idd ook handig OK dan! ... ik wil toch zo min mogelijk vergeten...de gamma/karwei/praxis zitten nl. A) niet in de buurt en B) ik heb geen rijbewijs... Haha! Ik ben iig blij dat ik nog geen vloer en meubels heb terwijl we schilderen e.d. ... Knipoog

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:04

Hey Moppie, als ik nog kan helpen klussen bel je maar even he? Lachen
Knuffies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:52

Vulmiddel, zowel voor hout als voor steen.
En een handige vriend/vader/buurman is ook altijd makkelijk Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:57

van dat schildersplakband, om randjes mee af te plakken die je niet onder de verf wil hebben
en je kan er ook het plastic folie mee vastplakken op de vensterbank enzo

mn vriend en ik zijn vorige week bij de bank geweest om te kijken wat voor hyptotheek we met onze salarissen kunnen krijgen(viel nog alles mee!) en nu zijn we op huizenjacht!als iemand nog een leuk huis in bergeijk weet hoor ik het graag Knipoog
hoop binnenkort ook zelf aan het opknappen te kunnen gaan, want nu woont hij in Belgie, en ik in NL en zijn werk en mijn werk ligt 7 km van elkaar vandaan precies tussen onze 2 woonplaatsen in, we rijden dus heel veel heen&weer!
maar dat was ff off-topic

maar iig veel succes&plezier met het opknappen!

* wat ben ik Blond er staat dus gewoon al afplaktape op het lijstje Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:26

Handschoenen en poetsdoeken !
Of ben ik nu te laat met m'n reactie ? Knipoog
Ik wens je in elk geval veel succes !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:31

Handschoenen.......... errug handig........

Wat mij een tijd geleden toen wij ons huis opknapte opviel was het volgende

Gijs haalt zn verf altijd bij een verfspeciaal zaak......... Ik vond het enorm duur, echt heel duur..(ik haalde verf altijd bij de doehetzelfsjop ... en dan de goedkoopste) MAAR we hadden de helft minder verf nodig EN we waren in de helft van de tijd klaar.........

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:44

Ja goede verf scheelt een hoop idd. Vaak is 1 laag (of 2) al voldoende, en bij goedkopere verf heb je er veel meer nodig. Ik vind de flexa verf erg goed, en ook niet zo super duur! En bij gamma en dergelijke hebben ze ook merk verf hoor!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:50

Wij hadden het voordeel van de Gamma om de hoek.
Maar ik heb een goede tip.
Bij de gamma heb je een koffiehoek met allemaal folders, over alle klusjes in huis die je maar kan bedenken.
Op die folders staan de benodigdheden en die kan je zo meenemen.

Heel veel succes en laat even voor en na foto's zien Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 11:02

Bedankt allemaal! Ik ga idd even handschoenen halen... had ik nog helemaal niet aan gedacht... en die foldertjes ga ik ook even halen. Overigens ga ik de dubbeldekkende structuurverf van het eigen merk van de praxis gebruiken... dat is werkelijk heel veel goedkoper dan Flexa (10 liter van de praxis is dezelfde prijs als 4 liter Flexa...) en vrienden van mij hebben het ook gebruikt en zijn er heel tevreden over... Vandaag gaat Simon als het goed is de gaatjes in de muren opvullen (bedankt Apple Haha!, gisteren toch maar even een paar emmers van die opvulpasta gekocht ) en wat meer ebhang verwijderen... dan kunnen we morgen hopelijk de muren gedeeltelijk vast behandelen met voorstrijkmiddel en met een beetje geluk zijn van het weekend dan al aan het verven. Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:26

Tip:
voor het behang eraf te halen huur een machine ervoor de huur is bijna niet en je bent 2x zo snel klaar. En vooral als blijkt dat de muur kwaliteiten zo verschillen Haha!.

Succes met klussen ene FOTO"S.