Mensen omgeving Odoorn en Sellingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Mensen omgeving Odoorn en Sellingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:13

Hallo Bokkers!

Ik ben op zoek naar mensen (met paarden) die wonen in de de omgeving van Odoorn, Odoornerveen + Sellingen.

Wij zijn namenlijk van plan in die richting te gaan verhuizen, mede door de hoge kosten van de stalling van onze paarden. Ook lijkt Drenthe ons een stuk leuker dan de randstad hier. Wij houden meer van bossen en heide, en daarom zijn wij ook op zoek naar een huisje in de buurt daarvan. Hier haat dit topic verder niet over, maar dan weten jullie waarom ik de onderstaande vraag ga stellen Tong uitsteken

Nu wij gaan verhuizen (als mijn pa werk krijgt), wil ik graag weten hoe jullie daar de uitrijmogelijkheden vinden. Kun je er lekker rijden met je paard enzo?

Ook wil ik graag weten of er bokkers wonen in de plaatsen die ik noemde!!!

EN:
Zijn er hier mensen met een rijbak van 15 x 30, en hoe bevalt dat.
Wat hebben jullie op de grond liggen in je boxen?
En wat in de bak?

Alvast bedankt Knipoog

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:42

Ik woon in Vlagtwedde dat is in de buurt van Sellingen. Ik weet eigenlijk niet precies wat de uitrijmogelijkheden daar zijn, want ik heb daar nog nooit gereden. Ik weet wel dat het een hele mooie omgeving is!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:23

Mijn nicht en haar dochtertje wonen in Odoorn, hebben er ook een camping. Het dochtertje heeft zelf ook een pony en zit wat dat betreft op een perfect stekje Het is prachtig rijden daar, een en al bos en prachtige natuur .

Afbeelding

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 11:54

Haha! Aan de Zuidzijde?
Dat worden misschien onze buren dan Tong uitsteken!

Ps: Ze is erg tevreden met de cap OK dan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:27

Odoorn is echt prachtig om te rijden, wij gaan nog wel eens vanaf Emmen naar Odoorn (al rijdend door andere bossen). Heerlijk. Je kan uren rijden!

In de buurt van Sellingen weet ik zo niet, ik geloof dat daar aanzienlijk minder bos is, maar net als Cody al zegt: bij Odoorn zijn de uitrijmogelijkheden geweldig!

Over de rest van de vragen van je:
-Wij heben een 20x40 bak, heb wel eens gereden in een 13x30 en dat is wel even wennen. Uiteraard zou ik kiezen voor een 20x40, maar ik weet niet hoeveel je in de bak gaat rijden?
-In de boxen hebben wij stro liggen.
-In de bak ligt gewoon ordinair geel zand en het gaat nog best wel aardig... Is helemaal niet snel nat of wat dan ook, bevalt tot noch toe goed!

Succes met de plannen!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 22:38

Hey!

Ik zat te denken aan zeezand, lijkt mij dat dat snel droog is.
De Tuin in Odoornerveen is 50 x 15, dus een 15 x 30 bak is de enige mogelijkheid, helaas...

In Sellingen is de tuin echt veel groter iets met 2000 m2 oid! Daar kan die bak wel groter, maarja, dat huis is duurder...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:50

Ik zou persoonlijk liever in Odoorn wonen dan in Sellingen, maar Sellingen ken ik niet, dus daar mag ik eigenlijk niet over oordelen... Bloos!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:23

Sellingen is ook behoorlijk rijk aan bos en natuur! Je hebt daar mogelijkheden om naar de Sellingerbeetse te gaan. Dit is een grote recreatieplas + erg veel bos! Heel erg mooi om te rijden! Ook Odoorn is erg bosrijk zoals Carlaa al beschrijft. In de buurt van Sellingen heb je 2 manege's zitten mocht je daar in geinteresseerd zijn. Deze kin je vinden in Ter Apel en Vlagtwedde.
In een bak van 13 x 30 rijden vind ik wel te doen. ook hebben wij gewoon geel zand in de bak. Het is nu bij ons wel bvehoorlijk nat, maar wel berijdbaar.
Voor info over Sellingen kun je misschien even kijken op:
www.grenzeloos.nl/Sellingen.htm
www.vvv-zuid-groningen.nl/nl/westerwolde.html
www.westerwoldenieuws.nu/
www.vvv-westerwolde.nl/

Of zoek bij Google op Sellingen of Westerwolde.
Ikzelf woon in Stadskanaal, ligt niet zover van Sellingen en omstreken. Als je meer vragen hebt pb maar even!!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:01

Dankje Javmo!

Het huis in Sellingen spreekt ons meer aan, het is 25 mtr van een zandpas richting het bos, en het huis is ook een stuk mooier.

Odoornerveen is veel bossiger, maar daar zitten we verder van het bos af...

We gaan zaterdag NOG een keer kijken in Sellingen en Odoornerveen. Balen dat mijn zus moet werken op Zaterdag, anders hadden we misschien paarden kunnen huren ofzo, om de omgeving te bekijken...
Dan maar fietsen mee OK dan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:06

Heel veel succes dan maar zaterdag, ben heel erg benieuwd naar je verhalen! Als ik dat zo lees heb je wel zin om deze kant op te komen, of niet? Leuk joh!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:04

Haha, ja tuurlijk!

Lijkt me echt prachtig om 10 minuten (of natuurlijk liever korter) te rijden en dan in het bos te staan met je paard! Hier moet ik ongeveer een half uur rijden voor ik in de broekpolder ben, waar ik in 10 min. weer uit ben, bij wijze van spreken! Dus dan is Odoornerveen/Sellingen natuurlijk veel beter Knipoog haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:53

Mooi zo, het is hier ook heel mooi rijden hoor... Je kan van Odoorn zo via Exloo en Sleen weer naar Emmen, ben je zo de hele dag in het bos!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:06


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:02

Ik denk dat je met z'n karretje nu beter op de fietspaden kan blijven, maar normaal gesproken hebben de meeste bossen van die heerlijke brede paden, daar kan je dus ook gerust met dit karretje over... (moet het natuurlijk niet te blubberig of te mul zijn)