Welk hondenras adviseer je mij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Welk hondenras adviseer je mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 11:58

Hallo allemaal,
dit is m'n eerste berichtje hier (ik ben meer een 'lezer'), maar ik kom er zelf niet meer uit. Ik wil heel graag een hond maar ik weet niet welk hondenras de beste keuze is. Met verzorging heb ik veel ervaring omdat ik ben opgegroeid met 2 labradors en een golden retriever.
De gegevens:
Ik woon in Utrecht vlakbij een park, de woonkamer is gemiddeld (40 m2) en we hebben een piepklein tuintje (15 m2...). 4 dagen per week werk ik en ben ik om half 6 thuis. Dit kan wel veranderd worden naar 5 uur. Dus eigenlijk zoek ik een hond die niet in paniek raakt als 'ie overdag een paar uur alleen is. Ik weet dat er idealere omstandigheden zijn om een hond in te houden, maar ik laat hem veel uit, ga er regelmatig mee naar de bossen en strand dus aan beweging is volgens mij geen gebrek.
Ik ben heel benieuwd!!


Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 15:46

Bij het asiel halen heb ik ook overwogen maar ik ben zo bang dat de hond dan karaktereigenschappen blijkt te bezitten welke niet zo leuk zijn. Kun je erop vertrouwen dat de medewerkers bij het asiel betrouwbare info kunnen geven?
Chubby, helaas kan ik de hond niet mee naar m'n werk nemen!!!! (lijkt me wel fantastisch)

Zijn er hier meer mensen die een hond hebben die meerdere dagen per week overdag alleen is? Welk ras is dat?


Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 17:00

Wat een reacties alweer, bedankt! Ieder weekend en op m'n vrije dag ga ik wel lange wandelingen maken door bos en over strand (en natuurlijk iedere ochtend en avond door de weeks). Heeft iemand ervaring met een Jack Russel? Zou dat een geschikte hond zijn?

Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 23:20

Bedankt allemaal voor jullie reacties! En tja, Binky daar heb je inderdaad een heel goed punt. Hier heb ik het meteen even met m'n vriend over gehad en hij kwam met het idee om een soort groot kattenluik in de achterdeur te plaatsen (dit is geen grapje), 30 bij 30 cm bijvoorbeeld zodat de hond naar het tuintje kan. Of is dit een belachelijk idee... ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cinniz123, Desty, FrNo, ijslandfan, Mo_86, Polarize, Selina, Shetje14, Urona447, Zoolgangster en 159 bezoekers