onbegrip...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

onbegrip...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:52

Mijn moeder heeft al een hele poos last van haar spieren. Sinds een tijdje weten we dus dat het fibromyalgie is, ook wel weke delen reuma genoemd. Onbehandelbaar dus...
Omdat mijn moeder niet steeds thuis wou zitten maakte de een "deal" met de supermarkt waar ze altijd kassiere was(ik werk dus in diezelfde supermarkt)
Ze zou twee uurtjes per dag komen helpen in de winkel, chips inpakken en andere kleine dingen doen. Dit heeft ze een tijdje elke dag gedaan, maar dat ging niet. Dus er werd besloten het voortaan om de dag te doen. De arbodienst en alles wist dit en ging hiermee akkoord. Ook was er afgesproken dat mijn moeder gewoon kon afbellen als ze een slechte dag had (een dag dat ze al vastzit als ze wakker wordt)

Dit is een hele tijd goed gegaan. Als het echt niet ging belde ze gewoon af en dan was er niks aan de hand. Als dat bijv op een maandag was zeiden ze "Oke is goed, dan zien we je woensdag weer".
Mijn moeder is absollut geen piepert, ze ging vaak toch terwijl ze al wat last had. Dan kwam ze helemaal moe thuis. Maar ze deed het toch, ook voor de supermarkt.
Tot vandaag dan Scheve mond
Deze week zou mijn moeder di/do/za werken ipv maa/woe/vrij. Dit omdat mijn moeder gister(maandag dus) naar Leiden is geweest.
Daar ligt mijn tante in het ziekenhuis(verhaal daarover staat in een ander topic)
Vanwege mijn tante is mijn moeder al gespannen, en spanning levert pijn op. Daar weer bij heeft mijn moeder de hele dag gereist, iets wat haar veel energie heeft gekost
Maar goed, vandaag voelde ze zich niet fit genoeg om te werken. Dus ze belt op, ervan uitgaand dat het wel goed zit. Maar de baas zegt opeens dat dat niet de afspraak is Verward
Ze moest maar zelf naar de arbo bellen. Heeft ze gedaan, en die mensen stellen mijn baas nog in het gelijk ook Verward
Mijn moeder was dus best geschokt, het heeft altijd allemaal goed gezeten en nu dit...
Later belt mijn baas weer en vertelt haar dat als ze morgen ook maar iets is opgeknapt, ze weer moet komen werken... Scheve mond

Ik begrijp gewoon niet waarom er nu een probleem van wordt gemaakt. Hij weet dat het per dag verschilt, hoe mijn moeder zich voelt. De ene dag kon slecht zijn, de volgende juist weer goed. Nooit hebben ze gezegd dat ze dan maar de volgende dag moest komen. Ik heb wel een idee waar dit allemaal op vastzit... Scheve mond
Mijn moeder wil nu ontslag nemen. Mijn baas doet wel vaker bot, vaak genoeg belden ze om half 8 's ochtends omdat er eentje ziek was en mijn moeder sprong dan altijd op de fiets. Nulkommanul waardering krijg je daar. Ze is het nu behoorlijk zat, ondanks dat hij voor dit wel begrip kon tonen als ze afbelde..

Sorry voor het lange verhaal, ik moest het gewoon even kwijt.
Ik zou ook niet weten wie hier in z'n recht staat of wat dan ook, ik kan er gewoon niet met de pet bij waarom het nu opeens zo gaat... Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:55

Leuk he, de mentaliteit in sommige supermarkten? Ik zit ook middenin zo'n hel....

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:00

Oh echt erg... wij hebben het hier thuis ook al een paar keer meegemaakt (niet hetzelfde dan, maar wel gezeik met supermarkten of anders wel weer een andere baas) i.i.g. heel veel succes... ik weet ook niet zo goed. Ik zou zeggen dat je moeder absoluut in het gelijk staat, maar ik weet dat daar tegenwoordig toch niet meer zo nara gekeken wordt. Mensen doen alleen maar wat hen uitkomt, met anderen wordt geen rekening meer gehouden.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:02

Jurga schreef:
Leuk he, de mentaliteit in sommige supermarkten? Ik zit ook middenin zo'n hel....


Nou idd.. ze verwachten dat je altijd klaar staat als ze iemand nodig hebben maar nee zetten of vrij vragen... dat ben je een slechterik Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:27

Mensen zoals je moeder kosten alleen maar tijd...het klinkt banketstaaf, maar zo denken ze wel.

En waardering is idd. soms ver te zoeken.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:29

Ohw hoe slecht zou ik dan wel niet zijn geweest afgelopen zaterdag???

Een collega belde me op om te vragen of ik voor haar wilde werken, ik werk s'morgens en zij s'middags. (ze wou dan ruilen)
maar ik heb nee gezegt, ik zeg normaal nooit nee, maar ben er wel achter dat daar misbruik van word gemaakt, dan denken ze dat je altijd wel kan en plannen ze je zo weer op de middag.
de reden dat ik nee heb gezegt is dat ik een handbal wedstrijd had en dat zeg ik niet af voor een collega. want als jij ze nodig hebt kunnen ze nooit terwijl je wel voor hun invalt

wat ze dan altijd zeggen om je proberen over te halen is dat je de enige bent die nog zou kunnen want de rest hebben ze dan al gebeld terwijl je eigenlijk de 1e bent die ze bellen zodat je wel ja zal gaan zeggen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:21

Dat smoesje ken ik, ben er nog ingetrapt ook. Daarom zat ik zaterdag achter de kassa Bloos Ach, ik moest toch zowiezo al werken. Als ik nee had gezegt was ik wel constant geroepen Boos!

Ryanne, je hebt gelijk dat ze zo denken. Het is gewoon dat er nooit geklaagt werdt als ze afbelde en nu opeens wel. Ik begrijp die man echt niet. Daarbij is het juist gunstig dat ze wil blijven werken, want ze helpt wel(nu hoeven wij de chips al niet meer in te pakken )

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

hoe ruw van die baas maar is er nergens een contract over dat afbellen te vinden? Anders nog veel succes

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:27

Onze baas is gewoon een sukkel Schijnheilig

(werken in de zelfde supermarkt)

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:30

Wat niet kent, wat niet deert lijkt het wel.

Mijn vriendin heeft een ernstige vorm van hypiventilerende aanvallen. Een onbekend verschijnsel die zelden voorkomt onder jongeren. Aangezien ze daar vorige zomer pas zijn achter gekomen, kan er nu ook wat aan gedaan worden. Het beestje moet schijnbaar eerst een naam hebben Scheve mond

Succes met je moeder! Hopelijk laat ze het haar niet in de weg zitten.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:34

bolleke schreef:
hoe ruw van die baas maar is er nergens een contract over dat afbellen te vinden? Anders nog veel succes


Geen contract, gewoon mondeling....

En ik ga helemaal met Draakje mee Schijnheilig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:41

Als je moeder gewoon in dienst is dan zal ze waarschijnlijk voor een bepaald percentage ziek zijn. Of ze werkt op arbeidstherapeutische basis.

Als ze niet kan komen op een bepaalde dag omdat ze ziek is, dan kan ze dus gewoon niet komen! Als zij zo netjes is om dan op een andere dag te komen, prima! Nu zorgt de baas er eigenlijk voor dat ze de dagen niet kan inhalen en zit hij dus met een probleem.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:53

Ik ken het probleem ook ja, dat jij altijd voor anderen kunt werken en zij werken nooit voor jou. *kill*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:57

Mijn moeder werkt op therapeutische basis. Ze is echt de slechtste niet, als ze nodig is, is ze er. Vragen ze haar een dag extra, als ze kan is ze er. Maar vandaag ging gewoon niet en morgen wil ze niet omdat ze al met mij meegaat naar een open dag.
Op zich kan ze wel, gewoon 's ochtends, maar ze moet er ook aandenken dat ze 's middags ook ergens heen gaat en dan wil gewoon niet. Al helemaal niet onder deze omstandigheden. Ze willen nog wel eens vergeten dat sinds mijn moeder fibro heeft zij geen onuitputtelijke energie meer heeft Scheve mond

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:23

Missy"]
[quote="bolleke schreef:
Geen contract, gewoon mondeling....


Mondelinge overeenkomst is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst, alleen zo moeilijk te bewijzen.....

Tja ik vind het echt heel banketstaaf voor je moeder, zeker omdat ze nu naar iets anders opzoek moet gaan en wat niet makkelijk te vinden is in haar geval...

Helaas zie je gewoon te vaak dat alles om de winst en zekerheid draait, maar dat wil niet wegnemen dat je als bedrijf ook maatschappelijk verantwoord onderneemt... Eerlijk gezegd is je moeder een moeilijke werknemer waar niet echt van op aan is te kunnen doordat ze zich dus in ieder geval ziek kan melden, dat is een onzekerheid voor de supermarkt, want wat doen we met de activiteiten die zij niet kan doen vandaag??? Die onzekerheid houden ze niet van... Maargoed wil niet zeggen dat ik het goedkeur, als het mondeling is overeengekomen moet de baas zich er gewoon aan houden, ik bedoel hij is de overeenkomst ook aangegaan, hij weet van de situatie van je moeder. Begrip is zeker op zijn plaats, zeker omdat ze nog werkt met haar ziekte, echt petje af voor haar hoor OK dan!
Maarja als het dan inneens op z'on manier gaat kan ik me ook voorstellen dat je (moeder) er geen zin meer in heeft om op die manier daar te werken.

Heel veel succes ermee gewenst!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 12:46

Elsjuhh schreef:
want wat doen we met de activiteiten die zij niet kan doen vandaag???


Het is niet zo dat ze belangrijk is bij het wegwerken van alle vracht, zonder haar komt de chips er ook wel in. Maar ze neemt, als ze er wel is, werk uit handen. Zo hebben de anderen meer tijd om de winkel op te ruimen, restant na te kijken ect....

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:47

ze helpt de vakkenvullers, die kunnen wel zonder haar verder vullen.
ze doet geen kassawerk (dacht ik) meer dus eigenlijk heeft de baas niets te zeuren als ze niet kan want er zijn vullers genoeg. De baas is net als de hoofdcassiere, doen geen ene flikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:49

Het is vervelend, maar de winkel moet natuurlijk wel doordraaien. Ik kan het standpunt van je baas ook wel begrijpen. Het is alleen niet leuk voor je moeder...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:09

op zich snap ik je baas wle een beetje anne,
hij zal zoiets hebben van dat je moeder de ene dag wel naar je tante kan (ik weet hoe de situatie een beetje zit, maar je baas zal zich daar niet veel van aantrekken)
maar dan kan je moeder de volgende dag niet werken, omdat ze naar je tante is geweest...

dan zal hij waarschijnlijk zoiets hebben van wacht eens even, je kan wel naar haar, maar de volgende dag niet werken?


tuurlijk begrijp ik je wel en ik geef je ook gelijk! maar ik kan je baas ook wel begrijpen....

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:22

Als mijn baas zo denkt is hij niet echt snugger. Want denk niet dat mijn moeder wel leuke dingen doet maar als ze een keer geen zin heeft in werk, ze afbelt. Maandag was trouwens geen leuk iets om te doen aangezien mijn tante in het ziekenhuis ligt Scheve mond
Mijn tante heeft nog een tumor met uitzaaiingen, zulk soort nieuws valt niet goed om te horen. Plus dat ze met het openbaar vervoer heeft gereist. Dat vergt veel ernegie hoor. De spanning om mijn tante veroorzaakt ook pijn!

Tuurlijk, werkgevers zullen vast wel zo denken, maar dit begrijp ik niet. Komt omdat het eerder altijd goed zat. Nu moet die eikel opeens gaan zeiken.
En dat betekent voor mijn moeder nog meer spanning=pijn Boos!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:33

ja ik snap je wel anne, misschien dat je beter dit aan je baas kunt laten lezen Haha!

(zie het al helemaal voor me hoe je nu bent Haha! )