bruine labrador nieuwe ondekking

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:44

Waarom je hond niet chemisch castreren?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:38

Pervinco"]
[quote="Miep schreef:
Waarom je hond niet chemisch castreren?


Lijkt me niet echt gezond... Zelfde met de poezenpil: die geef je iedere week, kat wordt dan niet krols. Maar je bent wel aan het rotzooien met de hormonenhuishouding van zo'n beest... Zoiets is echt niet aan te raden voor jonge dieren!!

Overigens, de leeftijd van castreren... Bij de dierenartsenkliniek waar "ik" bij zit vinden ze 10 maanden aan de jonge kant, liever 1 jaar. De ballen kunnen dan wel ingedaald zijn, maar het brengt gezondheidsrisico's met zich mee als je te vroeg castreert. Onze kater is met 4 of 5 maanden gecastreerd, die heeft de 6 niet gehaald... Toeval? Kan wezen... Maar hetgeen hij aan bezweek was een kwaal die hij niet gehad zou hebben als we een paar maanden hadden gewacht met castreren...
[/quote]

De poezenpil verhoogd trouwens ook de kans op baarmoederkanker etc, maargoed.
Ik bedoel de hond eenmalig chemisch casteren, zo kun je even aankijken in hoeverre de hond veranderd qua gedrag.
Veel honden veranderen gewoon negatief in gedrag, ze worden lui/sloom en kribbig.
De Dierenkliniek waar ik stage loop vind 9/10 maanden een prima leeftijd.
Het verhaal van castereren zodra de ballen in gedaald zijn is grote onzin, de reu is dan nog niet eens geslachtstrijp.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:03

Pervinco schreef:
Met castreren kun je echt niet voorkomen dat een hond gaat zwerven...


Echt voorkomen niet, maar de wegloop drang is wel minder, vanwege de hormonen die niet meer aangemaakt worden.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie