Het gaat allemaal zo langzaam huil...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 16:12

Beter worden? "Dat lukt me vast wel binnen drie maanden", dacht ik begin oktober toen ik met de chemo begon.
Maar nu de tweede chemo halverwege afgebroken moest worden, drie december pas de volgende is, en de kankercellen op het moment dus weer alle kans hebben om hun legertje op te bouwen...
Nu denk ik dat het toch wat langer gaat duren.
En die arts zei dat ik minimaal drie, maar maximaal zes kuren moest.
Dan kan het zijn dat ik nog tot en met maart... Verward
Ik ben echt in een " Boos! "-humeur.
Alles duurt me veel te lang.
Peter is door de komst van de euro en de feestdagen erg druk in december en januari, dus van hem mag ik pas in februari een paard en een trailer kopen.
Hij moet nog z'n E-rijbewijs halen, en als hij nou enthousiast bedrijven ging afbellen over de prijzen/mogelijkheden.. niet dus Boos! .
Dat de nieuwe auto woensdag komt is allemaal hardstikke leuk, maar dat we over een week of zes ook nog het geld hebben voor een trailer en paard, dat schijnt niet tot hem door te dringen.
Dus ik was eerst heel blij dat het geld er zo gauw zou zijn, maar omdat meneer "zo druk is met z'n werk", moet ik wachten met zowel paard als trailer tot februari?
Waarom mag ik niet nu al naar een paard kijken, en die in januari hier laten komen?
Hij hoeft tenslotte helemaal NIETS te doen met dat paard, wat betreft verzorging en weet ik veel, dat doe ik zelf met behulp van mijn vriendinnen.
Desnoods dat-ie de eerste maanden op de manege staat, waar er voor je uitgemest wordt.
Kan toch?
Maar nee, volgens Peter moet het allemaal ná januari. Terwijl ik al over twee paarden gehoord heb die me eigenlijk best wel wat lijken, en misschien nog een derde!
Af en toe in advertenties kom ik een tweepaards trailer tegen die qua prijs wel voldoet, maar ik kan niet eens gaan kijken want volgens m'n mannetje loop ik te hard van stapel.
Wat nou te hard van stapel?
Ik heb hier 20 jaar op gewacht en letterlijk me te pleuris voor gevochten.
Is het niet tijd dat ik eindelijk eens ga leven, eindelijk eens tot uitbarsting kom?
Ik voel me als een vulcaan die elk moment kan gaan uitbarsten, alleen...
Die lava. Ze zijn er bang voor.
En dus moet ik maar afkoelen.
Voor de zoveelste keer afkoelen.
Het vuur in mij doven
omdat de tijd nog niet rijp is
ik mag nog niet vooruit
want mijn lichaam kan
dit alles nog niet aan
wéér wordt er geroepen
"Stil staan!!"

Thanks,
Ongeduldige Dorinepien...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:27

Heee rustig aan jij he ?? Eerst beter worden en dan komt de rest vanzelf Lovers ik weet zeker dat het allemaal goed gaat komen *LOL*.

BTW ik zou eerst op zoek gaan naar een leuk en fijn paard en dan komt de trailer vanzelf wel. Er zijn vast bokkers die je willen helpen met vervoer Lovers .

Ene wanneer kom je gezellig naar Houten toe Iduna en Leysander ontmoeten ?? Die kunnen vast wel wat knuffels gebruiken Clown .

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:28

hoi dorine mijn moeder had ook kanker en wou ook snel snel maar je kan natuurlijk wel alvast gaan kijken voor een paardje maar denk om je gezondheid!je denkt er nu heel erg makkelijk over naja het is niet leuk maar nadat je alles hebt gehad komt voor jou de moeilijkste periode het is bij mij al een half jaar geleden maar ik ben er nog lang niet overheen maar suc6 verder wil je praten dan pb je me maar!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:28

Tjee, ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Dat paard zou een lichtpuntje voor je kunnen zijn in de duisternis. Ook al zou je er niet op kunnen rijden, je zou er steeds naartoe kunnen gaan, al is het maar er naar kijken. Want alleen al kijken naar je eigen paard is al zo fantastisch mooi. Het zou een welkome afleiding voor je kunnen betekenen. Kun je Peter dat niet uitleggen?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:30

Ik ben het wel met Prisca eens. Waarom wil je nu meteen al een trailer? Zonder trailer kom je ook een heel eind hoor!
Ga eens rondsnuffelen op marktplaats.nl . Veel leuke paardjes te koop!
Enne... geduld houden he!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:37

Oooo, Dorine, het valt ook niet mee he! 't is niet een griepje dat je "even" kunt uitzieken... En Peter heeft natuurlijk ook zijn eigen dingen, dat gaat ook allemaal door. Voor hem zal het ook niet allemaal even makkelijk zijn. Maar het is op zich geen slecht idee om alvast eens rond te kijken naar een paard hoor! Wie weet duurt het nog een poosje voor je tegen het juiste beest aanloopt. Je koopt toch niet de eerste de beste, toch? Jullie komen er wel uit, rustig aan, first things first. Gut, ik mag van m'n vriend een GRIEPJE al niet eens forceren! Haha! Volhouden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:46

Ik kan me goed voorstellen dat je n heel graag aan de gang wilt met de zoektocht naar een eigen paard. Maar alles op zijn tijd natuurlijk *LOL*

Peter moet eerst zijn E-rijbewijs nog gaan halen. Misschien kun jij alvast bedrijven bellen om een prijsopgave te vragen.

Een trailer kopen lijkt me niet direct nodig hoor. Vaak zijn er genoeg mensen waar je een trailer van kunt lenen of huren. Ik heb zelf 6 jaar zonder een trailer gedaan en al je hem niet hebt mis je er ook niets aan. De aanschaf van een trailer is behoorlijk pittig. Tel maar een uit hoe vaak je daan een trailer voor kunt huren.

Je kunt nu wel alvast beginnen met het opstellen van een profiel voor je paard. Misschien heb je dat al. Je kunt ook alvast adressen gaan verzamelen van fokkers of handelaren waar jij goede verhalen van hebt gehoord. Wat particulierne aanbieden zul je op het mment dat je gaat zoeken pas kunnen zien.

Ga af en toe naar de ruiterschop en koop daar iedere keer wat dingetjes die je nodig hebt. Er is heel veel dat je al wel kunt aanschaffen: poetsspullen, een kleine stalapotheek, bandages, shabrakken, wormspuiten, hooinet, longeerspullen, transportbeschermers, toileteerspullen etc. etc.

Het geld zet je lekker zo lang op een spaarrekening zo levert het nog een beetje rente op [al is die nu heel laag]

Je kunt al best gaan kijken voor een paard. Ik denk dat mensen ook wel begrip zullen hebben voor je verhaal wanner je ze uitlegt waarom je het paar dniet direct kunt meenemen. Een goedwillende particulier zal het er misschien graag voor over hebben, in de wetenschap dat het paard op een heel goed adres terecht komt.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:59

lieve dorine. het zit je ook niet mee meid. ik heb bewondering voor alle geduld die je hebt opgebracht in de afgelopen tijd. ik kan goed begrijpen dat je nu het wachten beu bent. je wilt tenslotte ook weleens resultaat. ga alvast bellen naar die bedrijven voor peter. laat zien dat je ermee bezig bent. maar probeer het geduld op te brengen tot januari. ga gewoon kijken naar die paarden. neem gezellig iemand mee en vraag de mensen van het paard hoeveel haast het heeft. als het jou ware paard is, willen ze best die 2 maanden wel wachten lijkt me. meid ik vind je een kanjer en hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. doe het rustig aan en hou moed. we zijn er allemaal voor je als je eens lekker wilt kletsen. ik hoop je snel eens te ontmoeten. xxxx lonneke

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:42

Heee Dorine, kalm aan meid, probeer je niet te druk te maken, hoe moeilijk dat ook is.
Zoals al eerder gezegd in de reacties, kijk eerst eens rond naar een paard, die trailer komt vanzelf, het paardje is toch het belangrijkste.
Ik denk dat je daar momenteel ook het meeste aan hebt.

Kop op meid, overleg dit eens met Peter, misschien ziet hij hier wel wat in?

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:44

heel erg veel sterkte en sucses....

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:34

Je hebt gelijk hoor Dorine. Hoe eerder je een paard hebt hoe beter. Paarden werken zeer geneeskrachtig. Ze geven positieve energie en troost. Je kunt bij ze uithuilen en ze zijn er altijd voor je.

Maar het kopen van een paard moet je nooit overhaasten. Je gaat er straks een jaar of 20 van genieten, dus je moet rustig zoeken en een weloverwogen besluit nemen.

Het zoeken naar een paard is trouwens heel leuk en spannend. Ik heb genoten van onze laatste zoektocht. Je moet gewoon lekker veel op pad gaan, paardjes kijken. Laat je niet opjagen om snel te beslissen. Er zijn paarden genoeg en in dit jaargetijde staan ze best lang te koop.

Tegen Peter zeg je gewoon dat je je alleen nog maar aan het orienteren bent. Dan hoeft hij geen buikpijn te krijgen elke keer als je op pad gaat naar een paard.

Succes ermee!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 19:09

laat die lava er maar gerust uitkomen en zeg die vent van je es waar het op staat.
jij hebt dr wel 20 jaar op gew8 en dan weet ik dat je graag een paard wilt en bovendien kan een dier je soms beter troosten dan wie dan ook.
Met een paard kun je dan ff lekker het laantje uitrijden, heerlijk.
mijn advies: praat dr nog es emt hem over!

maar suc6 met je chemo's! en sterkte natuurlijk!

-xxx-jes Maaike

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 19:52

He, Dorine, heel veel sterkte en jouw tijd komt heel snel! Succes en houd je taai! Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 20:22

Hee Dorine, wat rot dat het allemaal weer langer gaat duren dan je gehoopt had! Dat lichtpuntje in de verte - je eigen paard - daar leef je zo naartoe. Logisch dat je haast niet kunt wachten. Maar overhaast nou niets meisje, juist dat zoeken naar het juiste paard (en de juiste trailer), het paard waarmee het echt klikt, dat heeft ook tijd nodig, en energie. Die energie heb je nu ff nodig om jezelf door deze rottige tijd heen te slaan. Als dat allemaal voorbij is, dan kun je met een opgelucht gevoel en nieuwe energie aan een eigen paardje beginnen. Klinkt hard misschien, maar 'first things first' is nu even het belangrijkst. Eerst jij weer op de rails, anders heeft je paard straks ook niet veel aan je! Sterkte meisje, je komt er wel!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 20:23

He Dorine,

ik sluit me helemaal bij Jippie aan: Niets overhaasten maar lekker alvast spullen voor je paard kopen! Je kunt inderdaad zelf alvast rondbellen voor rijbewijs E; scheelt Peter weer tijd!
Heel veel succes ermee en ik mocht ik binnenkort naar een ruitersportzaak gaan dan kom ik je ophalen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:49

Dorine, ik heb niet veel verstandige woorden voor je, maar ik leef met je mee. Ik hoop dat je langgewenste paardje snel zal komen! Lovers

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 23:43

[***]
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 23:45

Ontzettend bedankt allemaal!
Ik ben ondertussen alweer tot rust gekomen, maar heb al wel op een paard gereageerd...
Het is een 8-jarige merrie, donkerbruin, 1.70 hoog.
Moeder Annemiek (V. Oracle). Vader Darnels (V Lucky Boy). Verkeersmak en L dressuur klaar.
Niet voor beginners. Eigenaresse hoopt dat de koper er wedstrijden mee gaat rijden, veel aandacht en tijd in gaat steken.
Alleen voor goed tehuis.
Ik vond het wel een leuk paardje op de foto, maar kon de bouw niet goed zien, donkere achtergrond en ik kon ook niet zien of ze veel front had.
Ze springt ook zei de eigenaresse later in een mailtje.
Ze schreef ook dat ik binnenkort een keer kon komen kijken, terwijl ze wist dat ik bij een eventuele koop het paard pas in februari mag laten komen van Peter grijnz...
Maar schijnbaar had ze daar geen moeite mee.
Desiree wist misschien ook nog een leuk paardje voor mij, die sprak mij ook ontzettend aan, ook vooral omdat ze wat jonger was.
Ach ja ik ben al weer helemaal opgekrikt hihi.
Kort nadat ik het berichtje hier bovenaan plaatste, belde Marieke op.
Ze maakte zich zorgen en dacht: die Dorine ga ik snel ff opvrolijken. Ik was ondertussen al weer vrolijk hoor, juist doordat ik mijn gevoelens hier had geuit, maar door het telefoontje van Marieke kan ik er nu weer voor weken tegen haha.
Ze heeft me verzekerd dat Pony Express terug komt, alleen op een andere zender, ze zijn er nog over aan het onderhandelen.
Dus.... over een tijdje is ze weer op tv te zien!
Ik vond eigenlijk dat ze in de tussentijd wel even als gast-actrice bij de serie Friends kon spelen, maar ja, waarschijnlijk vindt ze ons Nederlandje toch leuker dan de U.S. *LOL* ?
Ik ben dus weer helemaal met beide beentjes op de grond, eerst maar eens naar een paardje kijken, die trailer en Peter z'n E-rijbewijs kan altijd nog.
Bedankt iedereen voor de steun. En wat die k...
kankercellen betreft: ik ga er hard tegenaan!
Ze zullen voelen dat ik niet alleen een dochter van mijn vader ben, waar de ziekte vandaan kwam, maar ook een dochter van mijn moeder.
En mijn moeder is een boerendochter, gezond, sterk, met een lichaamskracht waar je u tegen zegt.
De kanker kreeg ik van mijn familie, maar dat niet alleen.
De kracht die je daarvoor nodig hebt om te overleven, die kreeg ik ook.
Nu kan ik op dit moment lui op de bank gaan zitten wachten tot het overgaat, en met medicijnen en chemo duurt het dan inderdaad een jaar lang.
Of ik vecht zelf méé, door fruit te eten, vitaminepillen etc., en geestelijk en lichamelijk mezelf telkens weer op te laden met Reiki...
Dan duurt het een paar maanden.
Dat lijkt heel lang ja.
Maar als je kunt kiezen tussen sterven of leven, dan maakt het niet uit.
Ik ben ooit dood geweest, heb jaren verspild met de gedachte dat ik toch nooit van epilepsie zou genezen, dat ik voor altijd rust moest houden in mijn leven.
Dat een carriere niet voor mij was weggelegd, en dus ook geen dure hobby zoals paardrijden.
Ik leefde niet, ik was dood.
Nu ben ik terug.
Terug waar ik was toen ik 11 jaar was, en met paardrijden begon.
Af en toe een epilepsie aanval, maar weer met de gedachte dat ik kan léven, dat ik er iets van kan maken.
Dat dromen kunnen uitkomen, ook al krijg je kanker, ook al ben je afgekeurd en heb je last van chronische vermoeidheid.
Dan nog kun je leven.
Als ik nu kies tijdens deze ziekte voor leven of dood, dan kan ik niet anders dan kiezen voor leven.
Logisch als je nadenkt over wat je nu leest:
Dood ben ik toch al geweest?
Liefs, Dorine.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 00:03

Dorine,

Ondanks alle tegenslagen kies je heel bewust om te leven. Om er alles uit te halen wat erin zit. Dat ik je heel sterk en moedig vind, dat weet je al. Ik hoop voor je dat je dat ene paardje vindt, dat je allerbeste maatje wordt (naast Peter dan Haha! ). Je loopt er vanzelf tegenaan, je gevoel zal zeggen dat het dan goed zit, dat het die ene moet zijn. Ga als het kan gewoon lekker veel paarden bekijken en stel een wensenlijstje samen: wat wil je met dat paard gaan doen, welk karakter, etc.

Veel succes ermee en natuurlijk veel sterkte met de kuren. Mirjam.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 00:21

Ha die Dorine, geduld is een hele schone zaak. Doe eerst de dingen die je nu moet doen zou ik zeggen en doe daarna de andere dingen. Dan kun je er misschien het meest van genieten. Hmmmm.... nu zeg je misschien zoiets van "nee, wil niet wachten, wil een paard, nu, meteen!!" *LOL* Kan ik me ook heel goed voorstellen, maar misschien is het beter om je energie nu te steken in het beter worden en dan alle energie te steken in je paard?

iig heel veel sterkte er weer mee en als je al eerder een paard neemt.... daar kan ik je helemaal geen ongelijk in geven denk ik. Ik wil namelijk ook graag alles meteen hebben als ik iets in mijn hoofd heb *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 18:51

Poeh Dorine.... Ik word helemaal stil.... van pure bewondering voor jou!!!
Hardstikke goed dat je idealen en een doel hebt.
Ook ik heb niet veel wijze woorden voor je, alleen dit: ren niet aan jezelf voorbij!!
Als ik het allemaal goed heb begrepen, wil je man niet echt (echt niet Knipoog ) dwars liggen, hij maakt zich alleen zorgen en dat kan ik ook wel weer begrijpen. Ga lekker op je gemak allerlei paardjes bekijken en als die éne er bij zit die het móet worden, is je man vast en zeker de eerste die zegt: DOEN!
Ik wens je heel veel sterkte, maar ook heel veel plezier in het bekijken en het uitzoeken van jou grote wensdroom!!!!!

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-11-20 17:52 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:38

Toen ik je eerste berichtje las dacht ik meteen: die heeft de bokkepruik op! Echt zo'n rotbui waarin niemand iets goed kan doen. Ik ken die buien maar al te goed. Het liefst schop je tegen elke deur aan, schreeuw je eens flink wat vloeken, gooi je een stapeltje borden kapot, en mischien ook nog wat glazen. Schelt je je man verrot omdat ie weer eens zijn sokken in de kamer heeft laten liggen, en de verwarming aan.
Affijn, dan ga ik meestal als de wiedeweerga in huis aan de slag. Radio had aan, meebleren en rotzooi opruimen, dan is bij mij die bui vrij snel weg. En dan moet je het weer goed maken.....
Gelukkig is je rotbui weer over, kun je weer positief tegen het leven aankijken. En we twijfelen er geen van allen aan: Dorine overwint! En natuurlijk krijg je je paardje, ik weet: wachten duurt lang, maar het wordt toch uiteindelijk beloont!