Kan ik een exursie naar een slachterij wijgeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Kan ik een exursie naar een slachterij wijgeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:22

Op school hebben we allerei exursies naar allerlij bedrijven. En nu moeten we naar een slachterij. En ik als vegetarier moet ook mee. Kan ik dit niet op een manier wijgeren ofzo? Want ik kom er dan echt helemaal Huilen vanaf. Wat moet ik dan tegen de leraar zeggen. En hoe. En met de andere jongens in mijn klas die zeggen dan vast van mietje enzo. Kan iemand een tip geven wat ik moet zeggen en hoe. Ook tegen die jongens?

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:24

hey.

het lijkt me erg moeilijk al je hoort: we gaan naar het slachthuis en zeker al vegetarier. Ik denk dat je het gewoon moet zeggen tegen je leraar en duidelijk moet zijn in de dingen die je echt niet wilt.
Stel bijvoorbeeld voor dat je een verslag maakt ofzo, waarom je juist NIET mee wilt. Misschien is dat een oplossing omdat je dan toch met het onderdeel bezig bent, alleen dan op een andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:24

Weigeren omdat dit tegen je principes is. Je eet principieel geen vlees, dan ga je ook principieel niet bij een slachterij kijken.
Is niet vreemd, is niet mietjesachtig, maar getuigt van principes en verder kijken dan je neus lang is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:25

PS Je kunt als alternatief bv een opstel schrijven over waarom je vindt dat er meer vegetariërs moeten komen!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:26

helemaal eens met de anderen Lachen ( heb er ook niet veel aan toe te voegen Tong uitsteken)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:29

Hoi,

Ik ken het probleem ik ben zelf ook vegetarier en ik heb met landbouw ook dat we informatie krijgen over slachten enzo....en aan het einde moeten we ook jonge kuikentje slachten....echt walgelijk Verward , maar reken er maar niet op dat ik dat ga doen want ze kunnen me niet dwingen...want ik ben geen dierenmoordenaar maar een dierenvriend.

Dat gelukkig zegt mijn ma van " Ja je hoeft dat niet te zien of doen van mij en als ze je dwingen loop je de les maar uit en ga je maar naar huis toe...en dan zal ik er wel voor zorgen dat jij dat niet hoeft te doen" en dat vind ik wel makkelijk...en ik zeg ook rustig dat ik geen dieren ga slachten of naar film ga kijken hoe dat gebeurt.

Dat je kunt best wel zeggen tegen je leraar van ja sorry maar ik vind dat niet normaal en i vind het niet leuk om dat te zien of doen...en als die dat niet accepteert dan mo et je misschien je ouders inlichten en dan kun je e.v.t ook gewoon naar buiten of in de gang gaan zodat je het niet hoeft te zien of horen.

Als je meer vragen heb kun je bij mij terecht want ik heb hetzelfde probleem

Groetjes [***]

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:29

Als ik jou was zou ik het er gewoon met je leraar over hebben en eerlijk
zeggen dat je niet mee wilt en waarom niet.
Ik denk dat hij dat wel begrijpt.
En anders ben je toch opeens ziek Bloos

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:32

Zeg jij dan gewoon tegen de leraar dat je het niet wil zien en dat je er niet heen wil? En tegen die leerlingen die ja een mietje vinden? En dan mij na gaan doen enzo? En zelfs mijn moeder zecht dat ik er heen moet!

stom ja!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:33

Als je zelf niet wilt, absoluut niet gaan! het is jouw mening, jij bent vegetarier met waarschijnlijk als reden dat je vind dat dieren niet moeten worden geslacht omdat wij het vlees zo "lekker" vinden, terwijl we het eigelijk niet nodig hebben om te overleven. Ik zou ook ZEKER niet gaan .. misschien, zoals de anderen al zeggen, een vervangende opdracht ? en als dat niet kan, en je hebt dan een 1 of wat dan ook.. mij zou het niets kunnen schelen ! het zijn mijn principes en die veranderen niet voor 1 schooluitstapje...

of juist wel mee gaan en die mensen daar eens goed de waarheid vertellen Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:34

iloveperry schreef:
Zeg jij dan gewoon tegen de leraar dat je het niet wil zien en dat je er niet heen wil? En tegen die leerlingen die ja een mietje vinden? En dan mij na gaan doen enzo? En zelfs mijn moeder zecht dat ik er heen moet!

stom ja!


NIEMAND kan je dwingen zoiets tegen je wil te doen lijkt me ? het is jouw eigen keuze, als je zo fel vegetarisch ben, heb dan ook het lef het duidelijk te maken tegenover je klasgenootjes en leraren, dat is mijn mening erover.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:35

jij staat hier niet achter dus niemand kan je dwingen om wel te gaan
Laatst bijgewerkt door o0Steffie0o op 02-02-04 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:36

idd als jij niet wilt , NIET GAAN
je bent toch niet voor niets vegetarier??
en een slachterij is niet bepaald leuk om te zien van binnen, zeker niet als je al vegetarier bent!
ik snap wel dat je bang bent dat anderen je een mietje vinden
maar misshcien kun je wat documentatie opvragen en uitdelen in de klas? ( over bioindustrie enzo?) en idd dat opstel schrijven over WAAROM je niet de slachterij in wilt
succes iig !
ps welke slachterij gaan jullie bekijken>?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:38

iloveperry schreef:
Zeg jij dan gewoon tegen de leraar dat je het niet wil zien en dat je er niet heen wil? En tegen die leerlingen die ja een mietje vinden? En dan mij na gaan doen enzo? En zelfs mijn moeder zecht dat ik er heen moet!

stom ja!


Hopelijk he je mijn verhaal gelezen maar je moet je niks van die leerlingen aantrekken en laat ze maar zeuren hun denken het altijd beter te weten maar dat is niet zow....dus gewoon starten met die handel en nergeer maar die mensen die zeiken. Haha! Haha! Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:45

We kaan waarschijnlijk naar slachterij kosse ( voor crossmonster)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:45

Ben het volledig met de rest eens.
Een slachterij is niet vrolijk van binnen, zeker niet als je er niet tegen kunt of wanneer je vegetarier bent.

Ik vind dat de leerkrachten en je moeder rekening moet houden met het feit dat je vegetarier bent en je om welke omstandigheden dan ook níét kan dwingen.

Probeer er eerst met je leraar over te praten. Vertel hem dat je vegetarier bent en het niet aan kan zien hoe er geslacht word.

Zo als de anderen al zeggen, in plaats van mee te gaan kun je voorstellen een verslag te schrijven wáárom je vegetarier bent en waarom je dus niet naar het slachthuis wilt.

Praten, lost dat niet op...
Persoonlijk zou ik die dag dan gewoon ziek zijn Haha!

Succes!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:46

Fairie schreef:
Praten, lost dat niet op...
Persoonlijk zou ik die dag dan gewoon ziek zijn Haha!

Succes!



Tja maar dat kan niet altijd he Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:47

Ben het volledig met de anderen eens

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:48

animals"]
[quote="Fairie schreef:
Praten, lost dat niet op...
Persoonlijk zou ik die dag dan gewoon ziek zijn Haha!

Succes!



Tja maar dat kan niet altijd he Knipoog
[/quote]

Als je alles op alles wilt zetten en echt niet meewilt, gewoon spijbelen Knipoog

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:52

Yellowfish"]
[quote="animals"][quote="Fairie schreef:
Praten, lost dat niet op...
Persoonlijk zou ik die dag dan gewoon ziek zijn Haha!

Succes!



Tja maar dat kan niet altijd he Knipoog
[/quote]

Als je alles op alles wilt zetten en echt niet meewilt, gewoon spijbelen Knipoog
[/quote]

Ik hoef niet te spijbelen ik kan gewoon naar huis gaan en eerlijk het verhaal vertellen en dan word er wat aan gedaan want reken er maar niet op dat ik wil zien hoe een duur geslacht moet worden hoor. Verward

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:56

ik zou het absoluut weigeren. als je iets niet wil, wil je het niet. en hoe dan ook je zult daar waarschijnlijk ook dode dieren en alles zien.
ookal moet je dan terugkomen op school of uren inhalen. ik zou dat ervoor over hebben. je staat er toch voor. ik zou in ieder geval niet gaan. wat een vreselijke excursie zeg. kunnen ze niets beters verzinnen???

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:09

melt je ziek
makkelijk zat toch as de leraar je nie begrijpt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:11

Ik zou wel gaan. Je kunt er ontzettend veel ervaring op doen! Ik zou me ook ziek melden naar zo'n slachtbedrijf, ben uiteindelijk toch gegaan. En eerlijk gezegt viel me het best wel mee! Als ik niet mee wilde mocht ik in de kantine blijven, maar ben toch mee gegaan. Zo vreselijk was het niet en het is er supernetjes en hygienisch! Naar welk bedrijf gaan jullie?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:12

iloveperry schreef:
We kaan waarschijnlijk naar slachterij kosse

Hier gaat ze naar toe Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:18

Ah Knipoog Ja ik ben heel onnauwkeuring Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:18

LuvdaTossa schreef:
Ah Knipoog Ja ik ben heel onnauwkeuring Knipoog

Ik ook hoor, maakte net ook een idiote fout Nagelbijten / Gniffelen

Waarom gaan jullie eigenlijk naar een slachthuis? Is het de bedoeling dat je daar iets van leert?