-
Marije_jiplover
-
- Berichten: 25241
- Geregistreerd: 14-01-02
- Woonplaats: Ergens onder de zon...
Ik deed het altijd zo:
Eigen Naam + Adres (indien je eigen briefpapier gebruikt, hoeft dit niet)
Naam Bedrijf
tav meneer die en die (als je weet aan wie je de brief richt, anders eventueel de afdeling van het bedrijf, als je die wel weet)
adres
Plaats en datum
Betreft:
Geachte heer (mevrouw) + naam, (als jeniet weet aan wie je die brief richt geachte heer, mevrouw,)
Je verhaal (niet beginnen met ik)
Aflsuitende zin, iets in de trant van: Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Of als je een vraag hebt gesteld waar je een antwoord wil: Bij voorbaat dank.
Hoogachtend,
Handtekening
Voorlettters + achternaam.
Alles begint gewoon links, alleen als je eventueel een venster envelop zou gebruiken moet je ervoor zorgen dat naam + adres van de geadresseerd op de goede hoogte en plek staat, zodat dat achter het venster leesbaar is.
Succes.
Oja, nog een tip: probeer je verhaal kort en zakelijk te houden, maar verdeel wel je brief mooi over een pagina, dus anders meer lege regels overal tussen, maar niet dat halverwege de bladzijde al je handtekening staat.
-
Marije_jiplover
-
- Berichten: 25241
- Geregistreerd: 14-01-02
- Woonplaats: Ergens onder de zon...
DeesDeBest schreef:Datum en daarna plaats.
Ik heb altijd geleerd: eerst plaats dan datum?
En wat betfreft welof geen eigen naam bij adres: ik geleerd de naam er niet bij te zetten als je namens een afdeling of een bedrijf oid schrijft.
Als je vanuit jezelf een brief naar een bedrijf schrijft, heb ik wel altijd geleerd mijn naam erbij te zetten.
Als je briefpapier gebruikt staat dat er immers ook (meestal) wel op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Abiola, AnneMarijeP, DeTjoeter, EsmeeKKK, Eve_Nie, Flippertje, GaitMonster, gelato, HighFly_, ingvdh, janneke_S, Lau07, Mnoonn, Mo_86, N_Quirro, PowerPoef, stoer, Telpeva en 64 bezoekers