Operatie Lucas achter de rug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Operatie Lucas achter de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:11

Even een kleine update betreffende Lucas ( [AM] Lucas morgen naar ziekenhuis voor hartoperatie ). Dinsdagochtend kregen we uiteindelijk om 10.00 uur te horen dat we naar het LUMC mochten komen in voorbereiding op de hart-operatie. We hebben toen snel de spullen bij elkaar gepakt en zijn vertrokken naar Leiden. Daar aangekomen kreeg Lucas een bedje toegewezen en begon de stroom van onderzoeken en gesprekken o.a. hartfilmpje, bloedonderzoek, rontgenfoto’s, intakegesprek, gesprekken met de chirurg, anesthesist en co-assistenten. S Avonds moesten we voor 21.00 uur in het mc donaldhuis inchecken dus moesten we ons kleine kereltje alleen in zijn ziekenhuisbedje achterlaten Huilen .

Woensdagochtend om 7.30 uur stonden we weer in het ziekenhuis, daar hebben we Lucas lekker in bad gedaan en aangekleed in zijn operatie hemdje. Om 8.00 uur ging hij naar de operatiekamer. Er mocht maar 1 ouder mee tot aan de inslaapruimte. Wij hadden besloten dat Pim dat zou doen omdat hij Lucas het meest naar bed brengt. Lucas had zijn slaapbeertje tegen zich aan geklemd toen hij bij Pim op de arm de OK in ging. Gelukkig huilde hij niet want dan was het nog moeilijker geweest dan het nu al was. Vervolgens begon het lange wachten. Dat was toch wel zenuwslopend, we moesten ons best doen om er niet te veel over na te denken omdat je jezelf dan echt helemaal gek maakt. Om ca 13.15uur kregen we het bericht dat de operatie voorbij was en Lucas naar de Intensive Care gebracht werd. Toen we daar aankwamen waren ze bezig hem te installeren aan allerlei monitoren, hij lag aan de beademing en had allerlei infusen en controlemeters. We merkten op dat hij zo vredig lag te slapen, hij bleek op dat moment een flinke dosis morfine toegediend te krijgen dus dan slaap je blijkbaar wel lekker Haha! . De chirurg vertelde dat de operatie goed was verlopen en dat Lucas heel stabiel was gebleven. Hij verwachtte dan ook dat Lucas snel van de beademing af zou kunnen, uiteindelijk is dat om 22.00 uur s avonds gebeurd, dat is best wel snel. Donderdag aan het einde van de ochtend mocht Lucas al weer van de IC af en terug naar de baby-zaal. Vanaf dat moment werd de morfine langzaam afgebouwd. Vrijdags begon hij al weer een beetje op te knappen. Bij vlagen kon hij al weer een beetje lachen, de gasballon die Fitzroy had meegenomen viel ook in de smaak. Hij voelde zich ook al redelijk thuis in zijn ziekenhuis bedje wat inmiddels al vol lag met al zijn knuffels en speeltjes. Zaterdag hebben we besloten om de kamer in het Macdonaldshuis op te zeggen en weer thuis te gaan slapen. Het is wel een heen en weer gerij maar het is toch ook wel fijn om je s avonds even te kunnen ontspannen in je eigen huis.

Vandaag was Lucas al weer in goede doen, hij was erg vrolijk en zo ontzettend lief. Hij heeft nog wat verhoging en hij eet nog niet ze heel erg goed maar verder doet hij het ontzettend goed. Voor morgen staan er weer een aantal onderzoeken op het programma. Ik ga nu dus snel mijn bedje in zodat ik morgen vroeg weer naar hem toe kan. Alle berichtjes van lieve bokkers zijn een grote steun voor ons .

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:13

Oh wat fijn Astrid, geef hem maar een flinke knuffel namens heel Bokt, er leven heel wat mensen met hem mee Lachen. Wat zullen jullie opgelucht zijn .

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:15

Wat fijn, om zo'n positief verslag te lezen, en dat het nu ook maar positief mag blijven! Wat voor soort onderzoeken krijgt hij morgen? En wanneer weten de dokters "zeker" dat de operatie succesvol is geweest?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:15

Wat fijn dat alles goed is gegaan zeg, slaap lekker Knipoog.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:16

Fijn dat het tot dusver goed is gegaan.
Sterkte en succes nog de komende tijd.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:18

Fijn dat de eerste belangrijke stap zo goed verlopen is. ik duim voor jullie dat de rest van zijn herstel ook zo voorspoedig verloopt.
Heel veel sterkte nogmaals, het is moeilijk om je eigen kleine mannetje zo te moeten achterlaten en te weten dat je op dat moment niets anders kunt doen dan wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:20

Dat klinkt allemaal fijn voorspoedig.
Als dat zo door zet mag je knulletje vast zo weer mee naar huis

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:20

Wat fijn dat het zo goed is gegaan Lachen.

Heb je enig idee hoe lang hij nog in het ziekenhuis moet blijven?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:23

Fijn zeg, geweldig dat alles goed is verlopen.
Het is ook niet niks voor zo'n klein kereltje.

Ik heb de zelfde vraag als Apple: Hoe lang moet hij daar nog blijven?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:24

Fijn dat het goed is gegaan, en ook lekker het even van jouzelf te horen. Fitzroy had ons gelukkig al vanalles verteld, maar eerstelijnnieuws is toch ook prettig Knipoog

Veel sterkte nog bij de komende onderzoeken en ik wens Lucas een heel voorspoedig herstel!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:28

Wat ontzettend fijn dat alles goed is gegaan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:33

Gelukkig gaat alles volgens plan,
hopelijk blijft het zo goed gaan en kan hij snel weer naar huis! Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:33

Oh gelukkig zeg!
Nu is het in elk geval voorbij, en zit je niet meer in spanning wanneer het gaat gebeuren. Hopelijk mag hij nu snel weer naar huis, en is hij snel weer helemaal beter!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:35

wat fijn dat het zo goed loopt
nog steeds heel veel beterschap met die kerel van je

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:35

Wat fijn om weer een positief berichtje van je te lezen! Veel sterkte nog in deze tijd en ik hoop voor jullie dat het allemaal snel voorbij is! *LOL*

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:43

Wat goed dat het zo voorspoedig verloopt allemaal OK dan! Ik hoop dat het zo blijft, veel sterkte nog met alle komende onderzoeken.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:11

Wat heerlijk dat het allemaal achter de rug is, en dat het alweer zo goed gaat met hem.
Ik hoop dat hij snel weer lekker bij jullie thuis is.
In ieder geval toch nog sterkte de aankomende tijd met de onderzoeken.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:14

Wat een gebeurtenis voor zo'n klein ventje.... Heel fijn dat alles goed is gegaan, en dat hij zich alweer wat beter voelt.

Veel sterkte en succes de komende tijd, met jullie kleine Lucas... Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:18

Heb het andere topic goed inde gaten gehouden, en nu toch bijna deze update even gemist Bloos
Kan me voorstellen dat het heel moeilijk was om hem in de OK achter te laten, en dat het nu nog raar blijft om hem niet mee naar huis te kunnen nemen.
Maar super dat het zo goed verlopen is, zal vast een hele opluchting zijn
Heel veel sterkte nog de komende tijd, want het zal jullie ook wel slopen. Hoe lang moet hij, als alles normaal verloopt, nog blijven? Of is daar nog niets over te zeggen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:24

Het begint nu langzaam tot je door te dringen dat je al die spanning kan loslaten. Dat is altijd een hele rare gewaarwording. Heerlijk dat Lucas beter wordt dat je nu eindelijk van jullie zoon kan genieten zonder de schaduw van deze operatie. Heel veel geluk voor jullie drieen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:20

Wat goed zeg dat de operatie goed is verlopen OK dan!

Rust maar goed, jullie zullen het zeker nodig hebben Knipoog Sterkte!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:23

Ben blij te lezen dat alles goed is verlopen. Hopelijk mag hij ook snel weer naar huis. Heel veel sterkte nog! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:32

Fijn om weer een berichtje te lezen van jouw hand Knipoog
Ik ben blij dat het nog steeds de goede kant op gaat.
Het is echt een heerlijk ventje!

Laat je het me nog even weten als Lucas evt. van ziekenhuis verandert, dan kom ik nog gedag zeggen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:37

Zag net pas dit topic en heb via de link het andere gelezen...

Jeetje mina, dat is niet niks zeg, zo klein ventje en dan zo´n operatie Scheve mond ...
Ben blij te lezen dat het tot-nu-toe goed verlopen is!
Heel veel sterkte voor jou en je man en natuurlijk een dikke knuffel voor Lucas Ach gut !!!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:50

Hopelijk daalt zijn temperatuur weer naar normale waarden, zodat ie weer lekker met je mee naar huis kan.