Uitvergrootfoto... is dit een goede of niet ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Uitvergrootfoto... is dit een goede of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 20:09

Ik wil graag een foto van Bas laten uitvergroten.
Ik vond zelf deze wel geschikt.

Afbeelding

Nou wou ik jullie mening erover horen.
Wel of niet doen, waarom wel en waarom niet ?
Commentaar op de foto is welkom ( in de vorm van opbouwende krietiek hoe het mooier/beter/anders kan )

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:33

vind het een mooie foto. De kleuren zijn mooi en de achtergrond is helder

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:35

Dioe achtergrond is heel mooi, kleur loopt mooi over van licht naar donker. Niet echt storende dingen op de achtergrond. Pony kijkt vrolijk en heeft zn oortjes leuk naar voren, gewoon doen dus!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 13:36

Thanks.
Nog meer mensen ?
Ik vind zelf de achtergrond onder wel eenbeetje slorig, maar het is niet echt storend, het valt niet op....

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:04

neej de achtergrond is Juist heel mooi! en dan heb je er nog zown mooi beesje voor staan ook Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:08

Ik vind zelf dat Bas er mooier op zou staan als je meer nek zou zien aan de linkerkant, hij lijkt door de draai nu wat onnatuurlijk, maar das persoonlijk.

Hij kijkt erg mooi vind ik Lachen

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:32

nee, ik zou het niet doen...ik vind het echt een netniet-foto Scheve mond
teveel lucht aan de bovenkant (zou eventueel afgesneden kunnen worden)
de houding van de pony is net niet van de zijkant en net niet 3/4, hierdoor komt de vorm van hoofd niet echt mooi uit. 3/4 is meestal het mooiste voor een uitvergrootfoto..je zou dan nog net een stukje van zijn andere oog moeten zien (nu zie je alleen wat wimperhaartjes, terwijl het mooier is wanneer je ook dat 'bultje' zou zien)
het is een shetlander, maar dat zie je zo eigenlijk niet echt, de foto is tever van onderaf genomen waardoor je de indruk krijgt dat hij groot is, op zijn oognivo zou mooier geweest zijn (ooghoogte is ook horizonshoogte...de horizon is nu dus heel laag waardoor het lijkt alsof de pony heel hoog is, als je op zijn ooghoogte gaat zitten met de lens, komt de horizon dus op zijn ooghoogte wat het geheel mooier maakt en wat meer kloppend)
en als laatste zou ik dat touw anders doen, of weglaten (of wegwerken als het een digitale foto is) of een ander touw kiezen wat beter bij het hoofdstel past.

verder is het wel een mooie foto maar ik vind hem niet mooi genoeg om uit te vergroten, maar het gaat er natuurlijk om wat je zelf mooi vind Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:52

kijk er zijn best dingetjes die beter kunnen, maar een lelijke foto is het niet. als jij hem toch mooi vindt dan moet je m uitvergroten, daar gaat 't toch om?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:09

Ik zou het gewoon proberen op 20x 30, zo duur is dat niet. Kan je zien op de kwaliteit goed blijft en daarna eventueel op poster formaat bestellen. Ik zou wel iets van de bovenrand afsnijden!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:09

Ik vind het een hele leuke foto en ontzettend leuke pony ook *LOL*
Maar ik ben het zelf eens met wat Ellende zegt.

Wel heel mooi helder enzo de foto, maar zijn nek lijkt zo een beetje.... 'raar'.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:11

Don_Marcello schreef:
Ik zou het gewoon proberen op 20x 30, zo duur is dat niet. Kan je zien op de kwaliteit goed blijft en daarna eventueel op poster formaat bestellen. Ik zou wel iets van de bovenrand afsnijden!


idd dat heb ik ook gedaan vorige week! Zie nu dat ie zo heel erg mooi is, ga hem dus nog groter bestellen!
Bij de AH kost eentje van 20x30 echt heel weinig, 70/80 cent ofzo!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:18

Ik wou idd al wat blauw laten weghalen.
Die nek heb ik ook al een tijdje naar zitten loeren, ik vind de overgang van zwart naar wit ook zo raar hoe langer ik er naar kijk, net of hij een knik in zn nek heeft.

Iceprincess, hij heeft op zich niet echt een shettenhoofd, hij is waarschijnlijk niet helemaal raszuiver shet, is wat langelijnder van bouw, en heeft zeer ruime stuwende gangen.
Dus de lengte van nek een hoofd klopt wel.

Ik weet het nog steeds niet, als ik even naar de foto kijk zeg ik ja, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer narigheden ik zie...

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:19

Daarom kun je hem misschien doen in 20x30 formaat Knipoog kun je het goed aanzien.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:28

Ja dat is idd wel een idee.
Weet alleen niet hoe het werkt om digitale foto's te laten afdrukken.. moet ik nog even uitzoeken

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:26

Nee, ik zou het niet doen.

Ik vind persoonlijk dat kettinkje met halstertouw ook behoorlijk storen.

Verder vind ik hem er niet mooi opstaan, terwijl ik van andere foto's zag dat het een heel leuk diertje is
Ik zou gewoon een mooie dag afwachten en hem dan 'bloot' fotograferen, dus zonder halster/hoofdstel Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:54

Uitvergroten kost tegenwoordig bijna niets, dus waarom niet? Het is een leuke foto!

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:35

mooie foto, voor het mooie zou de verhouding van die luch iets minder moeten zijn, maar ach, ik vind het een super mooie foto! je kan moeilijk een PERFECTE foto maken!!! ik zou het gewoon doen, pony staat er vrolijk op. inprincipe ben ik het wel eens met iceprincess, maar ik zou het toch gewoon doen:)

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:18

Hang hem een week aan de muur en kijk er doelbewust heel vaak naar. Vind je hem na een week nog steeds mooi? Dan is het een goede foto. Ben je er nog steeds niet uit na een week dan is het niet de juiste foto.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 16:54

Dat is idd wel een idee Fryske, en als het idd niet zo duur is, kan ik 'm ook zo weer weghalen of hang ik er gewoon nog een uitvergroting naast...
Ik kan ook eigenlijk niet wachten tot de zomer, als Bas helemaal netjes en opgeknapt is, dan kan ik eens even echt mooie foto's gaan maken..