< Springfoto's: hoe beste, heldere resultaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

< Springfoto's: hoe beste, heldere resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 16:12

Hoi,

Vraag mij af: Ik zag foto's van Jumping Amsterdam ergens hier op de site. Die waren helaas bewogen, maar welk erg leuk. Maar mijn vraag: hoe krijg je foto's helder met een springconcours terwijl die paarden constant bewegen. Meebewegen gaat denk ik niet Verward

Iemand tips?

Thanks. Myke

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:28

Zou ik ook graag willen weten, ik kreeg alleen maar schimmen tijdens een concour wat binnen was.

Maar buiten springfoot's maken lukt bij mij veel beter! Ik sta dan naast de hindernis en beweeg mee.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:29

De flits aan, mijn camera laat de sluiter (zo heet dat toch) zonder flits namelijk langer open en dan beweegt het dus sneller (bijna altijd bij slechter licht)
Je moet zorgen dat je zo dichtbij mogenlijk bent zodat je zo min mogelijk hoeft in te zoomen (anders heeft de flits geen bereik) Je camera als dat mogenlijk is, instellen op binnen en tl-licht (is het meestal)
En dan toch een beetje proberen mee te bewegen. je stelt alsvast scherp op de eerstkomende hindernis die gesprongen gaat worden en klikt wanneer de ruiter met paard daar is.
Ik heb vanmiddag ook springfoto's gemaakt (wel vanaf een meter of 3-5) en die waren vrij duidelijk. Ik zal er eens eentje plaatsen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:34

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet is de ruiter wel een beetje doorzichtig, dit komt door de snelheid van de ruiter en pony, die ligt namelijk erg hoog.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:56

Ik zie kruisjes bij jouw foto's, Annetje

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:25

oh... Scheve mond
Das balen, ik zie ze wel gewoon Verward
Ik hoop dat de topicstarter ze in ieder geval ook wel ziet. ;j

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:27

Ik heb nog foto's gemaakt op JA, die staan ook hier ergens op bokt.
Die ik had geplaatst waren redelijk...de paarden waren niet helemaal scherp de hindernis vaak wel.

Ik heb de foto's gemaakt zonder flits. Daar heb je niks aan vanaf een afstand ik wil niet het risico nemen dat een paard schrikt en in de hindernis beland.
De foto's die ik in de middag genomen had waren het beste omdat de zon dan nog een beetje doorkwam.

Ik bewoog met het paard mee en drukte dan, wat leidde dat de hindernis scherp was omdat die stilstond, maar als ik het anders probeerde lukte het helemaal niet.

Ach, ik vond het leuk om te proberen. Ik heb ook niet een hele dure camera. Gisteren zat ik even achter een echte fotograaf; wat een kwaliteit Bloos! En dat terwijl ik de foto's lang niet altijd mooi vond, of het moment was niet goed, of hij had maar de helft van het paard.
Van de zomer als er weer buiten wedstrijden zijn kan ik me weer volop uitleven, dat kan die digi van me wel aan Haha!

Nog even mijn JA foto's:

[JA] Foto's springen Jumping Amsterdam!

En deze foto's heb ik laatst gemaakt, deze zijn wel met flits genomen

[HAW] eindelijk weer eens gesprongen!!