Mijn eerste stageweek.VRESELIJK!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Mijn eerste stageweek.VRESELIJK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:07

Ik moet het gewoon ff van me afgooien, mijn eerste stage week. Ik doe de secretaresseopleiding en zit in mijn laatste jaar. Vorig jaar een ontzettend leuke en vooral leerzame stage gehad.
Dit jaar sluit ik weer af met een stage van 5 maand en ik had er echt heel veel zin in.
Voor de kerstvakantie kreeg iedereen uit mijn klas te horen waer die stage zou komen lopen, behalve ik. Het bleek dat ze een adres voor me hadden maar dat vonden ze toch niet echt wat dus zochten ze voor me verder...nou prima dacht ik.
Totdat ik toch de stageplek aangewezen kreeg die ze voor me in eerste instantie hadden. Ik had er zin in dus maandag met plezier begonnen. Het gaat om een basisschool voor speciaal onderwijs, dat leek me wel leuk.

Maar ik had weinig te doen daar, en wat ik deedt was ver onder mijn niveau en te makkelijk. Denk daarbij aan kopieeren en domme lijstjes invoeren, zelfs mijn oma kan dat...
Ik dacht, het is de eerste week dus het wordt vast boeiender, en ik had het ook naar mijn zin met de collega waarmee ik werkte. Totdat zei me vertelde dat ze het raar vond dat ik stage bij hen kwam lopen, ze had weinig werk voor en wat ik deedt had ik in een mum van tijd af. Ook vanaf school werd ik gemaild met de vraag of ik het wel leuk en leerzaam vond, ik heb eerlijk gezegt hoe ik erover dacht. Ik kreeg een mail terug dat ze wel wat anders voor me hadden.

Het is mijn laatste jaar en wil er dus alles uithalen wat er inzit, veel leren dus.

Mijn stage begeleider, de directeur van de school was afwezig, daarom legde ik een briefje op zijn bureau om te vragen of hij tijd had voor een gesprek.

gister werd er door school gebeld, en moest ik alles uitleggen, ook wouden ze even mijn begeleider aan de lijn, ik dus doorverbinden en ze hebben zeker een half uur gepraat.

Vandaag was het zover ik had een gesprek met de stagebegeleider...het was vreselijk, ik sta altijd mijn mannetje en weet wat ik wil, maar die vent boorde mij de grond in.

Hij vertelde dat het stom was dat ik dit al binnen een week wist, en dat ik geen doorzetter was, ik werd boos maar begon te huilen, voelde me zo miezerig. Ik zei dat hij niet kon oordelen over mij omdat hij mij nooit had zien werken en geen werk gaf. Later kwam de vrouw waarmee ik samen werkte eraan en die vertelde hem dat ik 10 dingen te gelijk deedt en nog optijd klaar was, daar was hij even stil van...
Met rooie ogen zat ik daar, toen werd besloten dat ik een ander bedrijf moet bezoeken, en deedt hij poeslief.

Verdorie het zit me niet lekker dat hij mij geen doorzetter vond, hij moest eens weten, heb gezegt dat ik mijn vorige stage wel met een 8,5 heb afgesloten, later nam hij de woorden terug, maar toch het voelt heel kleinnerend.

Ik moest het even kwijt, zit me gewoon niet lekker....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:11

Excuses van zijn kant zouden op z'n plaats zijn! En een bos bloemen voor je collega, omdat ze voor je op kwam!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:12

Desiree schreef:
Excuses van zijn kant zouden op z'n plaats zijn! En een bos bloemen voor je collega, omdat ze voor je op kwam!

Inderdaad het cadeuatje is al gehaald!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:13

Clien"]
[quote="Desiree schreef:
Excuses van zijn kant zouden op z'n plaats zijn! En een bos bloemen voor je collega, omdat ze voor je op kwam!

Inderdaad het cadeuatje is al gehaald!
[/quote]
Heel goed van je! Er zijn te weinig mensen die voor een ander opkomen. Het schijnt altijd te veel moeite te zijn. En als er iemand is die dat eens doet, die mag dan toch wel weten dat hij/zij bijzonder is.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:13

Juist Lachen
Wel erg dat hij zonder te weten hoe jij werkt, zoiets durft te zeggen!! Boos!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:15

He lievie,

Ik vind het echt heel vervelend voor je!!!
Ik hoop dat je een andere stageplek krijgt (natuurlijk bij ons Haha!)
Ondertussen heeft je begeleider alweer opgehangen met je begeleider vanuit school dus ben benieuwd wat hieruit voort komt.

Knuffel van mij!!!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:16

Ja ik kan er echt niet overuit. En dan te bedenken dat wanneer ik mijn stage er zou moeten afronden, hij mij een cijfer moet geven...

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:16

Nathalie1981 schreef:
He lievie,

Ik vind het echt heel vervelend voor je!!!
Ik hoop dat je een andere stageplek krijgt (natuurlijk bij ons Haha!)
Ondertussen heeft je begeleider alweer opgehangen met je begeleider vanuit school dus ben benieuwd wat hieruit voort komt.

Knuffel van mij!!!!

Dat lijkt me wel ideaal om bij jullie te komen...lekker bokken haha!
Maarja ik zie het somber in...denk dat ze wat anders voor me hebben...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:18

Clien"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
He lievie,

Ik vind het echt heel vervelend voor je!!!
Ik hoop dat je een andere stageplek krijgt (natuurlijk bij ons Haha!)
Ondertussen heeft je begeleider alweer opgehangen met je begeleider vanuit school dus ben benieuwd wat hieruit voort komt.

Knuffel van mij!!!!

Dat lijkt me wel ideaal om bij jullie te komen...lekker bokken haha!
Maarja ik zie het somber in...denk dat ze wat anders voor me hebben...
[/quote]

Ik sprak afgelopen maandag het hoofd van het BPV bureau en hij is hard opzoek naar een oplossing voor ons. Misschien ben jij dat wel Haha!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:20

Oow jeujjj!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:43

Hier nog een lotgenoot.... mijn eerste stage week is ook knudde.... Boos! Maar dat was vorig jaar ook zo en de weken daarna werden veel leuker Haha! Dus daar hoop ik maar op Haha!

Ik hoop voor je dat je nog een leuk plekkie krijgt!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:22

Het is allemaal goed gekomen! Vanmiddag contact gehad met school en zij hadden nog een ander plekje voor me. Direct gebeld en kon gelijk langs komen voor een gesprek. Het gaat om een installatie bedrijf, en ik krijg erg leuke dingen te doen. Ook de mensen op kantoor spraken me aan...erg leuk dus. Natuurlijk is dit een eerste indruk maar ik vertrouw erop dat het goed komt. Nog een leuke bijkomstigheid, ik krijg stagevergoeding, wat ik op het andere bedrijf niet kreeg! Cool
Maandag kan ik gelijk beginnen!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:32

Dat is goed nieuws, Clien OK dan!
Ik hoop dat je het hier beter naar je zin krijgt.
Heel veel succes !

PS: niet l*llig opvatten hoor, maar "deed" schrijf je zonder "t" erachter Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:51

Wat sh*t van je eerste week!
Maar wat super van die collega!

En wat fijn dat je toch een leuk nieuw plaatsje hebt! (en die vergoeding is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!).

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:02

ik heb ook al een hoop stageadressen gehad ze waren allemaal leuk behalve 1 echt zul;ke rare ouderwetse mensenecht was blij dta ik er weg was. suc 6 met je nieuwe stageplek

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 13:50

Oscar schreef:
Dat is goed nieuws, Clien OK dan!
Ik hoop dat je het hier beter naar je zin krijgt.
Heel veel succes !

PS: niet l*llig opvatten hoor, maar "deed" schrijf je zonder "t" erachter Knipoog


Haha, en ik doe nog wel de secretaresse opleiding *SHAME!!* Nouja, laten we het erop houden dat ik snel aan het typen was en jullie op de hoogte wilde houden!! Bloos