Brommer op mijn auto gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Brommer op mijn auto gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:45

Moest vandaag mijn kroost naar school brengen, sta op een doorgaande weg netjes met knipperlicht aan te wachten tot ik linksaf kon slaan, hoorde ik opeens een knal achter me en zag gelijk iemand van een brommer afvliegen. mijn kinderen gillen achterin, ik snel de auto uit, ik had het niet meer, zag al scenarios voor me van een zwaar gewonde, maar gelukkig viel de schade aan die jongen mee, hij kon gewoon weer staan en had geen verwondingen. hij had niet op zitten letten en had niet gezien dat er auto's stonden voor linksaf. tjeeezz ik ben me echt rot geschrokken, onze auto had lichte schade maar dat is gelukkig allemaal geregeld. ben blij dat die knul niets had. pffffff heb ik weer

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:08

Jeetje da's wel schrikken zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:18

tja t gekke was dat ik op dat moment zo geschrokken was dat ik vergat dat ik beter de politie had kunnen bellen, daar ben ik dus achteraf heen gegaan en je mag een auto of voertuig n.l niet verplaatsen van de plaats delict voor er een rapportage van is gemaakt, maar ja, mijn kids moesten naar school, ik had die jongen zijn gegevens, dus ik zocht daar niets achter. ach weer wat geleerd.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:25

Jee,schrikken zeg..Ik ken dat,van schrik vergeet je meteen wat je moet doen.
Een ruim jaar geleden bij mij precies het zelfde, alleen reed er een auto acherop mij en m'n brommertje..(had het ding net een week) . Ik stond ingevoegd om linksaf te gaan, keek achterom en weer terug, had mijn arm al een tijd uitgestoken..Moest natuurlijk weer mijn stuur vastpakken om naar links te gaan...Ja hoor,ben bijna overgestoken en Booemm..Dikke mercedes had me geramt...
Aan mij en m'n brommertje viel de schade gelukkig mee,de man zijn auto had een paar flinke krassen..Mooi,want meneerd deed niet eens de moeite uit zijn auto te komen.Toen ik mijn brommer aan de kant sleepte om de andere auto's door te laten,greep meneer zijn kans er met een rotgang vandoor te gaan.
Had niet eens zijn kenteken opgeschreven...

Ach,gelukkig was het goed afgelopen en had ik wel flink mijn hart gelucht tegen die 'aardige' meneer in de auto...

Het is en blijft schrikken,zoiets..Beh,gelukkig is het bij jou ook goed afgelopen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:50

jeetje zeg dat is zeker schrikken!!

Zo heb ik het ook een keer ongeveer gehad.. Ik reed op een doorgaande weg en er stond een auto stil om linksaf in te voegen in een parkeervak. Had alleen nooit de richtingaanwijzer gezien.. Dus ik... zoooo eromheen! Alleen op t moment dat ik linksom inhaal, gaat die auto ook net inparkeren.. BOEM! Zo er tegen aan.. Schrok me rot uiteraard en wist niet zeker of t nou mijn chuld was.. dus ik vroeg dat ook netjes: was dat nou mijn schuld?? JA dat was t.. Auto had niets gelukkig en mijn oude roestbakkie kon al niet veel meer aan schade krijgen.. Maar ik weet tot aan de dag van vandaag nog steeds niet of dit nu mijn schuld was of niet.. Ik dacht eigelijk van niet, want voor zover ik weet, moet je met speciale verrichtingen al het verkeer voor laten, maar ik weet t niet zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:51

Bij een bijzondere verrichting moet je inderdaad ervoor zorgen dat je het overige verkeer niet hindert. Ben je dus bezig met inparkeren, dan moet je stoppen, zodat de ander ongestoord kan passeren. Dus inderdaad, het was de schuld van die ander Supersmurf.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:55

ja ik heb het een keer gehad dat ik met een gangetje van 40 zo boven op een trekker klapte zijn kipper was gekanteld en in de sloot gekomen. het was mijn schuld want het regende en zag niks. maar de man tuuterde pas toen ik al op de grond lag echt vaag,maar hij heeft wel meerdere mensen express aangereden, maar dit was denk wel kijn schuld want reed iets te ver naar het midden

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:32

heb ook een keer een vaag ongeluk gehad,ik was bijna van m'n sokken gereden door een auto die het nodig vond om in het midden van de straat (nouja,straatje) 50 te rijden terwijl je er maar 30 mocht,ik keek dus nogal pissed achteruit toen hij claxonneerde,en toen knalde ik tegen een auto die daar geparkeerd stond...Ik heb bij die auto een briefje met m'n excuses en m'n telefoonnummer achtergelaten,want ik had geen zin om uit te zoeken van wie die auto was.Ik heb er niks meer van gehoord,gelukkig Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:57

heb ik ook gehad. Ik zag te laat dat de auto voor me stil stond (was ervan overtuigd dat ie reed) dus moest vol op de rem. Zat met mijn achterwiel net in een zooi natte bladeren, en tja, dan ga je...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:17

Maya schreef:
Bij een bijzondere verrichting moet je inderdaad ervoor zorgen dat je het overige verkeer niet hindert. Ben je dus bezig met inparkeren, dan moet je stoppen, zodat de ander ongestoord kan passeren. Dus inderdaad, het was de schuld van die ander Supersmurf.

Wat jammer nou dat ik dit tóen niet wist.. Had ik even duidelijk kunnen maken da zij dus fout zat ipv de schuld op een ander te schuiven..

Overigens ben je als fietser/brommer in het verkeer altijd de dupe van roekeloze acties van automibilisten.. Ik maak t namelijk gewoon elke dag mee dat een auto gewoon door kart op een plek waar ik duidelijk voorrang heb.. (lees; haaientanden) Ook een keer bijna aangereden bij het oversteken van een weg op de brommer.. Ik ging rechtdoor en een tegemoetkomende auto wilde linsafslaan.. Ik heb dus voorrang, maar meneer kachelt gewoon door en het scheelde een halve meter of ik zat er boven op.. En dit soort dingen gebeuren dus élke dag weer..