Meer mensen die ver van familie wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Meer mensen die ver van familie wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 15:34

Ik vroeg me dus af, zijn er hier op bokt meer mensen die hun eigen familie verder weg hebben wonen?
Het zit zo, ik woon al sinds m'n 18e uit huis, dus al 6-7 jaar. Heb altijd op kamers gewoond, in brabant een jaar of 3, nog een jaartje in rotterdam, ondertussen vaste verkering gekregen, was toen klaar met mijn opleiding, en we gingen samen wonen. En dat doen we dus nog steeds. Haha! Ik woon nu in de bilt, vlakbij utrecht. M'n ouders broer en zus (m'n zus heeft 2 kleine kindjes) wonen allemaal in zeeuwsch vlaanderen, ongeveer 2 en en half uur rijden hier vandaan.
Af en toe is het best lastig, je kan niet even langs gaan. M'n vriend z'n ouders wonen hier vlakbij, en hij is enigst kind dus voor hem is t heel anders. De laatste tijd twijfel ik vaak. M'n neefje en nichtje ken ik amper, en wat als m'n ouders nu ernstig ziek worden? Langs de andere kant, als ik daar weer zou gaan wonen, kan ik toch geen werk vinden in mijn branche, en zo leuk is zeeland (zeeuwsch vlaanderen dan) niet. En als ik ervoor zou kiezen om terug te gaan, zal ik waarschijnlijk alleen moeten. Ik krijg m'n vriend echt niet in zeeland. Dus ik twijfel heel erg.
Zijn er dus meer bokkers met deze ervaringen? Hoe gaan jullie om met die twijfels?

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:21

Hoi Samantha,
Ik ken het probleem....mijn ouders wonen in het oosten, ikzelf in het uiterste westen. We (mijn man en ik) hebben eerst, na mijn afstuderen, in weesp gewoond. Maar omdat we daar geen van beiden iemand kennen zijn we naar zijn geboorteplaats vertrokken. Daar woont zijn moeder en wonen zijn vrienden. Ik heb het altijd best jammer gevonden dat zowel mijn broer als mijn ouders zo ver weg wonen, maar ik stond er niet zo bij stil. Maar, nu heb ik een kleintje van 9 maanden en ik mis mijn familie nu echt heel erg. Wat zou ik graag eventjes naar mijn ouders gaan, gewoon om even koffie te leuten .. Ach gut met mijn kleintje. Zelf vinden ze het ook erg jammer, maar ja, in het oosten is gewoon te weinig werk voor ons beiden. Ik vind het ook erg jammer voor mijn zoontje; hij heeft relatief weinig contact met mijn ouders en met mijn broer. Ze missen zo veel van het kleintje!! Mijn schoonmoeder is ook echt wel een lieve vrouw, maar ja....da's toch mijn moeder niet..daar ga ik gewoon niet bij koffieleuten.

Was ik maar rijk, dan kocht ik hier in de buurt een huisje voor ze....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:27

Tsja... ik weet niet of het enige troost is... maar de familie en vrienden vanmijn bf wonen allemaal in Queensland, Australia... als je het daarmee vergelijkt is Zeeuws vlaanderen op een steenworp afstand van Utrecht... Haha! Als ik geen paardjes had gehad dan zou ik misschien wel naar Australie zijn gegaan ipv hij naar Nederland... wellicht komt dat in de verre toekomst ooit nog wel.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:31

ik woon in Rotterdam, en mijn ouders in Roden, een broer in Rroningen, een broer in Hasselt en een in Veenendaal, dus de dichtstebij is ongeveer 100 km, en mijn ouders op 250 km afstand

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:35

Mijn familie woont in Almelo, ik heb hetzelfde als Ody mijn kleine mannetje van 8 maanden ziet zijn opa en oma ook niet zo vaak als eigenlijk zou moeten.
Daarin tegen zie ik de mijn kleine nichtje ook veels te weinig.
Wij hebben altijd in Apeldoorn gewoont en hun zijn vertrokken naar Almelo toe.
Ik mis het om even af en toe snel een bakje koffie te halen of gewoon even langs te gaan...

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 16:42

Ja daar ben ik ook bang voor, dat als ik over een paar jaar dan een kindje heb, m'n ouders niet echt grootouders kunnen zijn.
En idd Ody, dat bakje koffie leuten bij mams aan de keukentafel mis ik ook. Mijn neefje (4 jaar) en nichtje (1 jaar) zie ik ook niet echt opgroeien, als ik ze weer eens zie zijn ze meteen een stuk groter en kunnen ze een hoop meer.
T lijkt me zo leuk om gewoon 's avonds te denken, kom laten we vanavond even bij m'n ouders langs gaan. Maar ja tegen dat ik er dan ben is t al een uurtje of 8. Haha!
Dat is idd een afstand vikki , daar is mijn afstand een peuleschil bij ja.
Is er niet toevallig een bokker die er spijt van heeft gehad, en terug naar z'n roots is gegaan?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:46

Mijn zus en haar familie woont op een uur en drie kwartier rijden, dus die zie ik helaas ook niet zo vaak.
Veel erger is dat ze binnenkort waarschijnlijk naar Singapore verhuist dus dan is die 1 3/4 uur een peuleschilletje.
Ik vind het ook jammer dat ze zo ver woont want het is gewoon te ver om even koffie te drinken.

Overigens, hoewel mijn ouders redelijk dichtbij wonen zie ik die ook niet vaker dan 1 x per week/ 2 weken.
Die zijn vaak druk en je weet vast wel hoe je leven er met baan, huishouding en eigen paard uit ziet. Knipoog

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:13

Ik heb een tijdje in Amsterdam gewoond, terwijl mn moeder vlakbij Zeeland woont. Ik trok het niet en ben terug gegaan, mijn exvriend werkt inde horeca en hij was nooit thuis. Ik werd helemaal gek daar ondanks dat Amsterdam een superstad is.

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:17

Hmmm, moeilijk zeg!
Mijn familie van mijn moeders kant wonen allemaal gewoon in NL {Harderwijk en Almere}

En van mijn vaders kant wonen in Marokko en Italie Verdrietig De meeste die in Italie woonde woonde eerst hier allemaal in de Bijlmer. [ik toen ook] Was zoooo gezellig! Ik had daar gewoon echt supergrote familie wonen enzo, altijd familie om me heen[nu ook maar bedoel neven en nichten], echt heel leuk! Maarja dat kan nu dus niet meer Verdrietig

Misschien een beetje vergelijkbaar??
Maar goed, iig zou ik er met je vriend over praten en alles op een rijtje zetten, maar aan de andere kant als je het in Zeeland niet eens leuk vind, zou het hoe dan ook voor mij snel afgelopen zijn met twijfelen..Scheve mond

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:59

Wij in Rotterdam en mijn ouders in de buurt van Arnhem en schoonouders in Sommelsdijk en een schoonpa in Zierikzee...
Dus alles niet in de buurt. Mis mijn ouders soms wel hoor maarja zo zitten wel regelmatig in Rotterdam... en elke dag ff bellen......
Maar ik heb zoiets van... laat ze samen maar lekker van hun oude dag genieten zolang het dus nog kan en ze elkaar nog hebben.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:03

mijn pappie woont in thailand,en ik ben de enige van mijn familie die zelf in belgie woont,de rest in ned.
Verward

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:07

Van m'n vaders familie wonen ze allemaal in het hoge Noorden (Friesland en Groningen) van mijn moeder is het heel verspreid: één oom woont in Canada (zijn we in 97 geweest) tante + man en kinderen woont in Amerika (zijn we vorig jaar geweest) de rest woont voornamelijk in de prov Groningen en wat 'restjes in Friesland en Drenthe.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:40

Mijn oom en tante wonen in Amerika dus dat is best wel een stukje verder Haha! en verder woont al mijn familie in Nederland

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:43

Mijn vader woont in Thailand Verdrietig 80 km van Bangkok af, aan de kust. Ben net een week terug van mijn 3 weekse vakantie bij hem. Heb echt het gevoel dat hij in verweggistan woont Scheve mond en vind het ook niet zo leuk.

Mijn tante, zus van mijn vader, woont in Los Angeles / USA.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:45

Pocahontas schreef:
mijn pappie woont in thailand,en ik ben de enige van mijn familie die zelf in belgie woont,de rest in ned.
Verward


Hey wij kunnen elkaar de hand schudden Haha! mijn vader woont ook in Thailand

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:32

Ik heb hier in de buurt wat familie zitten, mijn vriend en familie wonen voorbij Den Bosch (100 km van Roermond). Er woont familie van mij in Deventer, familie van mijn vriend in Anna Paulowna (boven Den Helder). Ik heb 4 delen van de familie in Zuid-Afrika wonen, mijn vriend heeft wat familieleden in Australie zitten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:36

Bij ons wonen ze ook door het hele land verspreid. Het gros zie ik maar eens of twee keer per jaar.
M'n ouders zie ik wel regelmatig (nu nog), maar de rest van de family

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:56

Van mn moeders kant wonen de meeste op loopafstand en van mn vaders kant woont de helft in engeland (de meeste ken ik dus ook niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:40

Mijn familie woont redelijk ver weg. Zo'n 250 km van hier.
Gelukkig woont mijn schoonfamilie wel een beetje in de buurt. Zwager 35km, schoonouders 60km en andere zwager 135km.
Gelukkig is er telefoon Knipoog

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:57

Tja, ik woon in Arnhem en mijn ouders en broertje en zusje in Leidschendam (Den Haag). Verder woont daar nog meer familie in de buurt (Voorburg, Wassenaar). Maar ook een groot deel in Den Helder en sommige in Groningen. Wat dat betreft zit ik in Arnhem wel lekker centraal Knipoog.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:58

Ik hoop eerlijk gezegt dat de afstand tussen mijn toekomstige schoonouders en mij zo groot mogelijk wordt als ik het huis uit ga... Bloos!

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:07

Pervinco schreef:
Ik hoop eerlijk gezegt dat de afstand tussen mijn toekomstige schoonouders en mij zo groot mogelijk wordt als ik het huis uit ga... Bloos!

Vertel vertel Knipoog

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:14

ik hoop dat de afstand tussen mij en mijn ouders groot genoeg wordt en die tussen mij en mijn schoonfamilie heel klein *LOL*

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:18

Ik heb familie in curacoua (ik weet helemaal niet hoe je het schrijft... Bloos! ) Die hebben een duikschool. En familie in Amerika (Detroit). En ook in Frankrijk.
Dat was de echt ver weg familie. Verder heb ik ook familie in het noorden van Nederland (holland, brabant veel)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:47

ikzelf woon in alphen aan de rijn en mijn hele familie die woont in moorslede, west vlaanderen belgie, dus flink 2 uur 45 minuten rijden!

ikzelf heb er geen problemen mee maar mijn moeder wel, die heeft het soms moeilijk dat ze niet eens kan koffieleuten met me of dat ze niet eens samen kan winkelen met me, ikzelf heb zoiets van, ik heb telefoon, de post en een auto, dus... je gaat niet zo snel op en neer dus meestal zit er wel een paar maandjes tussen voor we elkaar eens zien maar des te hoger is de telefoonrekening dan weer!