Iemand tips voor sollicitatiebrieven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Iemand tips voor sollicitatiebrieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:27

Ik moet binnenkort gaan solliciteren, maar ik ben echt slecht in het schrijven van sollicitatie brieven. Heeft er iemand tips voor mij hoe ik het kan doen?
Alvast bedankt.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:34


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:29

op www.nationalevacaturebank.nl staan volgens mij basis-cv's. Ik heb de mijne daar volgens mij vanaf gehaald...

Gemotiveerd overkomen, al je diploma's, talen - schrift en spraak - en baantjes/werkzaamheden vermelden, vermelden of je rijbewijzen hebt en welke.

Denk dat dat de belangrijkste dingen zijn... Oh ja! Je telefoonnummer Lachen

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:23

Wees je zelf ook in je brief!

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:33

Inderdaad naast alle standaard info over de werknemer die je bent qua vaardigheden en diploma's , ervaring... ook jezelf zijn in je brief.

Vertellen waarom je interesse hebt om bij dat bedrijf te gaan werken , wat je zoekt in een baan , en nog wat vragen stellen is ook helemaal niet gek !

Daarmee geef je ook aan dat je interesse hebt in dat bedrijf.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:36

pmarena schreef:
Vertellen waarom je interesse hebt om bij dat bedrijf te gaan werken , wat je zoekt in een baan , en nog wat vragen stellen is ook helemaal niet gek !


Persoonlijk vind ik dat meer iets om in een evt. gesprek te bespreken, mn die vragen. Een sollicitatiebrief schrijf je om te laten zien wie je bent en wat je kent, niet om vragen te stellen of, heel botweg gezegt, het bedrijf te analyseren.

Je verwachtingen van een baan komen vaak in een kort verhaaltje wel aan bod, ik had iig een stukje tekst erin staan wat ik voor baan zocht en waarom.