Ja hoor, stagetroubles...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Ja hoor, stagetroubles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 16:27

Het begon allemaal hiermee: [AM] Grr, heb ik weer, meest vreselijke stageplek...

Nou gelukkig werd mijn keuze om absoluut niet in dat verzorgingshuis te gaan gerespecteerd. Alleen... nou heb ik dus een soort van afdankertjesplek toegewezen gekregen. Een plek die ze eigenlijk alleen voor nood zouden gebruiken omdat ze op 1 dag na alleen op avonden open zijn, er weinig te leren valt voor een spw'er in opleiding, de benodigde uren bijna onmogelijk gewerkt kan worden.

Dat moest dan maar, alles beter dan dat verzorgingshuis. Ik moest dus 2 weken geleden gaan bellen om afspraken te maken over mijn stage, wanneer ik zou komen enz.

Ik had een telefoonnr. van school gekregen waar ik heen moest bellen, van Triton Den-Helder waar ik helemaal mijn stage niet moet lopen. Ik heb toch maar naar dat nr. gebeld want het nr van het jongerencentrum waar ik mijn stage moet doen hadden ze niet. Het nr. bestond dus niet, toen heb ik het nr. van mijn stageplek zelf geprobeert op te zoeken, maar deze stond niet in het telefoonboek Clown

Toen het nr. van Triton Den-Helder opgezocht wat een heel ander nr. was dan dat ik van school kreeg. Ik kreeg uiteindelijk het contactpersoon die ik van school had doorgekregen aan de telefoon. Zij vond het al vreemd dat ik naar haar moest bellen en gaf me het nr. van mijn stageplek en zei daarbij naar wie ik moest vragen. Ik heb toen meteen daarna mijn stageplek gebeld maar degene die ik moest hebben was er niet, ik moest rond 17.00 maar even terugbellen. Dat deed ik dus en er werd een half uur lang niet opgenomen. De volgende dag heb ik het weer geprobeert en weer was degene die ik moest hebben onbereikbaar en ze konden me niet vertellen wanneer hij er wel zou zijn. Zo zijn er 3 dagen voorbij gegaan en moest mijn stage al bijna beginnen.

Tot ik gebeld werd door de mw. van Triton die ik al aan de lijn had gehad, zij vertelde me dat degene die ik moest hebben helemaal niet wist dat er een stagiaire zou komen. Ze zei dat hij wel een stagiaire kon gebruiken en vroeg of ik al een ander plek had. Niet dus, ik wist niet beter dan dat ik daar moest. (school zou de plek geregeld hebben) Toen kreeg ik dus eindelijk de man die ik nodig had aan de telefoon en ik heb voor afgelopen woensdag een afspraak met hem gemaakt.

De volgende dag stond hij bij mijn moeder voor de deur (waar ik dus niet woon, maar is postadres op school) Hij kwam informatie brengen over het jongerencentrum, wat daar gedaan werd enz. Hele aardige man, hij vertelde me wel dat ik nooit aan mijn uren zou kunnen komen daar, maar die zou hij wel voor me schrijven.

Nou zit ik al een beetje in over het feit dat ik de school moet gaan oplichten door uren te laten schrijven die ik niet gemaakt heb. Maar ook zal ik veel minder leren dan ik eigenlijk zal moeten dus ik ben bang dat ik mezelf hiermee tegen ga komen. Maar... het blijft natuurlijk ook een feit dat de school deze plek geregeld heeft en ik moet dus kunnen aannemen dat het een deugdelijke plek is waar ik genoeg zal leren om mijn opleiding voldoende af te ronden.

Nu zou ik dus afgelopen woensdag een afspraak hebben om kennis te maken en misschien alvast te beginnen met mijn stage (wat ook moest deze week) De afspraak werd woensdag afgebeld door zijn vrouw en ik kon dus geen nieuwe afspraak maken. Nu zit ik dus weer met het probleem dat hij voor mij onbereikbaar is. Ik hoop maar dat hij mij belt voor een nieuwe afspraak. Nog een probleem is dat ik eind volgende week al opdrachten in moet leveren die gaan over mijn eerste 2 weken stage... die ik dus niet gehad heb.

Ik word er doodmoe van...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:35

Sjeez zeg, dat is wel balen en beetje raar van je school. Ik vind dat de school hier achteraan moet gaan hoor. Zij regelen toch je stage plek?? En nu zit je vanalles zelf te regelen. Ook raar dat die man geen nieuwe afspraak kon maken, hoop dat hij snel terug belt.

Maar kan je niet gewoon hierover contact op nemen met je school??

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:40

Jeetje..wat een gedoe..en wat een klein aanbod aan stageplaatsen..
Kun je niet onafhankelijk van school een plaats regelen? Wij moesten zelf instellingen benaderen en zelf maar een plaats regelen. De school bemoeit zich alleen met het feit of die plaats wel van HBO niveau was..

Ow jah nog iets..pas op met dat oplichten van die uren! Een meisje uit mijn klas heeft precies hetzelfde gehad, moest daarna haar uren verantwoorden, en toen viel ze dus door de mand. Mag ze na het afstuderen nog mooi 5 maanden stage gaan lopen om die uren in te halen..... Dat is ook niks...dus kijk daar iig wel mee uit!
Verder succes ermee.. OK dan!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:08

Sjee wat een verhaal zeg, t zit absoluut niet mee! Zou eigenlijk niet zo goed weten wat je dr aan zou kunnen doen, maar succes ermee! Valt er echt nix anders te vinden?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:15

De school hoort toch van te voren te informeren of ik daar mijn uren wel kan maken... Ik kan dus zelf geen plek regelen omdat de school alle bereikbare stageplekken al uitgedeelt heeft.

Ik ben vandaag al naar mijn stagecoordinator gegaan, maar die was natuurlijk net weg, toen is er een briefje voor hem gemaakt met het probleem en hij neemt als het goed is contact met me op hierover.