Toffe baan aangeboden gekregen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Toffe baan aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:40

Mijn vriend, onlangs bij een faillisement op straat komen te staan, kreeg van de week een baan aangeboden via e-mail...

Voor april tot en met oktober op Kreta Haha!

Hij wil niet, ondanks dat hij wel weer wil gaan werken als kok eventueel, maar ik was wel nieuwsgierig, dus ik vragen naar de arbeidsomstandigheden en het loon...
Vandaag reactie:

Hier op Kreta is het gebruikelijk dat men in het toerisme het hele seizoen (ruim 6 maanden) werkt zonder vrije dagen en dat de winter er is voor de vrije tijd. Dit is ook zeer goed mogelijk, doordat je bijna geen vaste kosten hebt.
Wij regelen huisvesting, eten en drinken is gratis en fooien zijn ruimschoots voldoende voor sigaretten, uitgaan e.d.

Zou je ons ook een indicatie kunnen geven van wat je wilt gaan verdienen? Kun je hierbij rekening houden met het feit dat wij de woonruimte verzorgen, er meegedeeld wordt in de fooien en eten en drinken ook voor onze rekening zijn. Ook liggen de lonen in Griekenland lager dan in Nederland, maar ook de kosten van het levensonderhoud.


Pfffff...ja lekker, daar 84 uur per week aan het werk, ergens op een opklapbed in een kelder kunnen slapen, 6 maanden niet naar huis, zelfs niet een dag vrij.... en dan laten ze ook doorschemeren dat het loon niet de hoofdprijs kan zijn omdat zij je eten en drinken betalen en de lonen daarzo sowieso niet zo hoog liggen.... Clown

4.000 euro netto in de maand zal wel te veel gevraagd zijn, zeker... OK dan!
Snap niet waarom Harry niet wil.... Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:44

Simpel: jouw vriend neemt die baan aan, jij gaat mee, hij werkt zich het licht uit en met het geld dat hij verdient huur jij een mooie hotelkamer en zet je een stapje in de wereld Haha!

nee even serieus ik zal het ook niet aannemen als ik het berichtje zo lees, lijkt mij nogal een enorme aanpassing en zwaar werk.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:06

Ik zou er inderdaad niet aan beginnen nee.

Huisvestiging is denk ik de minste zorg, die is doorgaans wel redelijk geregeld.
Maar zoals je al zegt: vrije dagen. En het eten en drinken moet je in het desbetreffende restaurant doen, je krijgt geen geld mee om ergens anders lekker iets te gaan drinken.

We (mijn vriend en ik) spraken in Tenerife een Nederlander die er al jarenlang woont. Hij heeft een Duitse vriendin, ze woonden op een kamertje (met hun zoontje) dat hen 100 euro de maand koste, incl. alle kosten. Kun je nagaan wat voor pandje je dan hebt... Auto had hij niet nodig, de keren dat ie vrij had nam hij de bus wel. Ontbijten, lunchen en dineren deden ze alle 3 in het restaurant waarvoor hij flyers uitdeelde. Hij had geen spaargeld, hij verdiende amper iets ("ik hoef ook niet meer te verdienen, ik heb het hier niet nodig"). Mocht het zover komen dat ie op straat gezet werd, dan verzon hij wel wat anders.

Triest, zulke mensen.

Zo erg zal het bij jou en je vriend niet worden, maar ik kies toch liever voor leuk werk, met een leuk salaris en een toekomstperspectief, dan een warm klimaat, 6 maanden voor nop werken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:23

Vind je het gek dat je bijna geen vaste kosten hebt?
Als je elke dag moet werken, dan kàn je het niet eens uitgeven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:05

Haha!:D:D:D

Tja, arme Harry........verdiend ie geen zak, en moet hij jou ook nog eens missen.

Pff.........ik ben wel blij dat ik vandaag op papier heb gekregen dat mijn contract verlengt is. Dat in economische malaise.......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:18

Het klinkt meer als uitbuiting.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:22

En intussen gaan je kosten hier door...en die kun je van het geld dat je daar verdient beslist niet betalen.

Je vriend zou de eerste niet zijn die berooid van zo'n uitstap terugkomt. Of hij moet hier helemaal niets hebben, en echt voor een half jaar naar Kreta verhuizen.

En terwijl de toerist in de zon zit te bakken, staat hij in de keuken te koken (letterlijk en figuurlijk)

Zou het niet doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:26

Ik heb een half jaar voor stage in Duitsland gezeten en dat was al een ramp. Moest je nog voor eigen huisvesting zorgen ook, terwijl je een hongerloontje kreeg. En ondertussen alleen de rotklusjes moeten doen. Nee, voor mij hoeft het buitenland niet meer.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:00

Zouden er nou werkelijk mensen zijn die dit serieus jaar in jaar uit zouden doen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 08:23

Leuke baan man!! Wanneer zet je hem af bij het station Haha!
Maarreuh het kan nog gekker hoor, stond een artikel in de krant dat een vrouw via het CWI een baan als prostituee aangeboden heeft gekregen >;)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:27

en dan zijn ze nog verbaasd dat ze bijna geen personeel krijgen in de horeca, laat staan voor het buitenland. Heb ook eens op een Belgische zender een uitzending gezien van mensen die voor touroperators werkten. Alle dagen mooi weer, warme temperaturen en iedere dag andere mensen ontmoeten maar de voordelen wogen eigenlijk niet op, op de nadelen, dure huisvesting, weinig verdienen, geen vrije dagen bij een slecht seizoen vlieg je zonder pardon eruit.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:51

masja schreef:
Zouden er nou werkelijk mensen zijn die dit serieus jaar in jaar uit zouden doen?


Zeker weten... Lees om te beginnen mijn bericht hierboven maar. Tenerife is dus wel een land waar het hele jaar door toeristen komen, maar je hebt meer warme landen. Heb ook mensen ontmoet die zomers naar een vakantieland "verhuisden", en 's winters weer naar hun eigen land gingen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:30

Ik ken mensen die een half jaar of langer in Indie leven, en dan terugkomen naar Nederland om geld te verdienen voor hun verblijf aldaar...Nu kun je in Indie aardig rondkomen van een klein geldbedrag...

En ik heb ook mensen leren kennen die in de winter ski-instructeur zijn en 's zomers zeil- en surflessen geven...Maar veel langer dan een paar jaar houden zij dat niet vol...

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:01

Cassidy schreef:
En ik heb ook mensen leren kennen die in de winter ski-instructeur zijn en 's zomers zeil- en surflessen geven...Maar veel langer dan een paar jaar houden zij dat niet vol...


Nee want als je gerimpeld bent voldoe je al niet meer aan de eisen van ski/surf leraar Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:29

Hmm... Denk dat je zo'n baan moet aannemen uit andere overwegingen dan het geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:31

Cody schreef:
Leuke baan man!! Wanneer zet je hem af bij het station Haha!
Maarreuh het kan nog gekker hoor, stond een artikel in de krant dat een vrouw via het CWI een baan als prostituee aangeboden heeft gekregen >;)



Dat klopt, aangezien prostitutie gelegaliseerd is tegenwoordig. Kan een bordeelhouder zijn "vacatures" bij het CWI laten plaatsen.

Het vervelende van het verhaal, is dat na een bepaalde periode van werkeloosheid je iedere passende baan moet aannemen. Als je langer dan een bepaalde tijd werkeloos bent, is dat dus iedere baan.

Dus ook de baan als prostituee, alleen denk ik persoonlijk dat het cwi het niet zover laat komen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:31

Dan zou ik maar gauw die baan op Kreta aannemen als ik Harry was Haha! Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:51

Wellicht een tipje:

RTL 4, vanavond van 21:30-22:30, programma over mensen die hier hun leven opgeven om ergens anders een ander bestaan op te bouwen.

Het is een stuk rigoureuzer dan het in jullie geval zou zijn, maar wellicht zitten er nuttige dingen in Lachen