Die rotknieën ook!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Die rotknieën ook!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:40

ik ga ze er denk ik maar af hakken. In dit topic staat wat er met mn knieën aan de hand is.
Nu met de kou heb ik alleen maar meer last ervan, kan alleen maar lopen met veel pijn en fietsen is ook niet grappig meer. Het lijkt echt of de kou op mn knieën slaat, want eerder ging het juist wat beter Verward
Bah ik heb het echt even gehad met die rotdingen. T is dat ik niet zonder kan Knipoog



enja ik weet dat t misschien gezeur is maar ik moest t even kwijt Tong uitsteken

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:49

Heej Maaike, wat vervelend. Mijn zus heeft ook altijd met kouder weer meer last van hara gewrichten. Ik zou als ik jou was voor het slapen gaan lekker in een warm bad gaan.
Is het niet een slijmbeursontsteking die je hebt? Vervelnd zeg, sterkte!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 16:00

als we een bad hadden, had ik dat zeker gedaan Knipoog Nee is geen slijmbeursontsteking, wat t precies is kun je in t topic vinden uit mn vorige bericht..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:13

he, niks geen gezeur hoor!!!!
Kan me best wel voorstellen dat je het zat bent.
In elk geval heel veel sterkte.

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:24

Hopelijk valt het allemaal mee en werken je oefeningen.

Misschien kun je als nu veel buiten bent een extra broek aantrekken(thermo broek, lange onderbroek.)
vergeet ook je bovenlichaam niet en een muts, via je hoofd verlies je veel warmte en zal je lichaam het eerder koud krijgen.
Ik loop ook niet voor niets met een cowboy hoed rond als het kouder is Tong uitsteken En het werkt echt.

Voor mijn rug heb ik ook wat extra's aan en ook dikkere sokken zodat de kou niet via je benen naar boven trekt(dus ook langs je knieen.\)

Nu blijf je wat extra warm en misschien helpt dat.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:39

Hak ze eraf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:22

Ik snap niet zo goed wat er nou met je knieën is, na lezen van je andere topic. Maar over slechte knieën kan ik meepraten, 's winters is het te koud, en heb ik er flink last van, enorm stijf en een zeurend pijntje. Word je ook niet zo vrolijk van. Ik probeer mezelf dan ook warm te houden, en verander geregeld van houding, anders kan ik daarna niet fatsoenlijk meer een trap aflopen. Iig veel sterkte ermee, en het passeert wel weer Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:27

http://home.wanadoo.nl/kogel.de/patella.html
Dan maakt dit het misschien wat duidelijker Knipoog
Cowgirl: die voeten van mij warm houden is juist ook een groot probleem. Zelfs met sommige skisokken blijven ze koud Verward Maar thnx voor de tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:35

Aha, dat lijkt heel erg op wat ik heb Lachen Bedankt voor de uitleglink Lachen Beweging en warm houden helpt bij mij goed.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:06

Wat balen zeg! Hopen voor jou dat het weer gauw zomer wordt ! Lachen

Veel sterkte ermee !

en by the way: bokt is er toch ook voor om af en toe even iets kwijt te kunnen ? Knipoog

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:07

Ohh wat komt mij dat akelig bekend voor Scheve mond Ik heb precies hetzelfde! Alleen heb ik dat met de kou alleen in mn vingers, volgens de dokter is het een virus dat je gewrichten aantast.. Ik heb er Ibuprofen voor, dan is het wel uit te houden.
En bij mij zijn mijn de spieren bij mn knieschijf niet sterk genoeg, en er zit ook vocht tussen, daardoor doet het zo'n pijn. Ik ben een jaar of 4 geleden in Thailand in een waterval gelazerd, en volgens de Thaise dokters was het gekneusd, kom thuis, volgens mijn dokter was het wel degelijk gebroken! Maar het is dus nooit echt goed genezen, en nu kom ik er niet meer van af Scheve mond

Sorry voor het verhaal, maar ik weet hoe je je voelt en ik leef met je mee Ach gut Haha!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:23

Maaike schreef:
als we een bad hadden, had ik dat zeker gedaan Knipoog Nee is geen slijmbeursontsteking, wat t precies is kun je in t topic vinden uit mn vorige bericht..


Je mag ons bad wel lenen hoor, hebben we een bad bokt meeting!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:00

Ik hebt ook, maar dat komt door mijn jca (reuma)
Ik heb er zon band voor

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:13

Ik baal ook van mijn enkels... Ben met scheve, iets naar binnenstaande enkels geboren, maar deze winter heb ik er meer last van dan ooit Huilen

Erg lastig Verdrietig

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:33

Leo_ke schreef:
Ik baal ook van mijn enkels... Ben met scheve, iets naar binnenstaande enkels geboren, maar deze winter heb ik er meer last van dan ooit Huilen

Erg lastig Verdrietig

Ach gut Ach gut

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:13

ik ken t probleem maaike *LOL*

baal er ook ontzettend van en ik heb ook met de kou veel meer last van mijn knieeen :/

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:30

Ik heb hetzelfde probleem Verdrietig heel erg vervelend!
Met gym, als we bijvoorbeeld gaan rennen hou ik het nooit lang vol omdat mijn knieën dan zooo'n pijn doen Scheve mond

Ik leef met je mee dus Ach gut

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:34

hou maar op! Ik weet er alles van Verdrietig

Ik heb de achterkant van mn knieschijven ruw, dus het bot schuurt over mn knieschijf! En neeej, natuurlijk niks aan te doen! Alleen van die lamme bovenbeenspier oefeningen, die vervolgens toch niet werken Huilen
En idd, met deze kou doet het vreselijk veel zeer!!! Ach gut

Stal_Fiore

Berichten: 9342
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:58

He Maaike,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.
Herken het dus erg goed.
Heb er ook bij de fysio voor gelopen, maar dat loste niets op...
Vooral wanneer het koud is het ik het erg.
Wil er ook weleens vanaf... wei heeft een erg goed idee?

bbbe

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:01

ohh....lastig maaike .....nou doe maar rustig aan sterkte he Haha!
groetjes linda en lenny!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:22

ik kan er ook over meepraten helaas Scheve mond
heb retropatellaire chondropatie

mn kraakbeen wordt weggeschuurt omdat mn knieschijven scheef staan, daardoor heb ik slijtage en een ruwe chterkant van mn knieschijven
en vooral met de kou kan ik bv als ik van mn brommer af kom niet meteen een trap op lopen ofzo, of bij mn paard zn peesbeschermers omdoen(zak ik normaal voor door mn knieën en sta daarna weer op) gaat amper, want ik kom dan niet meer overeind

opstappen is nog zoiets, als t koud is kan ik gewoon niet opstappen, moet iemand me een voetje geven of ik ga via de bakrand
kan geen krachtz etten op een gebogen been

en als ik bv opsta als ik even heb gezeten, dan moeten mn knieën even 'knakken' of met traplopen en fietsen ook, dan gaan ze 'op slot' en dan hoor je een 'knak' en is t weer oke

fietsen mocht ik ruim 5 jaar niet, nu wel, maar dan korte stukjes, en dat gaat opzich wel redelijk, beter dan een paar jaar terug!

ik ga nu ff je andere topic lezen, kijken wat je precies hebt

iig heel veel sterkte!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 22:39

ik sta niet alleen dat hoor ik al Lachen Altijd fijn.
Ach die stomme bovenbeenspieroefeningen (leuk woord voor galgje) helpen me niets en heb ook weinig vertrouwen in de huisarts. Volgens hem kon ik eventueel met fysio een beetje geholpen zijn en als dat echt niet hielp waren er nog wel medicijnen tegen gewrichtspijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met spul van Aloe Vera tegen gewrichtspijn? Ik heb afgelopen weekend mn knieën ingemasseerd met Heat Lotion maar dat hielp helaas weinig. Er zou nog wat zijn maar weet niet meer precies wat dat was..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:47

Ik weet niet wat je precies hebt, maar ik heb allemaal 'knakken' in mn knieen, en die moeten eruit, got wat irritant is dat, maark heb t ook bij mn tenen.Echt veel pijn doet t niet, maar t voelt niet lekker, en idd met die kou een ramp.Vooral als je paard hebt gereden in die kou en afstapt, dan kan je ze niet eens bewegen, gelukkig zijn er thermobroeken dat helpt wel iets.

Veel sterkte!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:32

Die bovenbeenspieroefeningen zijn wel hartstikke belangrijk hoor!! ook al denk je dat ze niet helpen.
Hoe sterker jou bovenbeenspieren hoe "minder"last jij van je knieen hebt.
En oke..ik weet wel dat het ontzettende rot oefeningen zijn...maar toch!

Ik heb geen ervaring met het smeerspul van aloe vera maar wel met de drank...(forever nog wattes..smerig spul) het is duur...en je moet het minstens 3 maanden vol houden om te kijken of het werkt..helaas werkte het bij mij niet (heb te erge reumaklachten) maar ik heb er hele goede verhalen over gehoord bij mensen waar het wel bij hielp...wie weet iets voor jou?
Verder kan ik je helaas geen tips geven die je pijn verlichten...ja warm houden dat is het enige maar daar zul je zelf ook wel aangedacht hebben.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:29

Maaike schreef:
ik sta niet alleen dat hoor ik al Lachen Altijd fijn.
Ach die stomme bovenbeenspieroefeningen (leuk woord voor galgje) helpen me niets en heb ook weinig vertrouwen in de huisarts. Volgens hem kon ik eventueel met fysio een beetje geholpen zijn en als dat echt niet hielp waren er nog wel medicijnen tegen gewrichtspijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met spul van Aloe Vera tegen gewrichtspijn? Ik heb afgelopen weekend mn knieën ingemasseerd met Heat Lotion maar dat hielp helaas weinig. Er zou nog wat zijn maar weet niet meer precies wat dat was..



bij mij hielpen die oefeningen niet, maar fysio ook niet (daar betaal je bijna 50 euro per keer voor Stoom uit je oren )