Ziekenfonds?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Ziekenfonds?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 09:31

Hoihoi,

met al die wijzigingen zie ik ff niet meer wat het beste is... Ben nu ziekenfondsverzekerd bij OZ, maar het lijkt erop dat CZ meer verzekert voor minder premie... Over de administratie van OZ ben ik niet tevreden (veel fouten en onduidelijkheden), maar over de afhandeling van rekeningen heb ik tot nu toe geen klachten..

Hebben jullie ervaringen bij CZ danwel OZ? En hebben jullie ervaringen met overstappen van verzekeraar?

Groetjes!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:03

Ik ben bij de CZ verzekerd, en ook die maatschapij heeft soms ze te kort komingen.. maar dat heeft iedereen denk ik.

Ik ben heel tevreden over CZ ik betaal 58 euro per maand en heb dan het standaard pakket + tandplus pakket. Ze blijven ook de pil vergoeden als je dat pakket hebt. Je moet gewoon even wat dingen afwegen denk ik. Met overstappen heb ik geen ervaring.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:09

Ik ga nu ook van verzekering overstappen, want ik moet 64,20 euro per maand gaan betalen en dat vind ik wel schandalig. Ik ga nu dus naar een andere verzekeraar, en daar ga ik 43 euro per maand betalen, voor dezelfde dekking (ook aanvullend + tandarts).
Michelle, 58 euro is wel heel veel hoor. Een nicht van mij is daar ook aanvullend verzekerd + tandarts en die betaalt minder dan 40 euro. Het maakt natuurlijk ook wel wat verschil wat je leeftijd is en in welk postcodegebied je woont, maar dan nog vind ik jouw premie heel hoog.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:11

Ik zit bij de Trias, daar heb nog nooit *afkloppen* problemen mee gehad. Met terugbetalen niet en met administratie niet. Je krijgt een direct nummer als je een polis hebt en je belt meteen met degene die jou in beheer heeft.
Ik betaal € 41,75 voor ziekenfondsverzekering + basis aanvullend + tandheelkundige hulp.
Hier zit ook de pil bij in.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:12

En toch betaal ik het. Ik heb het bassis plus pakket. Ik ben 21 jaar en dat schijnt mijn premie te zijn. Ik krijg dan ook alles vergoed je hebt namelijk ook een pakket met tandarts kosten waar je dus niet alles vergoed krijgt. Maargoed. ik betaalde eerst 50 euro maar dit jaar is de premie met 8 euro gestegen. Boos!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:25

Hmmz, die nicht van mij is 36... Ik heb zelf ook nagevraagd wat ik bij CZ zou moeten gaan betalen als ik daarnaar zou overstappen, en dat was voor mij 48 euro voor de meest uitgebreide dekking.
8 euro is veel he. Bij mijn oude verzekering ging het met 12 euro omhoog!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:30

Ik zit ook bij OZ met een standaard pakket met tandarts plus. Ik betaal 52,50 per maand. Ze hebben 1x moeilijk gedaan over een ziekenhuisrekening die ik zelf betaald had, want zij betalen alleen rechtstreeks aan het ziekenhuis blijkbaar.
Bij Ohra kwam ik al een stuk goedkoper uit, omdat ik dan voor een lager bedrag voor tandarts verzekerd ben, dat kun je namelijk zelf kiezen.
Dan na te gaan, dat ik in mei 2000 juist overgestapt ben van ohra (80 gulden) naar oz (55 gulden), omdat ik bij ohra zoveel moest betalen en daar voor de tandarts maar een bepaald percentage vergoed werd.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:00

scum schreef:
en dat was voor mij 48 euro voor de meest uitgebreide dekking


Nou dan laat ik me vast bedonderen. Knipoog

Heb begin dit jaar mijn nieuwe polis gehad en het stond er toch echt op. Misschien omdat ik daar al 4 jaar verzekerd ben ofzo, en ligt dat voor nieuwkomers lager.... je weet het niet he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:03

Ik betaal bij ZilverenKruis € 167,22 per maand. Ik heb dan wel een extra tand verzekering omdat ik echt een bagger gebit heb. Dus ik vind rond € 60 per maan helemaal niet duur...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:09

Scum schreef:
Hmmz, die nicht van mij is 36... Ik heb zelf ook nagevraagd wat ik bij CZ zou moeten gaan betalen als ik daarnaar zou overstappen, en dat was voor mij 48 euro voor de meest uitgebreide dekking.
8 euro is veel he. Bij mijn oude verzekering ging het met 12 euro omhoog!


48 euro voor de meest uitgebreide dekking kan niet hoor. Ik heb net op de site van CZ gekeken.
Nominale premie is 23,75, Top pakket met uitgebreide tandarts kost 35,80. Je komt dan dus op 23,75 + 35,80 = 59,55

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:10

Sorane schreef:
Ik betaal bij ZilverenKruis € 167,22 per maand. Ik heb dan wel een extra tand verzekering omdat ik echt een bagger gebit heb. Dus ik vind rond € 60 per maan helemaal niet duur...


Wow! € 167,22?? Is dat particulier of zo? Of een typfoutje?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:11

Ja, dat is natuurlijk particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:13

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
Ik betaal bij ZilverenKruis € 167,22 per maand. Ik heb dan wel een extra tand verzekering omdat ik echt een bagger gebit heb. Dus ik vind rond € 60 per maan helemaal niet duur...


Wow! € 167,22?? Is dat particulier of zo? Of een typfoutje?
[/quote]

Nee gewoon ziekenfonds. En geen typfoutje helaas.
Ik heb een aparte polis omdat ik echt een rampbek heb Schijnheilig Ik maak heel wat tandarts kosten per jaar. Om dat toch een beetje betaalbaar te houden ben ik naar zo'n vestiging gegaan van hun en heb me daar laten adviseren. Nu krijg ik al mijn tandartskosten vergoed. Ik betaal dus liever zoveel aan premie dan dat ik mijn grote vriend de tandarts moet betalen. Dan kan ik er een hypotheek bijnemen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:16

Scum schreef:
Ja, dat is natuurlijk particulier.


Volgens mij studeert Sorane nog, dus dat zou ook een typfoutje kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:21

Tessebes"]
[quote="Scum schreef:
Ja, dat is natuurlijk particulier.


Volgens mij studeert Sorane nog, dus dat zou ook een typfoutje kunnen zijn.
[/quote]

Nee echt geen typfoutje, was het maar waar Scheve mond Ik studeer inderdaad nog. Particulier zou ik op een premie van het dubbele uitkomen, dus daar begin ik helemaal niet aan, kan ik beter een kunststof eethoekje nemen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:32

Sorane"]
[quote="Tessebes"][quote="Scum schreef:
Ja, dat is natuurlijk particulier.


Volgens mij studeert Sorane nog, dus dat zou ook een typfoutje kunnen zijn.
[/quote]

Nee echt geen typfoutje, was het maar waar Scheve mond Ik studeer inderdaad nog. Particulier zou ik op een premie van het dubbele uitkomen, dus daar begin ik helemaal niet aan, kan ik beter een kunststof eethoekje nemen...
[/quote]

Ik snap hem, ik had jouw reactie niet gelezen, want toen was ik die van mij aan het typen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:35

Tessebes schreef:
Ik snap hem, ik had jouw reactie niet gelezen, want toen was ik die van mij aan het typen. Lachen


Geeft niet Haha!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:50

Ik betaald bij OZ €50.- per maand voor het uitgebreide pakket. Bijna alles wordt vergoed, ook de pil en aanvullende fysiotherapie behandelingen. Maar mijn verzekering is via het werk geregeld en scheeld dus wat in de kosten.
Eerst was ik altijd VGZ maar die vergoeden vergeleken met OZ zeer weinig.
En Tessebes, als je nota niet ouder is dan 1 jaar kan je contact opnemen met het ziekenhuis met de mededeling dat je ziekenfonds verzekerd bent en de rekening rechtstreeks moet. Je krijgt dan het geld van het ziekenhuis terug gestort en zij dienen de rekening rechtstreeks in. Werk nl zelf op de administratie in een ziekenhuis en kom dit dagelijks tegen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:21

ghisje schreef:
En Tessebes, als je nota niet ouder is dan 1 jaar kan je contact opnemen met het ziekenhuis met de mededeling dat je ziekenfonds verzekerd bent en de rekening rechtstreeks moet. Je krijgt dan het geld van het ziekenhuis terug gestort en zij dienen de rekening rechtstreeks in. Werk nl zelf op de administratie in een ziekenhuis en kom dit dagelijks tegen.


Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis. Ze kunnen het bedrag pas overmaken als het OZ de rekening aan hun betaalt, dan valt mijn bedrag vrij. Ze hebben wel de rekening alsnog naar het OZ gestuurd.