pijn bij schouderblad... RSI?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

pijn bij schouderblad... RSI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 21:19

als ik een tijd achter ce computer zit en ik gebruik de muis veel krijg ik op een gegeven moment bij mijn schouderblad een soort spierpijn.
ik heb een goede stoel en het bureau en de stoel staan goed op mijn lengte en houding afgesteld. is dit dan toch RSI? en wat kan ik daar aan doen?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:35

RSI begint naar mijn weten niet in de schouder, maar bij de hand en arm. Beginnende RSI uit zich in pijnscheuten en/of tinteling in je vingers bij het typen of muisgebruik. Op het moment dat je schouders erbij komen kijken zit je al in een vrij vergevorderd stadium, en had je er imo meer last van moeten hebben.

Ik ben eerder geneigd te geloven dat je schouder 'blokkeert', vermoeid raakt, oid.

RSI-preventiemiddelen: ik denk dat er op http://rsi.pagina.nl wel het een en ander aan programmaatjes staat.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:44

je moet anders even bij de dokter vragen of het RSI is ik weet niet of het dat wel is hoor!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:10

Het zou best RSI kunnen zijn, het hoeft niet persé in je pols of hand te beginnen Ik zou even langs de huisarts gaan!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:29

ik denk idd dat ik dan even een afspraak maak bij de dokter... bedankt!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:18

heb je wel es een ongeluk gehad waaarbij je op je schouder terecht kwam?

dit had ik namelijk wel er is 2x een pony boven op gekomen omdat ze onderuit gingen, sindsdien heb ik als ik lang achter de pc zit of aan het schirjven ben last van mijn schouders. ze vliegen ook altijd uit de kom als ik niet uitkijk.. nu moet ik weer proberen mn spieren goed te gebruiken.
misschien gebruik jij ook de juiste spieren niet en krijg je last van je schouder..
(dit is iets wat ik heb, ik zeg niet dat jij dit hebt.) maar je kan maar beter wel naar de dokter gaan voor er iets niet goed zit..

succes

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:21

ik heb het nu sinds een dag of 2... ik ben idd wel eens op mijn schouder gevallen (is reflex, ik draai me altijd op mijn rechterschouder als ik val) maar de laatste keer dat dat is gebeurd is nu zeker weer een halfjaar terug

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:39

RSI kan je in feite overal krijgen waar je intensief en constant dezelfde bewegingen mee maakt. De grootste veroorzaker is ook langdurig hetzelfde werk doen, en de houding waarin je zit. Heeft dus niet alleen met de muis te maken.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:42

de eerste keer dat ik op mijn schouder viel was toen ik 12 was (nu 5 jaar geleden) er was toen nog niets aan de hand, maar ik ben doorblijven gaan en heb me niets van de pijn aangetrokken. totdat met zwemmen een keer mn arm uit de kom ging. ik ben toen een paar keer naar de dokter gegaan en ben doorverwezen naar het ziekenhuis toen. het bleek dat doordat ik mijn schouder geen rust had gegeven mn banden zijn gaan uitrekken. later ben ik een keer met mijn andere pony onderuit gegaan (op dat moment ging het een stuk beter met mn schouders). weer heel erge last. (dat is nu een jaar geleden). ik ben toen onder fysiobehandelingen gegaan. en dat is echt geen pretje, mn arm ging zelfs zo vaak uit de kom, puur omdat ik het geen rust heb gegeven. zelfs met slapen gebeurde het als ik dan 's ochtend wakker werd lag mn arm uit de kom.

dit overkwam mij, ik geef je dus alleen de tip probeer je schouder zo min mogelijk te belasten. ik hoop niet dat anderen mensen hetzelfde krijgen als ik..
(mag nu in ieder geval tot mijn 18de geen sporten meer doen) en dan kijken ze of ik geopereerd moet worden

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:06

**schop** haha de eerste keer dat ik dit gebruik..!! Haha!

IT FEEL GOOD!:D

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:19

schopje

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:21

mag ik vragen waarom jij steeds schopt in mijn topic?? dit is helemaal niet nodig. ik heb al nedige informatie gekregen en ik ga binnekoert even bij de dokter langs

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:14

Vind ze leuk Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:58

Voegt alleen niet bepaald iets toe aan de discussie... En wordt blijkbaar niet gewaardeerd door de topicstarter...

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:27

Ik heb het zelfde, tussen m'n schouderbladen zo'n beetje, komt van de kou Scheve mond

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:29

ook een manier om berichten te krijgen, in alle topics die je tegenkomt schoppen Tong uitsteken

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:32

Yessy schreef:
ook een manier om berichten te krijgen, in alle topics die je tegenkomt schoppen Tong uitsteken



schijnt erg leuk te zijn (*schop* Tong uitsteken )

haha

ontopic: heb er geloof ik wel eens een btje last van gehad, maar was geen rsi...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:38

ik heb er ook last van soms, ik weet niet of het rsi is...hoop het niet maar als ik straks ineens niet meer op bokt kom...

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:43

Ik was (denk ik) voor hetzelfde naar de dokter geweest, en het was een rib die blijft hangen. Het komt door overbelasting, en met fysiotherapie gaat het weer over! Succes ermee!

P.S. ik weet bijna zeker dat dit hetzelfde is!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:30

omdat ik dit forum niet meer terug kon vinden sorry hoor als ik je van streek maak

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:11

Cow_horse schreef:
omdat ik dit forum niet meer terug kon vinden sorry hoor als ik je van streek maak


Even offtopic: als je een mailtje wilt ontvangen wanneer er op een topic is geantwoord en je wilt er niet in schrijven, staat er helemaal rechtonderin de pagina: "Abboneer je op dit onderwerp".

Dus, dat is een stuk makkelijker. En als je dan voortaan gewoon reageert i.p.v. een schop uit te delen is ook leuker voor de rest.

Ontopic: Ik heb al ruim 2 jaar chronische schouderklachten (onder mijn linkerschouderblad). Maar dit is links, doe ik niet veel mee dus. Eerder jaren intensief in de horeca gewerkt (dienblad links), ze dachten dat het daardoor kwam. Na 2 jaar alle soorten therapie te hebben gehad die je kan verzinnen en alle scans en foto's gehad te hebben, gaan ze er in maart maar eens inkijken (kijkoperatie) wat er nou aan de hand is.

Ik zou het zeker niet verwaarlozen als ik jou was en even langs je huisarts gaan. Als het erger wordt en je komt ook 24 uur per dag met pijn te zitten heb je spijt... Heel veel succes en als je wat weet laat je het hier vast wel even horen he? Sterkte ermee!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:12

en is het RSI of ben je nog steeds niet langs geweest??

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:45

okee sorry, maar wilde wel op de hoogte blijven.
het spijt me van die schopjes dan. Ik wist het ook niet van dat aboneren
(maar voordat iedereen dan gelijk bot doet enzo, kan het ook anders. ik zie namlijk nu alweer van die zure mensen hier op bokt) ik weet namelijk ook niet alles ben ook pas nieuw hier..

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:52

tja, het mag gewoon niet... als je de regels nou een doorgelezen had had je dat geweten

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:52

heidiLOVER schreef:
en is het RSI of ben je nog steeds niet langs geweest??


heb geen last meer... heb mijn houding iets aangepast