Leuk autootje gezien!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Leuk autootje gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 21:20

Ik heb een leuk autootje op het oog Haha! Een Suzuki Samurai SJ uit 1989. Weet iemand toevallig wat die dingen verbruiken en wat de verzekering en wegenbelasting ongeveer kost?
En ja, we zijn off-road freaks en dit autootje zal daar ook best voor worden gebruikt Haha!

Heeft iemand misschien ervaring met Samurai's en weet die waar we iig goed op moeten letten bij aankoop van zo'n leuk autootje Haha!

[edit: rare typo verwijderd Haha!]


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 22:17

Ok, maar een Opel Frontera is een behoorlijk bakbeest voor ons Haha! Dus zal dan de wegenbelasting (we willen ook grijs kenteken) nog minder zijn. En die wagentje wegen 900 kilo ofzo. Dus niet zo veel Haha!
Alleen ik weet niet echt hoeveel ze verbruiken, dat zijn we nu aan het uitzoeken Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 22:30

Ok, ik heb iets gevonden geloof ik Haha!
Wegenbelasting is voor een bestelauto (= als het goed is een grijs kenteken) 26 euro per 3 maanden. En de verzekering is iets van 800 euro per jaar. Dat valt me nog een beetje tegen Haha! Even verder zoeken nog Haha!

Ok, andere site gevonden, daar was de verzekering maar 125 euro per jaar, dat scheelt nogal Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 13:07

Ten eerste, Kusia, leuke avatar Haha! Tong uitsteken
Ten tweede hebben we gister nog even verder zitten snuffelen. Echt comfortabel hoeft de auto niet te zijn hoor, en hard hoeft ie ook niet te gaan, als ie maar goed in het terrein is Haha!

Hieronderaan staat de foto. Wel een echt koopje, dus we zouden dan goed moeten kijken wat er niet allemaal aan mankeert, behalve de krassen en kleine deukjes wat erbij staat Haha! Oh, de grijze kleur zal hij dan wel niet houden Haha!
Gisteravond heb ik dus gekeken en wegenbelasting is op grijs kenteken iets van 26 euro pre 3 maanden en verzekering kost 11 euro per maand als we hem onder mijn moeders hoede verzekeren. Anders kost de verzekering minstens 45 euro per maand, en dat vind ik echt te gortig Haha!

Dit is hem
Afbeelding
De advertentie staat op marktplaats en dan bij Suzuki, dan bij zoeken Samurai intypen en dan de Suzuki Samurai van €625,-

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 17:11

Nou, we gaan morgen naar Buren, daar is een dealer, en dan gaan we een proefrit maken! Oeh daar heb ik zin in Haha!
We zullen deze week nog even kijken, we hebben niet super veel te makken, maar als de wegenbelasting en verzekring niet veel kost, gaan we hem misschien wel kopen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 18:55

We willen zowieso een grijs kenteken, dus zonder achterbank, die zijn namelijk veel goedkoper in de wegenbelasting.
Wij gaan ook vaak kijken bij de Landrover club, die organiseert elk laatste weekend van de maand een offroad parcours. Echt heel gaaf! daar komen mensen uit het hele land naartoe en niet alleen met Landrovers. je ziet daar echt de gaafste offroad auto's, zelfs Unimogs (of hoe je het ook schrijft Haha! )

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 20:43

Daar kijken we zowieso naar, hij moet goed door het terrein komen, dus zal er ook aardig profiel onder moeten liggen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 17:25

Idd, wij hoorden dat dus ook net. We zijn een proefrit wezen maken, echt een geweldig autootje Haha!
Ik ben helemaal verkocht Haha! Hardstikke stugge vering, je wordt alle kanten op geslingerd, maar dt maakt het zo fantastisch. Schakelt overigens wel heel lekker en er zit een fijn motortje in!
Alleen de gene waar we een proefrit in hebben gemaakt was voor ons te duur. 3500 euro voor een auto uit 1991, da's een hoop geld Haha!
Hier de foto's die we van de auto hebben gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op sommige foto's lijkt hij wat oranje, maar dat komt door de felle zon, hij is gewoon knal rood Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 19:55

Nou, dit autootje komt even ver als een zware auto in het terrein, misschien nog wel verder. Juist omdat hij zo licht is, heeft hij niet al dat gewicht om mee te zeulen!
En hij hoeft ook niet als een nieuwe jeep te rijden, het is maar een eerste autootje Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 19:30

Idd, dat vonden wij er ook geweldig aan, en ook die kleine grappige ruitenwissertjes. Ie-uuu ie-uu Haha!
Verder vond ik hem erg fijn aan het gas, goed vermogen, en achteraandrijving is best fijn!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 20:56

Oeh leuk autootje, binnenkort verkopen? Tong uitsteken Tong uitsteken
Ik ga je even pben over de ANVER-rit van afgelopen zondag (offroad Haha! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Antonius, Esther, Jette, karinmanon, Pantykous, rosalie_a en 162 bezoekers