Ik ben ziek... na 24 uur het GAK al aan de telefoon gehad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 18:47

Is dat normaal? Ik heb het idee dat ze er bij een uitzendbureau meer bovenop zitten dan als je een vast contract ergens hebt. Een half jaarje geleden kreeg ik een enorme "afstraffingstrap" van een paard(geen waarschuwings-aai!), die voor het paard bedoeld was waar ik op zat. Vier weken nauwelijks kunnen lopen. Ze deden op m'n werk nogal banketstaaflig, dus de ARBO gebeld. Die zeiden dat ze sowieso pas na DRIE WEKEN huisbezoek doen. Toen had ik een contract. Nu zit ik weer bij een uitzendbureau (vaste baan heeft nu toch geen zin meer Cool), ik heb nooit wat, en net had ik ze al aan de lijn. Als ik dinsdag nog ziek was, of ik dan even naar het inloopspreekuur kon komen. Zijn ze nou helemaal belazerd? Ik zie me al gaan, drie kilometer fietsen met m'n zieke kop door de vrieskou... Heb ik ook gezegd (in andere bewoordingen uiteraard). Nu mag ik een nummer bellen. Doen ze dat bij iedereen? Ze kunnen zich toch wel voorstellen dat dat voor de meeste zieke mensen niet opgaat? Al heb je een gebroken arm, als je niemand hebt om je te brengen houdt het op. Ooooo...dit maakt me zooooo pissig! Ze vertrouwen je kennelijk bijvoorbaat al niet als je voor een uitzendbureau werkt! Hebben jullie hier ervaring mee? 1 lichtpuntje vandaag: ik "mag" vanavond bokken, terwijl mijn vriendje het bed verschoont.... jippie, pure verwennerij!! Haha! Haha!

_________________
BERTA FOR PRESIDENT!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elles op 2001-11-16 17:48 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:21

Owww wat fijn dat je mag bokken Verward . Toch wel een lief vriendje dus.

Nou snel beter worden ik miste je van de week al op bokt. Ene laat de lekker door de grond zaken met hun arbodienst ZIEK IS ZIEK lekker puhhh...

Clown

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:39

Is redelijk normaal bij bepaalde werkgevers hoor, komt omdat ze nu de eerste paar dagen zelf moeten betalen! En de meeste ziekteverzuim is maar kort! Het is dus heel duur, daarom proberen ze te voorkomen dat mensen daar misbruik van maken...
Beterschap! Mijn vriend haalde me laatst van bokt om het bed te verschonen Boos!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 21:13

Gezellige baas heb jij, die belt tenminste nog. Ik zit al zes weken thuis, en ik moet hem steeds bellen om te melden hoe het gaat. Warempel is er vandaag een bos bloemen met beterschap bezorgt (ze zijn wel mooi hoor) maar verder willen ze alleen maar weten waneer ik weer kan beginnen. Leuk zo'n baas.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 02:08

Ik heb het ook al een aantal keren gehad toen ik via het uitzendbureau telemarketing deed.
Een dag ziek en meteen een controleur op de stoep. Een keer was ik een paar dagen ziek (of ziek...ik was verkouden en mijn stem kwijt, niet zo handig met telemarketing) moest ik ook naar het GAK om alles even te verklaren.
Leuk, een gesprek als je geen stem hebt Frusty Frusty Frusty
Of de betermeld-lijn registreert je gegevens niet en er staat een controleur op de stoep terwijl jij alweer aan het werk bent. Hoop gedonder achteraf, terwijl het HUN fout is Gaaaap

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 04:00

lijkt me eerder een verschiel tussen het GAK en de ARBO. Het uitzendbureau kan namelijk wel om een spoedcontrole vragen, maar daar moeten ze 1) een goede reden voor hebben, 2) want het kost het uitzendbureau extra geld en 3) er wordt dan niet gebeld maar er komt iemand langs!

Typisch geval van toeval denk ik hoor!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 09:23

het is toch niet zo probleem als ze bellen hoe of wat? Bij ons bedrijf hebben we een controle binnen 3 dagen, dat kan voor de ene op de eerste dag betekenen en voor de volgende op de derde dag. De werkgever moet toch jouw ziektedagen doorbetalen (niet een paar maar een heel jaar joyce, en als je vervolgens in de WAO komt dan drukt die WAO uitkering nog 5 jaar op de premies die het bedrijf moet betalen!!!), logisch dat hij een arbodienst opdracht geeft om te kijken wanneer je weer aan het werk kan, overigens zal een werkgever of een arbodienst je echt niet verplichten aan het werk te gaan hoor als je echt ziek bent. Reken er maar op dat er veel mensen zijn (bokkers niet natuurlijk) die ziekte als excuus gebruiken als ze een nachtje teveel doorgehaald hebben of een baaldag hebben.
Natuurlijk is het harstikke vervelend als je ziek bent (en niet naar je paardjes toe kunt) maar een beetje begrip voor werkgevers en arbodienst is denk ik wel op zijn plaats, werkgevers moeten hun planning omgooien en ander oplossing zoeken als vervanging, bovendien betalen ze jouw ziektedagen. En de mensen van de arbodienst die doen gewoon hun werk. Pling Beterschap!!