Goedkoper groente en fruit en gif

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Goedkoper groente en fruit en gif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 16:27

IK was een beetje aan het kijken waarom ik zoveel geld uitgeef aan boodschappen. Heb zelfs het boodschappen topic teruggezocht Knipoog

[AM] Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Ik ga nu altijd naar de AH en ga vandaag de Edah hier eens proberen. Ik weet van de AH dat er nog nooit teveel gif in de groente en fruit is gevonden en dat ook het vlees bijna nooit fout is.

Hoe zit dat bij andere supermarkten?

En hoe zit het bijvoorbeeld bij een groentenboer?

Ik denk dat ik maar aan de biologische groenten moet (mmm dat wordt dus niet goedkoper....)

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:16

Citaat:
Ik weet van de AH dat er nog nooit teveel gif in de groente en fruit is gevonden en dat ook het vlees bijna nooit fout is.


AH goed? Je bedoeld die winkel die verrotte konijn in het schap had liggen? Of bedoel je die winkel die vlees uit argentinie importeerd? Die winkel die de producenten gigantisch onder druk zet. Die winkel die gezouten kip importeerd... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nee dank je, ik ga dus uit principe nooit naar de AH.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:43

Volgens mij zijn die verhalen over gif in de groente van de Lidl en de aldi allemaal verzonnen door de duurdere concurrentie.
Duurder wil niet altijd zeggen dat het beter is!!!
En bij de Edah verkopen ze juist allemaal rot spul vind ik.
Het beste kun je volgens mij zelf een groentetuin aanleggen!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 22:32

Ik moet ook zeggen dat het mij meer om groenten en fruit gaat. Dat eet ik meer dan vlees.

En elke supermarkt zet de producenten onder druk. Heb helaas een melkveehouder onder mijn vrienden en de verhalen zijn niet best.

Ik denk dat er bij elke supermarkt asociale dingen gebeuren, maar het gaat mij hier even om de gezondheid.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:59

Heb vroeger op de afdeling "vers"gewerkt alhier bij het distributiecentrum AH, kreeg alle bonnen onder ogen over verse produkten.... Lips are sealed en soms ook de verse produkten zelf Misselijk Dusseh, AH moet zelf niet roomser gaan doen dan de paus.... anders klap ik ook uit de school..... }>

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:05

Ik ben ook niet zo over de kwaliteit van de AH groente/ fruit te spreken. Ik ga daarvoor liever naar de turkse groentenboer of de Albert Cuyp. Stukken goedkoper ook!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:08

nee, in de sla van de AH zat toch overmatig veel gif?
Ik ga altijd naar onze plaatselijke supermarkt, de poiesz(fries bedrijf) omdat ik hun groente en fruit en vlees het lekkerst vind.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:10

en het vlees???? Al dat gezever over Greenfields.... etc. etc.
Het enige voordeel daar was de permanent gevulde fruitschaal op mijn bureau van alle kratjes etc. die om waren gevallen.... Mjammie

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:07

Citaat:
Heb helaas een melkveehouder onder mijn vrienden


even off-topic: Dat bedoel je vast niet zo als het hier staat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:12

pienV schreef:
Citaat:
Ik weet van de AH dat er nog nooit teveel gif in de groente en fruit is gevonden en dat ook het vlees bijna nooit fout is.


AH goed? Je bedoeld die winkel die verrotte konijn in het schap had liggen? Of bedoel je die winkel die vlees uit argentinie importeerd? Die winkel die de producenten gigantisch onder druk zet. Die winkel die gezouten kip importeerd... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nee dank je, ik ga dus uit principe nooit naar de AH.

Is dat zo?! Scheve mond Ik dacht juist dat AH de meest diervriendelijke winkel was Verward

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:21

Hahaha, keep on dreamin'
AH denkt altijd aan de kleintjes voor zichzelf... Weleens blinde vinken over je bureau zien wandelen die nog niet over de datum etc. zijn ??? Ik wel hoor....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:36

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij AH in het Euroshopper merk water in de kipfilet spuiten, zodat het meer weegt.

Verder boeit dat gifverhaal met niet zo. (zoveel groente eet ik toch niet Lips are sealed)
Ik ga er vanuit dat je het meeste gif er zo afspoelt en ik ben er nog nooit ziek van geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:43

Tessebes schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij AH in het Euroshopper merk water in de kipfilet spuiten, zodat het meer weegt.

Verder boeit dat gifverhaal met niet zo. (zoveel groente eet ik toch niet Lips are sealed)
Ik ga er vanuit dat je het meeste gif er zo afspoelt en ik ben er nog nooit ziek van geworden.



Bij onze slager kun je kip met toegevoegd water kopen en normale kip. Ik vind die kip met water veel lekkerder Vingers aflikken Maar dat is smaak, en hun vertellen het erbij.

Over het gif maak ik me niet druk, verse groente was ik altijd erg goed schoon
Ik ga zowieso niet naar AH, ik vind het dure rot winkels. Het personeel is meestal te chagrijnig om aan te spreken.
Ik ga altijd naar de Dekamarkt, is ook niet alles maar in ieder geval stukken goedkoper

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 01:55

Maar mijn vraag was dus....

waar ga ik wel heen om goed groente en fruit te kopen?

Want je wast het gif er namelijk niet af, dit zit erin.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 02:08

Pascha schreef:
Volgens mij zijn die verhalen over gif in de groente van de Lidl en de aldi allemaal verzonnen door de duurdere concurrentie.
Duurder wil niet altijd zeggen dat het beter is!!!
En bij de Edah verkopen ze juist allemaal rot spul vind ik.
Het beste kun je volgens mij zelf een groentetuin aanleggen!!



Nee, dat was eregister nog op Nova (oid)!

Er bleek uit onderzoek dat er 6x!! (geloof ik) zoveel gif op zat als dat was toegestaan, en dat er zelfs verboden stoffen op waren aangetroffen!
Je kreeg als het ware een hele gifcoctail binnen.

Het probleem van de Aldi/Lidl is dat ze geen vast iemand hebben waar ze de groente vandaan halen maar gewoon waar het op dat moment het goedkoopste is, met als gevolg dat ze het niet kunnen controleren/vertrouwens op verkeerde stoffen!

toevallig eregister nog gezien...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:32

Ik ga altijd naar de aldi, en boontjes, bloemkool en spruitjes zijn prima. Het enige wat ik jammer vind is dat ze niet zoveel keus hebben bij de groente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:21

Het hele verhaal van dat gif is nu een hype aan het worden, maar hoelang halen mensen al niet hun groenten bij die winkels?

Er zit gif in inderdaad, maar je kan ook een groot deel ervan afwassen.
Ik ben er nog nooit ziek van geworden. Het kan me ook zo veel schelen of het er nu wel of niet inzit eigenlijk.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:50

Sorane, het gif dat al aan het sproeiwater voor planten/bomen
wordt toegevoegd laat zich lastig afspoelen, hoor. Knipoog

Duur biologisch is je enige kans, Manon 2 ; en dan nog...
vaak is dat oud en wordt ook niet altijd even goed gecontroleerd...

In mijn durp is een biologisch tuintjescomplex.
Zoek daar eens naar in jouw omgeving?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:32

Bij ons heb je verschillende boeren die hun waren aan de straat verkopen. Heb je voor 50 cent een stronk spruitjes of een bloemkool. en voor een euro een zak bieten. Allemaal vers van het land!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:45

Ik kijk altijd naar land van herkomst.
En ik koop ook alleen Nederlands groente en fruit, maar ook vlees.

In Nederland zijn de regels heel steng, in het buitenland niet.

Ik werk ondertussen bijna 14 jaar in de tuinbouw en daar word geen gif gebruikt.
En als ik dan kijk naar buitenlandse groente, moet ik spontaan Misselijk
Je ziet dat het stijf staat van de zooi.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:55

Sorane schreef:
Het hele verhaal van dat gif is nu een hype aan het worden, maar hoelang halen mensen al niet hun groenten bij die winkels?

Er zit gif in inderdaad, maar je kan ook een groot deel ervan afwassen.
Ik ben er nog nooit ziek van geworden. Het kan me ook zo veel schelen of het er nu wel of niet inzit eigenlijk.


Je wordt er ook niet acuut ziek van, maar het is wel slecht voor je gezondheid op de langere termijn.

Ik ga gewoon voor biologisch en hoop dat de producenten daar ook nog wat aan verdienen.

Iemand nog iets te melden over de groenteboer?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:23

Dat sommige groenteboeren ook al een hoekje bio
hebben en dat je er van die biopakketten (1 x per week)
kunt bestellen.

Hoe doen ze het dan, rk?
Wisselteelt en gewassen naast elkaar die (wederzijds) parasieten voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:26

Biologische bestrijding.
Dus bv een sluipwesp om witte vlieg tegen te gaan.

Ook zitten er hygiëne sluizen tussen gewassen die naast elkaar zijn in dezelfde kas.
Al word er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van 1 teeltwisseling per kas in 1 keer.
Dus alles in 1 keer eruit.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 21:36

Ik ga in ieder geval ook proberen om Nederlandse groenten te eten (dus groente uit het seizoen) dat zal ook wel beter zijn. En aan de bio dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:50

Hmmz, ik zie dat je in Rotterdam woont, dus je hebt vast geen tuintje? Anders ga je zelf wat groenten kweken, weet je 100 % zeker wat er allemaal op komt, en overschotten vries je gewoon in Lachen Kan je er in de winter ook van eten.