Mijn vuurdoop als invalleerkracht...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 20:55

Phoe, ik krijg het nog warm als ik er weer aan denk. De stress komt ook wat los. Het was op zich een redelijke klas, in elk geval volgens de directeur, maar ze hebben me we flink door de mangel gehaald. Nu pas voel ik het echt!
Vooral de ochtend was moeilijk omdat er een jongentje was (nederlandse antillen) die gelijk van het begin af aan niet wilde luisteren. Warom moet ik naar jou luisteren?! Omdat ik nu juf ben...
Heel dwars in elk geval. Bleek achteraf dat hij een apart programma had, terwijl ik dat niet wit. Was me niet verteld. En die jongen wist ook niet wat hij dan wel moest doen... Ik kan dat niet...
En hij ging ook nog eens stoken naar anderen tegen een jongen met ADHD. Die werd aan het eind van de ochtend dus driftig, en zou hem in elkaar slaan (zei hij) dus ik hem vastpakken en tegenhouden met moeite... Tja, misschien had ik dat beter niet kunen doen, maar wat moest ik wel?
Da N.A. jongetje liep weg naar huis, en ander dacht, oh dan kan ik ook wel alvast naar huis, en ik had mijn handen nog vol aan het ADHD jongetje Frusty Het voelde knap machteloos...
Heb het ADHD jongetje dus even bij me gehouden en rustig met hem kunnen praten, daarna het probleem van me afgepraat in het team, dat gelijk meeleven toonde en aanbood om de jongen uit de groep te halen.
Hij is dus 's middags bij een andere leerkracht geweest, en dat andere jongetje wat zonder toestemming was weggegaan kreeg een woordje met directeur, en 's middags ging het echt een stuk lekkerder. Nog wel druk, maar geen vervelende dingen meer. 3 meiden kwamen achteraf bij me dat ze me de hele dag voor de gek hadden gehouden door op een andere plek te zitten (Denk je dat je een plattegrond hbt en de namen weet...) Heb er maar om gelachen samen met hun!
Ik ken nu wel zo ongeveer al hun namen. twas groep 6, een groep van 17, klein dus!
Maar nu vraag ik me wel af of ik het echt heel slecht gedaan heb voor de eerste keer... Verward Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, cinniz123, Dorella_L, Exorcizamus, Googlebot, GrapeshotBot, Lestrange01, Mars, meniekske, Mo_86, paardje2013, Plus_en_Min, Roosch, saltshaker23, Temeraire, TinkerTreas, YandexBot en 217 bezoekers