Gz. Creatieve ideeen om fotos in te plakken :d

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Gz. Creatieve ideeen om fotos in te plakken :d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 17:49

Ik ga dus beginnen met de fotos inplakken... Ik heb eerst een insteek album maar daarna wil ik het in een gewoon foto boek doen, met plakkertjes.

Ik heb wel eens mensen gezien/gehoord die nogal creatieve dingen er van maken. En ik zou dat ook graag willen doen... Niet enkel normaal netjes onder en naast elkaar plakken met af en toe wat tekst, maar ook wat orgineels er van maken, wat leukers.

Heeft er iemand tips, ideeen of nog beter Voorbeelden van hoe zij het aanpakken om de fototjes creatief in te plakken?

Alvast bedankt!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:01

Ik heb een heel mooi fotoboek gekregen van mijn vriend. De pagina's zijn zwart. Ik plak daar de foto's redelijk creatief in. Soms plak ik foto's over elkaar, soms schuin, soms knip ik er een stukkie af. Gewoon een beetje schuiven over de pagina's heen. Zelf ben ik niet zo van het erbij plakken van plaatjes en frutsels, alhoewel sommige mensen daar erg goed in zijn.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:19

Mag ik heel eerlijk zijn? Ik zou dat zelf nooit doen. Als je ouder bent denk je: Hoe heb ik ooit dit album kunnen maken? Zonde van de foto's om ze te verknippen.

Koop gewoon een heel mooi fotoalbum en plak ze daar in. Met leuke tekst erbijofzo. Maar niet te veel poespas, alhoewel iedereen dat natuurlijk voor zichzelf moet weten Haha!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:27


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:45

Ik plak mijn foto's altijd redelijk crea in.

Ik knip meestal in de foto's. Dat is even wennen maar geeft wel een leuk effect. Sommige foto's zijn daar heel geschikt voor. Daarbij zoek ik altijd in tijdschriften en dan plak ik er sommige teksten bij.

geeft een erg leuk effect.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:35

ik heb het zelf nooit zo gedaan maar een keer bij Oprah gezien en het zag er erg leuk uit

de foto's werden echt op een hele leuke creatieve manier in een boek geplakt samen met allerlei herinneringen aan die personen zoals brieven en gedichtjes. Als je dan voor bijv. je paarden dat doet kun je leuke collages uitprinten, mooie gedichten erbij plakken, plukje van hun haar erbij doen (als je dat nog hebt) van gekleur papier mooie figuren uitknippen (of van die ponsdingen gebruiken) en erbij plakken of misschien een soort fotolijstjes van mooi papier uitknippen en eroverheen plakken.
ga eens langs bij een hobbywinkel (pipo's bijv.) daar doe je vanzelf wel ideeen op Lachen

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:08

Bedankt voro de tips! Ga zeker een fotoboekje kopen om het in te proberen. Heb al wat papier gehaald om mee te klooien (roosjes -> toepasselijk voro de Genderose fotos :d, en wat mooie gekleurde blauw papier). Ga even wat dingen proberen.

Ik heb gelukkig niet alle plukjes haar van Gennie in de fotolijstjes geporpt, dus die kan ik ook nog gebruiken!

En mischien als alles een beetje lukt, ga ik de Tancreda fotos ook opnieuw zo doen. Dat zijn er stukken minder dan Genderose, dus daar ben ik dan 'zo' klaar mee!

Had nog nooit van Scrapbooking gehoord! Ziet er echt super uit!