Tandkristal... Iemand ervaring? Ist schadelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Tandkristal... Iemand ervaring? Ist schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 01:48

Hallo,

Ik zit eraan te denken een tandkristal te laten zetten, ik vind dat wel mooi en dan heeft mijn tongpiercing ook een vriendje Cool

Nu vraag ik me af of het geen schade aanbrengt. Op de sites staat van niet maar ik twijfel. Weet iemand er het fijne van?

Er staat ook dat het een maand tot een jaar kan blijven zitten... Hoe lang bleef het bij jou zitten? (uiteraard vraag aan mensen met ervaring Knipoog )

En wat jullie maar vertellen willen, ik wil alles wel weten Tong uitsteken

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:11

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar volgens mij is het niet echt schadelijk voor je tanden.
Maar als het ligt er niet inschijnt zodat het gaat glinsteren lijkt het net of er een stuk spinazie tussen je tand zit ofzo Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:11

Ik heb het zelf 2 jaar geleden laten zetten, Die van mij heeft ongeveer 4 maanden gezeten, en ik heb er niks aan overgehouden, je ziet er niks meer van..

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:42

Mij lijkt het niet schadelijk, hier moet je het bij de tandarts himself laten zetten nl Cool
Hij promoot het ook nog....

Maarja, je hebt natuurlijk wel verschillende kristallen ed.... Neppers en echte, kijk gewoon goed zou ik zeggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 12:47

Het ligt heel sterk aan je gebid.
Mijn tandarts raad het iedereen af. Een oud klasgenootje van mij had er een laten zetten. Toen dat ding eraf viel bleek het een heel stukje van haar glazuur weggevreten te hebben. Iets op je glazuur plakken is nooit goed.
Wil je het trouwens zeker weten moet je even bellen met het Acta in Amsterdam! Die kunnen je alles uitleggen.
Wees zuinig op je gebid! Je moet er nog een heel leven mee...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:20

Ik zou het er niet op wagen. Net als Sorane al zegt, je tanden kunnen erdoor beschadigen. Ik heb een slotjebeugel gehad en die heeft ook de glazuurlaag aangetast... niks meer aan te doen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:45

Tessebes schreef:
Ik zou het er niet op wagen. Net als Sorane al zegt, je tanden kunnen erdoor beschadigen. Ik heb een slotjebeugel gehad en die heeft ook de glazuurlaag aangetast... niks meer aan te doen helaas.


Een slotjesbeugel is zelfs nog iets minder agressief dat zo'n kristalletje.

En zonder glazuur leven wil je echt niet. Ik heb op geen van mijn tanden en kiezen glazuur, nou geloof me het is een ramp. 1 dag je tanden niet poetsen en ik kan naar de tandarts

Wees er gewoon zuinig op. Zo'n kunststof eethoekje lijkt me ook niet alles.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:41

Ik ga een keer per jaar naar een grote schoonheidsbeurs. Daar staan ook een aantal leveranciers van die kristalletjes. Ze verklaren allemaal dat het niet schadelijk is. Ze gebruiken dezelfde lijm als de tandarts. Ik heb een plaatjesbeugel gehad en daar ook niks aan over gehouden.
Verschillende vriendinnen hebben zo'n steentje op hun tand gehad en dat is ook prima gegaan. Bij hun heeft het er een paar maanden opgezeten.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:49

Ja klopt, Toothfairy heten ze geloof ik. Ze zitten in soesterberg..

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:31

Wil je het erop laten plakken of er in laten laten boren.. Voor zover ik weet heeft het verder geen schade alleen als je het erop laat plakken kan je wel een verkleuring zien (net als een slotjesbeugel als die eruit gaat) maar de tandarts kan dat weer goed krijgen kost niet eens veel gedoe I thnik en boren is ook zo gedaan en dan heb je hem alleen voor altijd!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:15

Ik heb 2 x zon ding erop laten zetten
Gewoon dr op gedaan met van die soort lijm voor eigelijk op je nagels Schijnheilig

Maar mijn vriendin heeft zo'n ding erin laten boren, heeft ze geen problemen mee geloof ik

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:02

Ik heb het ook gehad, geen problemen mee gehad...

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:29

Een vriendin van mij heeft 'm al twee jaar. En ze hadden toen nog wel gezegd dat hij maar een maand of drie zou blijven zitten.
Ik denk dat het niet echt heel schadelijk is voor je tanden als er ook tandartsen zijn die ze er op plakken. Misschien is het net zo schadelijk voor je glazuur als een tongpiercing want ze zeggen dat die je tanden ook flink kunnen beschadigen.
Ik zou zelf in elk geval nooit zo'n kristalletje in laten boren. Heb er nog nooit van gehoord maar plakken lijkt me een fijner idee.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:31

Als mijn beugel eruit gaat neem ik 't misschien ook Lachen
Een meisje uit mn klas had 't ook, ook wel bijna een jaar geloof ik..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:32

sunshine schreef:
Maar mijn vriendin heeft zo'n ding erin laten boren, heeft ze geen problemen mee geloof ik


Gadver... hoe kom je erbij!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:34

ik heb hem ruim 3 jaar geleden gehad, toen t nog een beetje origineel was Knipoog
hij heeft towen ruim een jaar gezeten bij mij!

maar idd, als t licht er niet ivalt, is t net of er iets vies op je tand zit

je hebt nu bij kruidvat enzo ook tandkristalletjes per 3 te koop, incl speciale tandlijm, is veeeeel goedkoper dan hem ergens laten zetten!

in laten boren doet mn oom(tandarts) ook, maar ja das weer zo definitief he!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:40

Als je een tongpiercing hebt, dan zal de schade dat zo'n klein beetje lijm doet echt wel mee vallen. Gewoon doen dus. Ik ken iemand en die heeft m al 1,5 jaar, gewoon met lijm.