HELP wie kan dit naar Duits vertalen? (10 zinnen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

HELP wie kan dit naar Duits vertalen? (10 zinnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 19:52

Ik heb een vraagje, ik moet morgen voor Duits 10 zinnen hebben over de Joden vervolging.
Ik heb deze zinne, omdat ik een soort poster moet gaan maken over de Jodenvervolging.
En daar heb ik dus 10 duitse zinnen voor noig..morgen et 3e uur, terwlijk ik geen woordenboek bij de hand heb...
Maar wie kan me helpen?
Het gaat om de volgende zinnen :

*Jodenvervolging is het vervolgen, najagen, vermoorden en het bang maken van joden en het joodse volk.

*Al vroeger in de oudheid werd het joodse volk meerdere malen naar strafkampen vervoerd en werden veel joden tot slaaf gemaakt.

* De ergste en droevigste jodenvervolgingen hebben plaatsgevonden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat was toen de Duitse leider Adolf Hitler de totale vernietiging van het hele joodse volk wenste over de hele wereld.

*Ongeveer 6 miljoen joden hebben uiteindelijk op een vreselijke manier de dood gevonden

*In Nederland woonden in Nederland ongeveer 160.000 joden, waarvan 22.000 uit ons buurland Duitsland waren gevlucht

*joden werden van veel dingen “buitengesloten” en gediscrimineerd.

*Joden werden in concetratiekampen vermoord (vergast).

*Na drie mei 1942 moesten joden een gele Davids(joden)ster op hun kleding dragen als ze zich op openbare wegen bevonden.

*In Nederland kregen we ook het “jodenprobleem” opgedrongen, door Duitsland

Beadnkt, de zinnen hoeven niet perse helemaal hetzelfde te zijn, maar wel graag in de richting.
Alvast bedankt +:+

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:04

Zoooo wat voor onderwerp heb jij het over bij duits!!
Je zit zeker al op het MBO of HBO of nog hoger zeker??
Ik weet niet eens wat "jodenprobleem" in het duits is of "bevonden" of zo iets! Ik dacht dat ik goed was in duits

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:34

15 jaar MBO of HBO? Daggut niet...

Anywayz... Ik heb volgens mij geen woordenboek bij de hand... Op de pc van het werk heb ik een duits woordenboek zitten, maar heb de laptop niet bij me. Kun je geen vertaler op internet zoeken?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:35

Haffielover schreef:
de zinnen hoeven niet perse helemaal hetzelfde te zijn, maar wel graag in de richting.


Deze zinnen zullen grammaticaal niet altijd kloppen, want het komt uit een vertaalmachine, maar je hebt iig een paar duitse woorden. Knipoog

*Ist Juden Verfolgung das Verfolgung, Mord und das ängstliche aus Juden und den jüdischen Leuten fortsetzt machen.

*Hat im Altertum die jüdischen überlegenen Leute zu strafkampen schon vorher transportiert ist geworden mahlen und ist viele Juden bis gemacht geworden schuften.

* De furchtbarstes und die traurigsten Juden Fortsetzung hat während des Zweiten Weltkriegs stattgefunden. Das war dann der deutsche Leiter Adolf Hitler, den die gesamte Zerstörung der ganzen jüdischen Leute über der ganzen Welt gewünscht hat.

*Ungefähr 6 Millionen Juden hat Finale auf einer schrecklichen Weise der Tod gefunden haben

*Waren in der Niederlande, die im Niederlande ungefähr 160.000 Juden gelebt worden ist, von dem entkommen ist, 22.000 von unserem angrenzenden Land Deutschland

*Ist Juden durch viel “aus” geworden konkurriert schließt und unterscheidet.

*Ist Juden in concetratiekampen Mord (regaled) geworden.

*, Nachdem drei 1942 Muß Juden eine gelben Davids (Juden) Stern auf ihrer Kleidung Können, trägt, während sie Selbst auf Öffentlichkeit gefunden wiegt.

*Hat in der Niederlande wir auch das “Juden Problem” gedrückt durch Deutschland erhalten

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:43

Heel erg bedankt Lindy!!
Kben net de heel tijd bezig geweest met op i net steeds woordje voor woordje te vertalen, maar das absoluut niet te doen..
Maar erg bedankt, ik zit in de 3e dus hoeft alles grammaticaal niet helemaal te kloppen Knipoog
Nee het is voor een soort poster, met plaatjes en met een paar zinnen tekst erop in het Duits, met een onderwerp wat iets met Duitsland heeft te maken.
En dan kom je toch meestal weer op oorlog uit..
Maar nogmaals bedankt!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:04

Ik weet niet of het voor een cijfer ofzo is? In dat geval zou ik het wel even door iemand laten verbeteren. Ik ben zelf heel slecht in duits, dus ik heb geen idee hoe goed/fout het is, maar ik weet wel dat teksten uit een vertaalmachine grammaticaal meestal niet kloppen, want ik gebruik het wel vaker. Dus op eigen risico gebruiken Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:16

Ik heb de zinnen van Lindy een beetje aangepast. Ze liepen zintechnisch niet helemaal. Weet ook niet of dit helemaal goed is. Ik spreek voornamelijk duits, dus schrijven is een beetje moeilijk. Ik zou alle woorden nog even nazoeken met een woordenboek erbij. Ik kon het mijne niet zo snel vinden.

*Juden Verfolgung ist das Verfolgen, Ermörden und das ängstliche aus Juden und den jüdischen Leuten fortsetzt machen.

*Schon im Altertum/ Schon seit lange... sind die Jüdischen Überlegenen Leute zu strafkampen transportiert und schon oft sind viele Juden bis gemacht geworden schuften gemacht geworden.

* Die furchtbarstes und die traurigsten Juden Fortsetzung hat während des Zweiten Weltkriegs stattgefunden. Es war dahmals der Deutsche Leiter(dat klopt niet, maar ik kan nergens mijn woordenboek vinden) Adolf Hitler, den die gesamte Zerstörung der ganzen jüdischen Leute über der ganzen Welt gewünscht hat.

*Ungefähr 6 Millionen Juden haben Finale (dit woord ken ik niet) auf einer schrecklichen Weise der Tod gefunden.

*In der Niederlände lebten zur Zeit ungefähr 160.000, 22.000 von diesen Juden kamen aus (weet het woord vluchten niet)unserem angrenzenden Land Deutschland

Plingie Juden sind von viel sachen ausgeslossen und discriminierd geworden.

Plingie Juden sind in concetratiekampen (Wat is het duiste woord, Arbeidskampen???) ermorded (regaled).

* Nach dem dritten fünften 1942 waren die Juden verplichtet eine gelben Davids (Juden) Sterne auf ihrer Kleidung zu tragen auf das Moment das Sie sich auf die Strasse bevunden haben.

*Hier in die Niederlände haben wir das “Juden Problem” durch gedrückt bekommen vom Deutschland.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:23

Dat is het betere werk! *LOL*

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:12

Nog bedankter *LOL*.
ik heb em even aangepast Lindy, maar ngo maals bedankt jullie allebei!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:19

Nog bedankter *LOL*.
ik heb em even aangepast Lindy, maar ngo maals bedankt jullie allebei!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:44


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:57

Mikkie schreef:
Ik heb de zinnen van Lindy een beetje aangepast. Ze liepen zintechnisch niet helemaal. Weet ook niet of dit helemaal goed is. Ik spreek voornamelijk duits, dus schrijven is een beetje moeilijk. Ik zou alle woorden nog even nazoeken met een woordenboek erbij. Ik kon het mijne niet zo snel vinden.

*Juden Verfolgung ist das Verfolgen, Ermörden und das ängstliche aus Juden und den jüdischen Leuten fortsetzt machen.

*Schon im Altertum/ Schon seit lange... sind die Jüdischen Überlegenen Leute zu strafkampen transportiert und schon oft sind viele Juden bis gemacht geworden schuften gemacht geworden.

* Die furchtbarstes und die traurigsten Juden Fortsetzung hat während des Zweiten Weltkrieges stattgefunden. Es war dahmals der Deutsche Leiter(dat klopt niet, maar ik kan nergens mijn woordenboek vinden) Adolf Hitler, den die gesamte Zerstörung der ganzen jüdischen Leute (Leute = Befölkerung) über der ganzen Welt gewünscht hat.

*Ungefähr 6 Millionen Juden haben Finale (ausendlich) (dit woord ken ik niet) auf einer schrecklichen Weise der Tod gefunden.

*In die Niederlände lebten zur Zeit ungefähr 160.000 Juden , 22.000 von diesen Juden kam geflüchtet aus (weet het woord vluchten niet)unserem angrenzenden Land Deutschland



Plingie Juden sind von viel sachen ausgeschlossen und discriminiert (ge moet er niet bij)worden.

Plingie Juden sind in concetratiekampen (Wat is het duiste woord, Arbeidskampen???) ermorded (regaled). Arbeidskämpfe

* Nach dem dritten fünften 1942 waren die Juden verplichtet eine gelben Davids (Juden) Sterne auf ihre Kleidung zu tragen auf das Moment das Sie sich auf die Strasse befanden.

*Hier in die Niederlände haben wir das “Juden Problem” durch gedrückt bekommen vom Deutschland.


Ik heb het een beetje aangepast, sommige woorden weg gehaald andere aangepast. Jullie moeten maar even kijken, mijn duits is niet meer zo goed en ik schrijf het tegenwoordig ook nog vrij weinig.
[/b]

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:02

Ik heb dezelfde site als jennygirl gebruikt, dat is een makkelijke site.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:25

De site is inderdaad makkelijk, maar hij wil nog wel eens rare zinnen vormen Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:53

hahaha slim bekeken, je huiswerk door bokt laten maken!
Succes morgen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:28

Inderdaad Jennygirl, daarom gaf ik ook geen garantie. Knipoog

( ze zijn ook nog 2x vertaald, want ne-du kan niet, dus eerst ne-eng, en daarna eng-du, dus 2 keer een beetje vervormd. Gaat het straks over heel wat anders... *LOL* )