Dier- en veehouderij (HBO)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:16

Tja, wat wil je weten? Ik zit nu in mijn derde jaar. (HAS Den Bosch)
De kans op werk is redelijk, nu wel wat afgenomen maar dat is in iedere sector. Je zegt geinteresseerd te zijn in diergezondheidszorg. Ongeveer 1/4 van de opleiding zal daar mee te maken hebben. De vakken zijn ontzettend uiteenlopend (van economie, voeding, bodemkunde tot marketing en biologie). De opleiding wordt wel steeds diergerichter ipv veegericht maar toch, gewoonweg omdat daar meer over bekend is, blijven de voorbeelden en dus lessen en projecten over vee (varkens, koeien etc) gaan. Dat heeft ook niet mijn voorkeur maar dat is wel een feit. Daar lopen veel mensen het 1e jaar tegenaan al is het heel duidelijk aangegeven van te voren.
Over het algemeen vind ik het een goede opleiding waar je zeker een baan in zult kunnen vinden. Er zitten hier mensen die specifiek iets willen met vissen, reptielen, honden, paarden.. maar er zitten ook boeren die een bedrijf over gaan nemen.
Wat diergezondheid betreft krijg je practica (kippen open snijden enzo Knipoog), serologie, biologie, dierziektebestrijding, bedrijfshygiene etc.
Ook zijn er regelmatig excursies, zo ben ik al een aantal keer naar de faculteit diergeneeskunde geweest en een proefdierlaboratorium.

Pff, nou als je nog meer wilt weten roept u maar! Lachen

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie