uitkering trekken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:04

Ik ken ook zo iemand, thuis zitten maar wel flink bijbeunen
Soms denk ik er wel eens aan om ze aan te geven, maar als een klikspaan ben je net zo min opgevoed dan als steuntrekker.

Jammer voor diegene die het wel eens nodig hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:27

Ik denk dat mensen die exprees uitkering trekken zich ook nooit schamen, daar zijn ze te egoistisch voor.
Geven liever andere de schuld dan naar hun eigen gedrag te kijken.

Meestal kunnen ze ook nog l*llen als brugman en krijgen het daarom voor elkaar een uitkering te krijgen, terwijl mensen die het eigenlijk nodig hebben, bescheiden zijn en zodoende niks ontvangen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:07

4 maanden thuis zitten vind ik niet eens erg lang.
ook helemaal niet erg.

Maar 4 maanden thuis zitten en bijbeunen,
4 maanden ziekte wet en ergens ondertussen zwart werken enz
Of gewoon zeggen ik ga niet werken wat ik ga bijna naar het buitenland, vind ik toch wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:11

En terrecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:59

Samsam"]
[quote="Tessebes"][quote="Samsam"]
[quote="missrosa schreef:
De WW is een sociale verzekering. Dat betekend dat je (net als bij een gewone verzekering) premie betaalt op het moment dat je werkt. Je kan dus nooit in de WW komen als je niet al gewerkt hebt. Hoe langer je gewerkt hebt, hoe langer je een WW uitkering ontvangt en hoe meer je verdiende hoe hoger je uitkering. )


Wat gebeurd er dan met de premie van mensen die 40 jaar werken en nooit in de WW belanden?
[/quote]

Die gaat naar de mensen die minder werken en meer WW trekken.
[/quote]

Dus is het niet zo dat je je ww-uitkering (helemaal) zelf betaald!
[/quote]
Tuurlijk niet, zeker niet als iemand echt die min. van een half jaar heeft gewerkt.

Als ik naar mijn werk fiets zitten er 2 mensen achter op mijn bagage drager, bij jou zitten er 2 in de auto of naast je in de trein.
Of ik vind dat ze terrecht bij mij op mijn fietsje zitten, of dat ik ze er liever afschop omdat ik vind dat ze zich aanstellen en niet ziek zijn, ze te lui zijn om te werken of het juist hart verdienen is niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:20

En ik kan geen kinderenkrijgen, dan is een paard voor mij toch wel een kind

ook daar eens aan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:23

Bij mij staat een paard dan ook heeeel erg hoog.
Gelukkig hebben we nog nooit in geld problemen gezeten *afkloppen* maar dan is het heel erg voordat mijn paard eruit gaat.
dan knibbel ik eerst op alle andere dingen.
want mijn paard is mijn kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:30

Citaat:
Maar ik denk ook dat dat een persoonlijke beslissing is

Dat is het zeker.

ik zou idd elke luxe opgeven, zowel thuis, als ook bij het paard.

Die staat nu op een vollpensionstal met binnenbak.
Dan zou hij bij een boer komen staan, zonder luxe, als hij maar goed verzord word.
De auto gaat eruit en het word fietsen.

Maar er zal dan ook zeker op aanbiedingen in de winkel gelet gaan worden.
eigen merk producten en ook minder luxe eten.

Maar het paard eruit is het laatste.
Na regen komt zonneschijn en zonder mijn paard een stuk minder zonneschijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:01

Laat ik zeggen dat ik al 10 jaar ME heb.
Dit na een niet uitgeziekte pfieffer, doordat ik te graag werkte en doorging. En door fouten van een arts.
Ik ben geheel vrijblijvend steeds minder gaan werken.
Dacht dat ik teveel hooi op mijn vork had en later wel weer meer kon werken.
Helaas bleek dit niet zo te zijn.
Nu werk ik 20 uur en die andere 20 uur daar kan ik na fluiten wat betreft centen.
Had ik toen geweten ME te hebben, had ik het wellicht anders aangepakt.

Maar ook nu ziet niemand aan mij dat ik ziek ben.
Ik doe immers alles in de ogen van een buitenstaander.
Maar ze moesten eens weten hoeveel je niet kunt, of er nog een paar dagen "lol" van hebt als je het toch gedaan hebt.

Dus iemand die op het oog niks heeft kan dus degelijk wel wat mankeren.

Maar ik vind wel dat als die persoon kan werken, dat ook moet doen, als is het maar 8 uur in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:36

Zo'n iemand heb ik ook gekend.
Zat ook 100% in de wao voor rugklachten en kluste gewoon 40 uur zwart bij. En dan ook het zware werk met huizen bouwen.
Gek hè dat hij zo luxe kon leven
Grrr, daar zijn andere de dupe om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 13:41

Miran"]
[quote="Scum schreef:
Ik ken mensen die echt heel goed toneel kunnen spelen en fluitend door zo'n keuring heen komen hoor. Verward


Moeten ze dan niet iig een verklaring van de huisarts hebben? Dit geval ging om zelfdiagnose van Pfeiffer, terwijl een huisarts dat wel/niet aan kan tonen. Daar klets je jezelf niet doorheen, dat heb je of dat heb je niet.
[/quote]
Ik heb ME
Maar zou ik een wao uitkering willen moet ik toevallig een aardige arts tegen komen, anders zal het nooit lukken.
Toch heb ik een verklaring van een Professor van Maastricht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:43

Ja was proffessor in het ziekenhuis van Maastricht die onderzoek heeft gedaan naar ME
En Me is (geloofs sinds 96) een erkende ziekte, tock is een WAO uitkering krijgen niet makkelijk.
Gelukkig is het bij mij nog niet van toepassing, maar een kennis van mij heeft er toch erg veel moeite mee, terwijl zij ook ME heeft wat ook door die prof is geconstateerd.

Dus het is NL allemaal erg krom.

Ik denk als je lekker kan l*llen, je het zo voor elkaar hebt.
Maar ben je iemand die echt thuis komt te zitten zonder het te willen, dus geen zin hebt, of zo niet bent om te l*llen als brugman, je wel een pech kunt hebben.

Daarom ben ik ook fel tegen de mensen die het doen als ze best kunnen werken, die maken het stuk voor die mensen net als mijn kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:31

Ja dat wist ik Lachen
Maar voor mij mogen ze dan misschien ooit in de toekomst dan toch wat anders gaan zoeken, wens ik ze ook vast veel succes (en mezelf nog meer), want ik zou niet weten wat ik wel kan, als ik dit werk niet meer kan.
Ik hoop maar dat het zover niet hoeft te komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, chinnie, dinek123, goesju, Gwenvd, hedjuhhh, jmvdh, Ladyson, leanneXXnona, Maanon_, maessie, miamivice, SemrushBot, Snoopysnoep, tengeltje11, Theseus en 168 bezoekers