Welke internet provider/vorm het best te nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Welke internet provider/vorm het best te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:39

Ik woon momenteel in het huis van mijn broertje en beschik dus niet over een internetaansluiting... dat wil ik natuurlijk wel zodat Simon met zijn familie en vrienden in Australie kan communiceren en ik lekker kan bokken... Als we even uitgaan van een internet gedrag van 20 uur p/w, wat zou dan eventueel geschikt en betaalbaar voor mij kunnen zijn??? Het liefst zoek ik iets dat ik nu in Amsterdam (postcode 1057 PX Haha! ) kan gebruiken en dat eventueel mee te verhuizen zou zijn naar Kudelstaart, postcode 1433. Heeft iemand misschien goede tips voor mij???

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:47

Kijk eens hier voor een vergelijking http://www.adslgebruikers.nl/content/provider.htm . vergelijk niet alleen prijzen maar let bijvoorbeeld ook op al dan niet gratis modem, contractlengte en opzegtermijn, klantvriendelijkheid/ helpdesk, snelheden, datalimiet, spambeleid etc. De meeste ADSL providers werken alleen met een telefoonaansluiting van KPN.

Wij hadden eerst Chello maar dat lag er vaak uit en we hadden erg veel spamoverlast en bovendien een onbereikbare helpdesk. Nu hebben we een adslabonnement bij Demon en daar zijn we (ondanks de beloofde upgrade die steeds uitgesteld wordt) heel tevreden over.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 15-01-04 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:51

Wat zijn de kosten van jouw abonnement als ik vragen mag Eline? Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer... Haha! Ik wil best wat uitgeven, maar probeer toch zoveel mogelijk te besparen aangezien alles van mijn salaris betaald moet worden... 2 paardjes, het levensonderhoud van mij en Simon, de huur etc. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:54

Vik, ik zou het het liefst adsl van XS4ALL aanraden, maar dan wel met de tip om van te voren te vragen of je dat mee kunt verhuizen naar je nieuwe woning. Een vriend van mij beweerde dat dat bij hem niet kon, maar ik weet dus niet zeker of dat inderdaad komt omdat XS dat niet wil, of doordat hij gewoon de verkeerde stomme vragen heeft gesteld.

Als de aansluiting evt niet verhuisd kan worden, vraag dan wat de mogelijkheden zijn als je je modem er niet weer bij hoeft te kopen etc.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:56

Wij hebben Essent, maar dat is min of meer gedwongen. Andere provdiders zitten er niet onze regio.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:56

Wij betalen 39 euro per maand maar zijn wel grootverbruikers. Demon (en de meeste andere providers) hebben abonnementen vanaf 19 euro per maand. https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html Die van 19 euro hebben vaak een datalimiet, of bijvoorbeeld bijkomende kosten voor een modem.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:57

Als jullie geen grootverbruikers zijn dan is Demon DSL Express wel iets voor jullie denk ik. Ben nu naar ongeveer hetzelfde op zoek voor m'n ouders en alles wijst zo'n beetje naar Demon. Er zijn wel goedkopere providers maar dat is meestal enorme bras Haha!

Nadeel van hun kleinste verbinding is dat je 100 euro betaald voor een (wel erg fatsoenlijk Haha!) modem en 75 euro aansluitkosten. Als je dat over een jaar uitsmeert kom je op zo'n 35 euro per maand. Nu is het zo dat Demon ook een 2x zo snelle verbinding aanbied voor 39 euro waar je geen aansluitkosten hebt en het modem ook gratis krijgt Haha!

Ik zou dus gaan voor dat abo van 39 euro en na een jaar kijken of je meer nodig hebt of dat de langzamere verbinding (die ook 2x minder kost) ook voldoende is).

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:53

Ik heb nog een Demon modem liggen van het 35 euro abbo, als gevolg van een verhuizing (en dat is dus inderdaad opzeggen en opnieuw aanvragen. Moet de ADSL minstens een jaar hebben).

Ik betaal 35 euro/maand en daar komen geen KPN kosten bij. Er moet wel een KPN lijn beschikbaar zijn voor line sharing.

Aangezien ik alleen ISDN heb en ADSL over ISDN bij hun niet kan zijn ze bij mij een aparte lijn aan komen leggen voor de ADSL Haha! Heeft wel behoorlijk wat voeten in aarde gehad, maar dat kwam meer door de KPN dan door Deon.