Baarn, in de ban voor dubbele moord

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Baarn, in de ban voor dubbele moord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 21:18

Jeetje zo dicht bij.

Heel Baarn is al 1 week in rep en roer, op nog geen 5 minuten loopafstand van mijn huis zijn dus 2 lijken verstopt op een kinderboerderij onder het geitenhok!!!
De beheerder (moordenaar) van de kinderboederij verzorgde voor het echtpaar Muller de tuin enz. ze zouden 2 weken op vakantie gaan maar zijn nooit meer terug gekomen, totdat na 4 jaar de buren maar eens bij de politie aanklopte om aangifte te doen! De politie reageerde niet op het verhaal totdat Peter R. de Vries zich ermee ging bemoeien!!!!
De moordenaar heeft het echtpaar dus van kant gemaakt, hij reed 4 jaar in hun auto rond, verzorgde trouw hun tuin en hield zijn kinderboederijadministratie in het Huis van Muller, zelfs zijn wasgoed wasde en droogde hij in het huis van Muller!
De moordenaar is best wel een bekende Baarnaar! Regelmatig zag ik hem.

Het schijnt dus dat de moordenaar in 1970 al is verdacht van een moord op een vrouw, hij had toen een schep achter in de auto met bloed erop. Maar in die tijd konden ze nog geen dna doen, dus toen kwam hij vrijuit!

Jeetje waar gaan we heen in deze wereld Verward

En dat te bedenken dat tegenover de kinderboederij een kleuterschool zit, die kleuters gingen dagelijks naar de kinderboederij om de beesten eten te geven enz.
Yek wat een nare gedacht.

Ik hoop dat die kerel levenslang krijgt, maar dat zal wel niet hier in Nederland, hij zal wel over 10 jaar wel vrij komen.

Dit doet me trouwens denken aan Folkert, wanneer zou die vrijkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:25

Verschrikkelijk.
Levenslang opsluiten die gast.
het andere wat ik denk zal ik maar niet niet hard op zeggen want dat vinden sommige bokkers niet aardig.

Opknopen aan de 1e boom en het touwtje bewaren voor de volgende idioot die zomaar moord.

En Folkert geen idee wanneer hij vrij komt, is nog niet beslist of wel?
En wat die kerel al heeft gekost, mogen wij allemaal betalen.
Water en brood, is duur genoeg.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:28

Het is idd vreselijk wat er gebeurt is.
Ik snap ook niet echt dat Peter R. De vries er wel uit kwam, en hem vond, en dat de politie helemaal niks had gevonden.
(En runningkawa idd Haha!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:42

Ik heb er op tv het een en ander over gehoord, ja... Bizar verhaal, hoor...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 21:47

Inderdaad bizar, gatverdamme zeg.
Ik ben het dan ook roerend met Runningkawa eens, dit kan zo gewoon niet. Verschrikkelijk Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 22:27

Inderdaad geen lekker idee. Ik had er ook al een topic over geplaatst, maar zie dat die nu ineens een slotje heeft. Dan tik ik hier dus maar weer verder Knipoog.

Ook toeval, zit ook op nog geen 5 minuten lopen van de kinderboerderij en nog dichter bij het huis waar die griezel al die tijd heeft opgepast Boos!.

En maar denken dat ik in zo'n vredig buurtje woonde, niet dus...

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 09:23

Baarn is mijn oude woonplaats, nou ik kan je zeggen ik ging bijna elke dag naar de kinderboerderij en toch deed hij heel aardig!
Het is gewoon schandalig!
Ik als kindje van 3 met mijn mammie daarheen...Scheve mond

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 09:27

CCCCorine schreef:
Inderdaad geen lekker idee. Ik had er ook al een topic over geplaatst, maar zie dat die nu ineens een slotje heeft. Dan tik ik hier dus maar weer verder Knipoog.

Ook toeval, zit ook op nog geen 5 minuten lopen van de kinderboerderij en nog dichter bij het huis waar die griezel al die tijd heeft opgepast Boos!.

En maar denken dat ik in zo'n vredig buurtje woonde, niet dus...


Sorry voor het dubbele topic, ik heb jouw bericht heel niet gezien
Ik woon net tussen de kinderboederij en het oppashuis in.
Dus wij wonen aardig dicht bij elkaar volgens mij.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 09:32

Ik woonde eerst op de Bantamweg, komt dat bekend voor?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:03

pff wat een wereld zeg Scheve mond

en dat de politie niet eerder op de kinderboerderij ging rondkijken snap ik niet hoor!

maar waarom heeft hij hun in godsnaam vermoord, en hoe doe je dat, in je eentje 2 mensen vermoorden?

zo woon ik in een dorpje met amper 1000 inwoners, en hier is ook een vrouw vermoord, door iemand van haar eigen personeel zelfs(taxibedrijf) omdat ze hem geen extra geld wilde geven! heeft ie haar gewurgd en in zn kofferbak de hele dag mee gehad en uiteindelijk ergens gedumpt!
al ik uit mn slaapkamer raam kijk zie ik precies de voordeur van het huis waar die vrouw woonde en is vermoord, ook geen fijn idee Scheve mond

maar alle moordenaars mogen ze wat mij betreft op een eiland dumpen met aleen water&brood, en laat ze dan elkaar maar uitmoorden daar ofzo, is gelijk het cellen tekort opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 04:40

BAARN - Paul de Rijk stopt met het onderhoud van de woning van het vermiste echtpaar Hans en Ria Müller aan de Rembrandtlaan in Baarn. Door het openbaar ministerie wordt hem geen strobreed in de weg gelegd om die taak na afronding van het sporenonderzoek morgen te hervatten.

Persofficier Heleen Rutgers ziet geen reden om hem toegang tot het huis te ontzeggen. ,,We hebben niemand wat voor beperkende maatregelen dan ook kunnen opleggen.''

Maar De Rijk laat vanaf zijn geheime opvangadres weten dat hij geen zin meer heeft om op het huis te passen. ,,Vier jaar was een hele tijd'', zegt hij. Gisteren is de achtertuin van het vermiste echtpaar intensief geïnspecteerd met prikstokken en radarapparatuur, die lichamen onder de grond kan opsporen. Daarvoor was met een boor de fundering in de stenen schuur van de Müllers opengewerkt.

Paul de Rijk laat telefonisch weten dat hij het goed maakt. ,,Ik heb een paar dagen verplicht vakantie.'' Zodra de kinderboerderij weer is vrijgegeven door justitie wil hij daar zijn taak als beheerder weer oppakken.

Over mogelijke reacties maakt hij zich niet druk. ,,Het komt zoals het komt, het leven gaat door.''

Hij neemt elke avond poolshoogte bij de drie commandocentra van de politie. Zodra het onderzoek is afgerond wil hij zo snel mogelijk naar huis. ,,Als het bewoonbaar is.'' Het OM benadrukt dat de rechercheurs de onderzoekslocaties zo netjes mogelijk achterlaten en dat schade wordt vergoed.

Bron: Gooi en Eemlander, woensdag 14 januari 2004

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 04:42

Ik snap er helemaal niets meer van....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:08

ik heb zo'n jaar of 4 geleden cavia's geruild met die man....om inteelt te voorkomen Nagelbijten / Gniffelen

Ik vond hem wel aardig maar een beetje raar en het was een enorme zooi op die kinderboerderij, ze waren aan het verbouwen, zei hij....... Frusty
Zo zie je maar: rustig dorp....

In mijn dorp had de plaatselijke aannemer z'n vrouw in de tuin ingemetseld,nadat ie haar om zeep had geholpen, ook zo lekker

Rare mensen lopen er toch rond...... Ziek

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 08:26

Ja...ik maar denken dat die man zo lief is, ik ga er nooit meer heen, ook niet met een vriendin!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 08:59

Nou ik denk dat je hem niet meer ziet hoor! Vandaag komt de uitslag of het de mullers zijn!

De Rijk schijnt zijn hele leven al een een crimineel te zijn, hij was erg bekend bij de politie, hij schijnt veel inbraken ook gepleegd te hebben en andere rottigheid, zo schijnt ik ook ook gevlugd te zijn naar Australie of een ander land en daar heeft ie zelfs een strafblad (en).

Maar hij zit momenteel lekker vast, en daar mag ie ook blijven voor zijn rest van zijn leven. Heeft er nog iemand zoutzuur?? Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:00

*hmmmm* komt er een vacature als beheerder van de kinderboerderij......is vast beter dan werken op een ROC momenteel Verward Cool Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:32

CCCCorine schreef:
Ik snap er helemaal niets meer van....



Kijk eens naar de datum van het artikel Haha!
Toen waren ze nog niet gevonden en was hij er blijkbaar van overtuigd dat ze ook niet gevonden zouden worden en hij vrijuit zou gaan. Verkeerd gedacht!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:39

tjeetje wat een verhaal he. Wat ik dus graag zou willen weten is waarom hij wel gewoon de rekening van het echtpaar is blijven betalen? Ik vind het zo bizar!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:44

Ik vind het zo'n vreemd verhaal...

eigenlijk nog het vreemdst dat die buren nog ooit officieel aangifte van vermissing hebben gedaan. Iets tegen de politie vertellen is gewoon niet hetzelfde in een organisatie die toch al kampt met chronisch overwerk en geldtekort.

En opknopen in de hoogste boom... tja.... aan de ene kant wel, maar aan de andere kant: het is bewezen dat hogere straffen niet leiden tot minder criminaliteit - kijk maar naar Amerika - dus stop al dat extra geld dat doodstraffen kosten maar gewoon in het politiekorps.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:47

Op de nieuwssite nu.nl is regelmatig te lezen hoe deze zaak vordert. Helaas kan ik geen berichten vinden van vóór afgelopen vrijdag, maar er is vorige week wel veel over geschreven. Het wachten is nu op nieuwe berichten.

Overigens is nog niet bewezen dat die beheerder het echtpaar heeft vermoord, het onderzoek is nog in volle gang. Maar er zijn wel erg veel aanwijzingen die in zijn richting wijzen.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:48

Hihi ik woon ook in Baarn en inderdaad waar je komt of staat beginnen ze erover. En nu dus hier ook. Ik heb geloof ik dat andere topic gemist, maar deze is al vermakelijk. Het is echt een ranzig verhaal ten top. Mijn oma (schoenenwinkel Van Hall, komt dat nog iemand bekend voor???) heeft die man en familie Muller gekend. Ze is zelfs een keer op de verjaardag van mevrouw Muller geweest. Echt scary....... Maar goed ik heb ook vroeger veel op de kinderboerderij gespeeld en ben er laatst nog geweest om een cavia te halen, en die man was eigenlijk best wel aardig...... tja zo kan je je vergissen..........

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:57

Als hij het gedaan heeft, hoop ik dat ze het dit keer wel kunnen bewijzen.
Het is natuurlijk wel een vreemd verhaal 4 jaar lang niet aanwezig (vermist) zijn en nu misschien toch gevonden. Rare maatschappij waarin wij leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:34

Margreet"]
[quote="CCCCorine schreef:
Ik snap er helemaal niets meer van....



Kijk eens naar de datum van het artikel Haha!
Toen waren ze nog niet gevonden en was hij er blijkbaar van overtuigd dat ze ook niet gevonden zouden worden en hij vrijuit zou gaan. Verkeerd gedacht!
[/quote]

Bloos! Het was ook al een beetje laat...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:43

Geplaatst: 19-01-04 03:42
Wow!

Ach gut

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:48

Maar het is wel heel naar.. en idd zo dicht in de buurt