Pfff, 2e kat in huis gehaald...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Pfff, 2e kat in huis gehaald...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 23:47

Wat een drama. Het is echt een lieverd hoor, maar af en toe kan ik haar wel wurgen.
Voor degene die mijn eerste verhaaltje niet weten: ik heb een kat uit het asiel erbij gehaald, als maatje voor mijn eerste kat Bommel.

Nasty is een schuwe kat naar mensen toe, maar sociaal naar andere katten. OK dan!
Helaas Bommel niet, dus die accpeteert Nasty nog niet echt. Gelukkig vecht ze niet, maar blaast en gromt als Nasty te dicht bij komt... Extreme duivel

De ellende begon eigenlijk het eerste uur al, toen ik ineens een vlo voorbij zag springen. Bommel had geen vlooien, dus moest ik of Nasty ze meegenomen hebben uit het asiel. Leuk, want dan moet je een mensenschuwe kat een vlooienbehandeling geven.... ~~}>

Toen die ellende met Bommel. Ze was altijd heel vriendelijk, maar is veranderd in een grommend en blazend monster. Naar Nasty dan, voor mij is ze nog wel lief. Lovers

En nu vanavond....grrr.....
Heeft die k*tkat mijn stoel onder gescheten. Echt waar, ik kon haar wel afschieten.
Maar goed, gister kwam ze voor het eerst kroelen en vandaag kwam ze weer en dat maakt toch wel een hoop goed. Lovers
Even doorbijten maar.... Ach gut Misselijk Frusty

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:52

hehbah... hopen dat het inderdaad goedkomt! Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:53

Bloos! hoe heb je het schoongemaakt? (moet stiekum wel lachen Haha! )

Ik heb hetzelfde probleem met een hond, die afgedankt werd door kennissen. Ik dacht, ik neem die stumper wel in huis. Maar hij schijt bijna iedere dag in huis. Deed ie bij hun ook al, maar ik dacht dat het er wel uit zou gaan.. Niet dus. Gelukkig heb ik laminaat, dat scheelt Haha!

Naja, ik weet geen oplossing maar wou je even vertellen dat er lotgenoten rondlopen Ach gut

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:55

Ja, ik vrees dat het inderdaad even doorbijten is...

Onze tweede kat (ook ut het asiel) hebben we toen we hem kregen ook gelijk onvlooid + ontwormd, aangezien we inmiddels al ervaring hadden met onze eerste kat (ook uit het asiel)... Wat betreft dat poepen, dat is echt een teken van onrust, geef ze een paar maanden, dan wordt het vast rustiger bij je thuis.

Trouwens, terwijl ik dit aan het typen ben ligt onze ene kat op mijn arm en de andere ligt op de stoel naast mij... Lovers

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 23:58

Een paar maanden!!!
Waar ben ik aan begonnen.......

Nee hoor, ik heb er geen spijt van. Nou ja, vanavond eventjes dan... Bloos

Hey en lis, bedankt he, voor je medeleven....lachen....grrr

Ha ha.... Haha! Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:26

Oh je... De-ja vu... Ik heb een kitten vanuit Katimo te logeren gehad, is geplaatst, en uiteindelijk truggekomen omdat ie alles onder plaste en poepte. Probeer eens ergens een 2e kattenbak neer te zetten, en zorg dat je ze schoonhoudt...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:47

Een vlooienbehandeling hoeft niet stressig te gebeuren hoor, je knijpt gewoon zo'n pipetje leeg in de nek, binnen een seconde gepiept en die kat heeft niks door...

Dat is trouwens van frontline...
Maar worden niet alle katten uit het asiel gesteriliseerd/gecastreerd, ontwormd, ontvlooid en gechipt afgelevert? Hier namelijk wel...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 03:11

*LOL* *LOL*

Op je Bokt-stoel ? Clown

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 10:01

Carlaa schreef:
Een vlooienbehandeling hoeft niet stressig te gebeuren hoor, je knijpt gewoon zo'n pipetje leeg in de nek, binnen een seconde gepiept en die kat heeft niks door...

Dat is trouwens van frontline...
Maar worden niet alle katten uit het asiel gesteriliseerd/gecastreerd, ontwormd, ontvlooid en gechipt afgelevert? Hier namelijk wel...


Is wel waar, maar Nasty is mensenschuw. Dus voordat ik die te pakken had...... Dat leegspuiten van het pipetje valt wel mee. Die heb ik ook trouwens. Niet van Frontline, maar van Exil.


pmarena: nee, niet op mijn bokt-stoel. Op een eetkamer stoel, daar heb ik knalrode kussens op liggen. Hij is overigens gewassen en ruikt weer als nieuws... Clown

Bokken doe ik meestal in bed, met de laptop. Ideaal.....
(en nee, ik ben niet verwend, maar mijn baas doet aan pc-priveproject...)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:50

Heb je wel twee kattenbakken? De eerste is natuurlijk van je eerste kat, dus dik kans dat de nieuweling daar helemaal niet op durft te gaan. Bakken in verschillende kamers zetten, en dagelijks schoonmaken.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 18:13

Ja hoor, ze gaat gewoon op die ene bak. Ik had er wel eentje geleend, voor de zekerheid, maar dat is eigenlijk bij beide katten geen probleem.

Ik ben er al achter waarom ze op de stoel ....
Ik had het klepje weer voor de bak gedaan en dat is ze niet gewend. Ik heb het klepje er weer afgehaald en nu geen problemen meer!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:59

Dat klepje in de overkapping? Hou op... Mijn kater gebruikt mijn bed als kattenbak als ik die kap erop zet... Ik heb dus een open bak Scheve mond

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:02

Ik ook. Mijn katten snappen het luikje naar buiten erg goed, maar dat klepje voor de kattenbak... Blond

Volgens mij is het trouwens wel beter om 2 bakken te nemen, btw. Katten poepen en plassen in de 'natuur' ook nooit op dezelfde plaats.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 17:26