Help paspoort verlopen, vlieg dinsdag !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Help paspoort verlopen, vlieg dinsdag !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:49

Dit is weer echt iets voor mij !
Ik kom er net achter dat mijn paspoort verlopen is Scheve mond, en dat terwijl ik dinsdag naar Zweden vlieg !
Heb de gemeente gebeld die kunnen niks doen !
Ik hb zoiets al eerder gehad Bloos! en toen kon ik iets regelen bij de Douane maar of dat nu nog kan.

Heeft iemand nog andere tips ?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:51

Misschien kun je nog een toeristenkaart aanschaffen, dat kon altijd binnen een dag. Je mag volgens mij twee reisdocumenten hebben.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:52

kojack schreef:
Dit is weer echt iets voor mij !
Ik kom er net achter dat mijn paspoort verlopen is Scheve mond, en dat terwijl ik dinsdag naar Zweden vlieg !
Heb de gemeente gebeld die kunnen niks doen !
Ik hb zoiets al eerder gehad Bloos! en toen kon ik iets regelen bij de Douane maar of dat nu nog kan.

Heeft iemand nog andere tips ?



Misschien de douane even bellen? of iemand die daar iets van weet?

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:54

Is het niet zo dat bij hetboeken van een reis je paspoort nog een half jaar geldig moet zijn??

Wel een rotsituatie zit je nu in Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:54

Zweden? Daar mag je ook je indentiteitskaart voor gebruikt. Een paspoort wordt tegenwoordig opgestuurd en dat duurt een week. Maar destijds dat ik 'm opging halen stond er ook iemand voor me die 'm eerder nodig had en hij moest alleen meer betalen. Misschien dat je naar dat instituut waar ze die paspoorten maken moet rijden.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:56

Volgens mij kun je bij de marechausee (hoe schrijf je dat ......) op Schiphol een noodpaspoort krijgen. Mijn moeder heeft dat dit jaar gedaan (die was haar paspoort helemaal kwijt).
Soms vragen ze om een uittreksel uit het bevolkingsregister, dus misschien even navragen van te voren. En ruim van te voren op Schiphol zijn... het is bij die balie altijd er druk.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:01

Via www.schiphol.nl, zoeken op paspoort, kwam ik bij de volgende info

via www.schiphol.nl schreef:
Hulp bij paspoortproblemen

U wilt reizen via Schiphol en u bent uw Nederlandse paspoort vergeten of deze is verlopen? Neem in dat geval altijd eerst contact op met uw gemeente waar u staat ingeschreven. Bij de gemeente kunt u namelijk een spoedprocedure laten starten om een paspoort versneld te laten verlengen.

Is dat niet meer mogelijk, dan kunt u in uitzonderlijke gevallen en onder strikte voorwaarden een nooddocument aanvragen bij het Bureau Nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Per geval wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor een nooddocument.

Lees voordat u naar Schiphol komt met een verlopen Nederlands paspoort eerst zorgvuldig alle voorwaarden waar u bij aanvraag aan dient te voldoen. In dit document (PDF) staan ook vermeld de kosten van het nooddocument, de locatie van het Bureau Nooddocumenten op Schiphol en het informatienummer nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee.

Voor meer informatie over het Nederlandse paspoort kunt u kijken op www.paspoortinformatie.nl/nl/

Voorwaarden aanvraag Nooddocument (PDF)
Informatie over het aanvragen van een reisdocument

.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:11

Ik ga even kijken of ik maandag een identiteitskaart kan aanvragen maar krijg je die gelijk mee?


Ik ben wel verhuisd maar nog niet ingeschreven in de gemeente. Dat wil ik maandag gaan doen kan ik dan meteen een identiteitskaart aanvragen ?

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:16

Nee als je een id-kaart aan vraagt duurt het een week voordat je m krijgt. Ik heb er namelijk vorige week woensdag 1 besteld en woensdag kreeg ik m. Een weekje dus...Maar daar heb jij weinig aan want je vliegt dinsdag al...Hmm ik zou niet weten wat je kunt doen..

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:19

identiteitskaart duurt een week, ik weet niet hoe lang een toeristenkaart duurt
je paspoort moet bij vertrek naar een ander land nog minimaal 3 maanden geldig zijn. mijne verloopt in spetember, maar ik mag dan niet in juli naar amerika, dan moet ik dus een nieuwe hebben.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:22

IDkaart kan ook drie dagen duren. Kijk even op de website van je gemeente wat de regels voor spoedprocedures zijn. ik ben bang dat je wel vandaag voor vijf uur op het gemeentehuis moet zijn om dingen te regelen, en dat het je een sloot extra geld gaat kosten

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:24

Kelan schreef:
Volgens mij kun je bij de marechausee (hoe schrijf je dat ......) op Schiphol een noodpaspoort krijgen. Mijn moeder heeft dat dit jaar gedaan (die was haar paspoort helemaal kwijt).
Soms vragen ze om een uittreksel uit het bevolkingsregister, dus misschien even navragen van te voren. En ruim van te voren op Schiphol zijn... het is bij die balie altijd er druk.

klopt wij hebben dit euvel ook eens gehad. gewoon heel erg op tijd naar schiphol gaan en daar een noodpaspoort laten maken. die is dan alleen geldig voor de heen en terugreis van je vlucht en het is best duur. maar ja, ik denk dat je geen keus hebt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:25

Ik kon ook op mijn paspoort wachten de laatste keer hoor! Dus wellicht hoeft het geen probleem te zijn als je maandag tenminste de tijd hebt om het te regelen... anders idd even naar de marechaussee op schiphol...
Laatst bijgewerkt door vikki op 16-01-04 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:25

Ellende schreef:
IDkaart kan ook drie dagen duren. Kijk even op de website van je gemeente wat de regels voor spoedprocedures zijn. ik ben bang dat je wel vandaag voor vijf uur op het gemeentehuis moet zijn om dingen te regelen, en dat het je een sloot extra geld gaat kosten


Het gemeentehuis is al dicht !
Ik voel me echt mega dom ! Ik ga maandag naar schiphol om te kijken wat ik daar kan regelen.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:35

Misschien bied dit een beetje hoop; het lijkt erop dat er voor Zweden geen paspoortcontrole is
ook van schiphol.nl
Citaat:
Paspoort en/of ticketcontrole

Nadat u bent ingecheckt komt u bij een van de drie centrale controlepunten. Bij het controlepunt wordt uw paspoort en/of ticket (boarding card) gecontroleerd door de Koninklijke Marechaussee. Indien u reist naar een van de Schengenlanden wordt alleen uw ticket gecontroleerd. De Schengenlanden hebben namelijk afgesproken om de paspoortcontroles onderling af te schaffen.

De Schengenlanden zijn: Belgie, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italiƫ Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje (incl. de Canarische Eilanden), Finland,
Zweden
, Noorwegen en IJsland

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:36

Ja maar met al die terroristen en extra controle's kan ik me haast niet voorstellen dat we ons paspoort niet hoeven laten zien.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:42

Als ik het me goed herinner moet je het bij het inchecken laten zien. (dus helpt mijn vorige berichtje niet echt....)

Ik reis vaak voor mijn werk, en bij Schengen landen hoef ik bij de "paspoort"controle altijd alleen maar mijn ticket te laten zien.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:44

toen ik vd zomer naar spanje ging heb ik me paspoort nergens op schiphol hoeven te laten zien. Ik begreep er toen niks van.

Mar ik hoop dat t lukt hoor, heb er zo'n zin in.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:48

Kojack, je zou ook dit weekend even naar Schiphol kunnen gaan/bellen als je tijd hebt,
het "nooddocumenten" loket is 24 uur per dag open, (ik heb er eens zondagochtend om 6 uur gestaan, was mijn paspoort kwijt ) dan weet je eerder waar je aan toe bent.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:49

Niet op gokken dat je het niet hoeft te laten zien; op schiphol word altijd gecontroleerd voor je het flight-only gedeelte ingaat.

Ik heb dit ooit voorhanden gehad toen ik in Londen woonde. M'n paspoort was al opgestuurt toen ik vrij plotseling naar Nederland moest. Toen heb ik de ambassade gebelt, een noodgeval voorgewend en toen hebben ze m'n paspoort versnelt door de procedure gehaalt. Volgende dag had ik 'm in huis. Echt heel aardig van die mensen toen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:58

Nou we hebben ent gebeld met de marechaussee, we moeten vanavond nog terug bellen.
Je moet een geldig paspoort hebben. Er staat op een site dat je paspoort verlopen mag zijn voor een schengen land maar dit mag dus niet.

Als het goed is krijg ik een nooddocument, even vanavond afwachten.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:07

In sommige gevallen kun je gewoon op je nood-document wachten als je bij de marechaussee zit. Enkele jaren geleden had ik ook mijn paspoort laten verlopen en daar kwam ik de dag voordat ik naar Praag vertrok achter Bloos Meteen met de marechaussee gebeld, naar vliegbasis Twente gereden waar ze gestationeerd waren en binnen 20 minuten had ik een nood-document en een leuk driehoekje in mijn oude paspoort Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:04

Het lijkt me heel erg sterk dat je paspoort verlopen mag zijn voor een Schengenland, je bent nl verplicht om, zelfs in Nederland, op verzoek een geldig paspoort te kunnen laten zien.

Het paspoort moet je zo wie zo laten zien met inchecken, en ik zou zo wie zo de gok niet nemen om zonder paspoort te gaan. Je komt Nederland wel uit, maar wie zegt dat je Zweden uit komt..?

Ik hoop voor je dat je het nog geregeld krijgt... Dit is dus wel precies de reden waarom ik bij het boeken van mijn vakantie mijn paspoort al na kijk... Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 18:31

Maarten schreef:
In sommige gevallen kun je gewoon op je nood-document wachten als je bij de marechaussee zit. Enkele jaren geleden had ik ook mijn paspoort laten verlopen en daar kwam ik de dag voordat ik naar Praag vertrok achter Bloos Meteen met de marechaussee gebeld, naar vliegbasis Twente gereden waar ze gestationeerd waren en binnen 20 minuten had ik een nood-document en een leuk driehoekje in mijn oude paspoort Haha!


Ik heb een heel hoog schaam gehalte nu Bloos, het is niet de eerste keer voor mij. We moeten vanavond even bellen en dan gaan we morgen of maandag vast zo'n nooddocument halen.


Iedereen bedankt voor de tips !

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:34

mijn broer had dat afgelopen zomervakantie ook en toen heeft hij een noodpaspoort opgehaalt voor 3 maand.