DILEMMA!werk of paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:45

het zou dom zijn als ze wegging waar ze nou staat.
het is gratis met alles erbij, mooie stallen, bak, stapmolen, veeel grond...
waarom zou je dan zelf een stuk land kopen Verward

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:49

dan zou ik gaan om de paarden te verkopen, of verhuren aar dat ze bij die persoon op stal staan? bv bij iemand die wedstrijden rijdt, paardje staat bij hem, en hij brengt ze uit in de sport

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:29

ik denk niet dat het is OF paarden OF werk, maar dat er gewoon een tussenweg gezocht moet worden.

dus minder paarden en minder werk.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 14:22

zoals ik al zei,minder werk dat werkt niet, dan krijg ik pieken en dalen, dus de ene dag veel en de andere dag niets of heel weinig
dan heb ik dus eind vd maand nog niets verdiend
dus ik werk dan liever gewoon elke dag een uur of 10 tot 12

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:26

kun je dat niet afspreken met je baas bv dat je iedere ochtend om 7 uur begint, en dan naje ritten gedaan hebt
(bij de meeste plaatsen waar ze met vrachtwagens rijden is het toch zo, men stiefpa begint iedre ochtend om 6 uur, en heeft bv 6 plaatsen, en de ene dag is hij om 14 uur thuis, de andere lm 22 uur ) misschien kun je afspreken dat je astere uren krijgt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 14:50

ehm dutske,
ik vind je idee heel goed hoor,
maar helaas, met varkens werkt dat niet zo
wij weten savonds pas wat we de dag erna moeten doen, en zelfs de dag zelf kan het nog veranderen, varkens is levende handel, als de prijs zakt of stijgt kan er veel veranderen, of varkens of biggen zijn ziek, weet ik veel
doordat wij zo groot zijn geworden hebben we geen vaste begin tijden
iig zowiezo erg vroeg, want op de slachterijen kun je tot 2 uur lossen,en sja alles om 10 uur daar dat werkt ook niet, dus elk uur komen 4 wagens ofzo...en veel boeren willen ook snachts omdat varkens beter lopen als het donker is, dan doe je het licht van de wagen aan en dan lopen ze daarnaartoe, recht op de wagen dus

maar het klopt wel dus dat ze op andere plaatsen vaste begin uren hebben .....
maar ik heb geen zin om pakketjes of vlees of stukgoed oid te vervoeren
ik vind levende vracht juist leuk
want dat is toch een vak apart, je mag niet te hard remmen, en zachtjes door de bochten , want wij zijn topzwaar zoals dat heet (wij hebben 3 lagen varkens bij, dus het evenwicht ligt veel hoger als bij een normale vracht)
en alles eromheen, het blikken, enten, en laden en lossen van de beesten is gewoon leuk om te doen
veel contact met de boeren en met collegas op de slachterijen
dat zou ik dan gaan missen omdat je bij andere chauffeursbaantjes veel minder contact hebt met de klanten !

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:52

jah, dat maakt het inderdaad wel moeilijk...
(ps wat is blikken?)
ik weet het anders ook niet...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:33

blikken is eik beetje zielig.....is nl een ijzeren blikje in de oren knijpen met een tang
maar ach ik heb twintig oorbellen in mijn oren, dus ik weet wat het is Haha!

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:20

(Off topic-wat een leuke naam, Bregje! Haha! )
Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat je het niet lang gaat trekken om zo'n drukke baan te combineren met al die paarden. Tuurlijk ben je supergehecht aan ze allemaal, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat als je de een aandacht geeft/rijdt je weer wat minder tijd over hebt voor de ander. Loop jezelf niet voorbij, het gaat ook niet in de laatste plaats om je gezondheid! Enne, ik zou als ik jou was mooi op die stal blijven! Waar vindt je nu nog een stal waar je gratis! mag staan? Lachen

Groetjes en succes, Bregje

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:35

Ik denk dat je toch een middenweg moet vinden tussen werk en prive. Je kunt niet alleen maar werken, dat houdt niemand vol, hoe leuk je werk ook is. Je moet ook op zijn tijd je ontspanning hebben om weer energie op te kunnen doen voor de volgende werkdag.
Het is moeilijk, weet er alles van. Maar misschien moet je idd een of twee paarden verkopen, zodat je ook echt tijd hebt voor die die overblijven en dat het geen moeten wordt om alle paarden hun aandacht te geven.
Succes met je keuze!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:11

CM: awtsjjj, pijnlijk,
nou ja, succes, hopelijk vind je de oplossing

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:58

Anders maak je snel een afspraak met die ene die je geschikt lijkt voor pino, als dat klikt is het al een last minder, als het niet klikt misschien hier op bokt een topic of op marktplaats ofzo.. En omdat rena een veulen krijgt moet ze ook op "moederschapsverlof" Knipoog dus daar heb je dan ook al wat minder zorg over.

En sja, als je je werk zo leuk vind moet je het blijven doen, maar je kunt toch wel proberen met je baas iets te vinden zodat je minder hoeft te werken ofzo? Daar moet een oplossing voor zijn lijkt me..

succes met je keuze iig!