'k heb het zo benauwd!!!+wat de dokter zei

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 10:04

verdomme Boos! Boos!
Gister ookal, was met Polleke naar het strand geweest en op de terugweg had ik haar even laten galopperen en meteen weer hoesten enzo, vroeger had ik er ook wellast van maar het begint weer (heb als het goed is geen astma oid). Het was vrij snel weer over, ik heb rustig verder gelopen (Pol was het er niet zo mee eens). maar vanmorgen in de trein joh ik dacht dat ik doodging!!
Ik heb een half uur zitten hoesten en had echt het gevoel dat ik geen lucht meer kreeg, heb maar rechtsomkeert gemaakt en ben weer naar huis gegaan, mijn vader gebeld en daarna de dokter, ik moet om 11.30u. Nu gaat het wel weer een beetje (zit rustig te bokken) maar ben nog wel aan het hoesten.
Ik wil helemaal niet benauwd zijn, wil lekker naar school en vanmiddag lekker naar mijn paardje, kan evengoed wel naar stal maar kan niet eens ff lekker met mijn meissie rennen, arm paardenbeestje.
Huilen Huilen Huilen
Ik laat wel weten wat de dokter zei.

_________________
Polly is the best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Polly op 2001-11-12 13:07 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:41

Klinkt wel een beetje als inspannings astma. Gelukkig zijn daar heel goede medicijnen tegen hoor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 11:14

ik hoop dat het niks ernstigs is, ben maar lekker in bed gtst gaan kijken, ik hoor het straks wel van de dokter..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 14:08

het is dus een irritatie van mijn longen.
Ze zei iets van dat mijn longen een capaciteit hoorden te hebben van 480 (liter ofzo??? kan ook 4.8 zijn hoor) en dat was 440 (of 4.4) ik krijg nu een inhalator en als het over 2 weken niet beter gaat moet ik terugkomen.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:13

Even een vraagje... ben je de afgelopen week erg verkouden geweest? Want ik dus wel en ik heb af en toe ook het gevoel dat ik het niet meer red. Ik heb net Lady gelongeerd in de bak... en ik ben gewoon helemaal kapot!!!!! In de bak moest ik gewoon echt op mijn ademhaling letten anders zou ik van mijn stokkie gaan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Munji op 2001-11-12 13:13 ]</font>

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 14:27

Niet echt verkouden, Ik begon wel weer te hoesten (waarschijnlijk daarvan) en voelde me algeheel beroerd.
Meestal ben ik na een verkoudheid wel aan het hoesten maar dat is heel anders dan nu.

Groetjes Renee

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:06

Ik ben ook ineens heel erg benauwd geweest, toen bleek dat ik bronchitits had. Ik heb 2 inhalators gekregen: een paarse discus "Seretide" deze werkt 12 uur en een groene discus "Ventolin" deze moest ik gebruiken voor acute benauwdheid.
In totaal heb ik 4 maanden deze inhalators gebruikt en ben er net vanaf. Alleen bij het sporten (met mijn hond) gebruik ik uit voorzorg Ventolin.
Misschien kun je ook naar deze inhalators vragen, ik heb er veel baat bij gehad.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:28

Aah gatsie, maar vondt het alzo vreemd dat ik je niet zag vanochtend. Zat al op je te wachten Haha!
Sterkte meid.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:01

Die iritatie van je longen kan te maken hebben met weersovergangen en ook met allergieen...
Ik krijg altijd meer last deze tijd van het jaar, ook door roken of stoffige omgeving (en verf, en amomiak)... Daarvoor heb ik een onstekingsremmer (flixotide) anders heb ik geheid bronchitus, en word ik ziek...
Houd dus in de gaten wanneer je last krijgt, om te voorkomen dat het steeds erger wordt!
Beterschap!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:23

Ik heb dus hetzelfde wat jij beschrijft.
Het ging 2 dagen heel goed had eigenlijk geen klachten meer, totdat ik zaterdag dus beide paarden had gereden en niet eens wild.
Ik had het weer puur benauwd als ik de trap op liep viel ik zowat dood neer.
Nu gaat het alweer beter gelukkig, morgen nog lekker thuis en woensdag maar weer rustig aan het werk.
pff het is wel een hardnekkig griepje dit keer, loop al 2 weken te rommelen ermee. Extreme duivel