Laten jullie je leiden door negatieve verhalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Laten jullie je leiden door negatieve verhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 23:17

Oke, dillema. (Tis lang Haha! )

We rijden nu in Een Renault 25 TX. Fijne wagen, maar zonder trekhaak. Volgende maand ga ik op voor mijn E-rijbewijs en zal er dus een auto moeten komen die een trailer mag trekken.

Nu hadden we 3 opties:

Optie 1:
Ford Mondeo Station 1.8 uit 94, geen luxe. LPG. Afgeleverd met nieuwe APK, grote beurt en 3 maanden garantie. De 3 maanden garantie bleek niet meer voor te stellen dan op 50-50% basis en op lang niet alles. Ook mochten we geen proefrit maken en kwamen er 150 euro afleverkosten bij. De Mondeo zag er netjes uit, alleen wat butsen en een flinke scheur in de bekleding. Deze garage gaf 200 euro minder dan optie 2 voor onze auto terug. (Eigenlijk valt deze gevoelsmatig al af.)

Optie 2:
Ford Scorpio Wagon 2.9i , 1992, elektrische ramen, cruise control, bekleding netjes, automaat, mag 1600 kg trekken, open dak, ABS, veel extra's
Geeft een leuk bedrag voor de Renault terug. Maar we hebben van vrienden gehoord dat deze garage negatief bekend staat. We hebben een proefrit gemaakt en waren allebei weg van de auto! Hij rijdt lekker, alle luxe en alles wat we willen, en station, en automaat en een trekhaak.

Optie 3: Onze Renault trailer klaar laten maken, daartoe moet er een nieuwe distributieriem in, een trekhaak eronder en een grote beurt. Prijs kwam 150 euro lager uit dan bij aanschaf van de Scorpio.

Aan de ene kant willen we dus heel graag voor de Scorpio gaan, maar het negatieve verhaal doet ons erg twijfelen.

Wat zouden jullie doen?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:21

Wat is de reden dat de garage van optie 2 niet zo goed bekend staat?

De Ford lijkt me erg goed als ik zo zie

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:22

Ik zou toch na trekken die negatieve verhalen! Een fout maken is menselijk. Maar om daar gelijk vanuit te gaan. Ik zou gewoon even hier en daar luisteren van hoe of wat

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:39

Mijn keuze, op het gevoel, is optie 2. Je hebt altijd 2 versies van een verhaal, en je hebt ook altijd verschillende verhalen. De ene is positief, de ander negatief.

Daarbij, even ter info: je bent niet verplicht om die garage je beurten ed te laten doen he, je kunt gewoon bij je eigen garage blijven! Dus wat dat betreft maken die negatieve verhalen imo weinig uit.

Trek eens na of Garage 2 bij de Bovag ingeschreven is. Volgens mij kun je bij de Bovag zelf ook nog info inwinnen...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:39

Als garage 2 een Bovag garage is dan zou een negatief verhaal me niet uitmaken. Als het geen Bovag is, zou ik er sowieso al niet kopen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:44

Ik heb een ERG slechte ervaring met een Bovag-bedrijf, dus dat zegt me ook niet meer zoveel. Met tussenkomst van een advocaat (stiekum mijn zus Haha! ) had hij opeens niet zoveel praatjes meer.

Maar goed, ik zou gaan voor optie 2 of 3. 1 valt wat mij betreft sowieso af vanwege geen proefrit mogen rijden.
Ik denk dat optie 3 hoe dan ook het veiligst is, aangezien je weet wat je hebt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het net zo duur wordt als het kopen van een andere auto Scheve mond

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:47

Ik zou idd ook eventjes kijken of het een Bovag-garage is, dan zou ik al meteen een beter gevoel hebben als dat zo is Knipoog .
Maar.. A) wáárom staat de garage slecht bekend en B) staat de garage écht slecht bekend, of hebben jullie vrienden er een slechte ervaring mee??

Paul heeft een paar jaar terug, een dure auto bij een oficiele ! dealer gekocht, waarvan hij (van een betrouwbaar iemand) ook had gehoord, dat daar wel eens dingen gebeurden die niet helemaal "comme-il-faut" waren. Ook lang getwijfeld of hij dan tóch bij diegene zou kopen.
Maar omdat het een oficiele dealer was, stond de fabrikant van de auto so-wie-so volledig garant, mocht er iets met de auto zijn en heeft Paul het "risico" dus genomen om bij hem te kopen. Nooit problemen gehad en alles altijd keurig geregeld Knipoog !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 01:12

Het is geen Bovag garage. De slechte verhalen hebbe we van vrienden die het ook weer van horen zeggen hebben. Dus hoe hoog is het gehalte broodje aap? Zo is er een verhaal dat iemand daar een auto van 15000 euro gekocht zou hebben en die bleek ergens helemaal volgestort te zijn met beton?????? Ik zie dat zowiezo niet helemaal voor me Haha!

En zeker niet kopen als het geen Bovag-garantie is, tja, ook daar hoor je negatieve verhalen over.

Even ter aanvulling, onze eigen Renault heeft 280 gedraaid en de Scorpio 218.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 01:17

Ik zou gaan voor de Scorpio. Als nou 100 mensen zeiden dat het een slechte garage/dealer zou zijn, okay, dan zou ik gaan nadenken. Maar iemand die het van horen zeggen heeft zegt helemaal niks. Een feit: ik heb vreselijke ruzie met 1 garage hier in Emmen waar iedereen trouwens helemaal dol op is. Zodra ze horen wat ze mij geflikt hebben is het opeens een ander verhaal en zijn ze het roerend met me eens. Verder heb ik dus ook ervaring met een bedrijf waarvan tientallen mensen zeiden: "Niet heengaan". Gewoon gedaan en het was gewoon super! Ook alle na-behandelingen, kon altijd terugkomen. OK dan!

Mij zegt het dus niet zoveel en ik zou op je gevoel afgaan...
Heel veel succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 04:30

Ik had mijn vorige auto ook gekocht bij een "slechte" garage.
Nooit geen problemen met mijn auto gehad Haha!

Een tweedehands auto kopen is toch een beetje geluk hebben en bij deze wens ik dat jullie toe Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 06:53

Ben ik nou de enige sukkel die bij zoveel tijwfel aan een ANWB-aankoopkeuring denkt? Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:34

neem een onafhankelijk iemand mee die verstand heeft van auto's en die de wagens eens kan bekijken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 10:01

petraaken schreef:
neem een onafhankelijk iemand mee die verstand heeft van auto's en die de wagens eens kan bekijken.

Das het probleem, die hebben we niet Haha!

NB Realiseer me nu dat het verhaal wat rond gaat dat dat gaat over een wagen van 15000 euro! Deze garage verkoopt wagens tot 6000 euro. Ik ga steeds meer geloven dat het een broodje aap verhaal is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:50

Als je eigen auto nog goed is je eigen wagen houden!!!! Zeker weten!!! De tweede handse KAN goed zijn, maar je weet de geschiedenis van de wagen niet .... Een goede auto zou ik niet zomaar weg doen! Een nieuwe distributieriem steken is een investering in weer een flink aantal kilometers . Trekhaak kost niet zo enorm duur en onderhoud heb je aan een andere auto ook . Vooral in auto's zou ik het risico niet nemen om een goede in te ruilen tegen een auto waarvan je niet zeker kan zijn!
Betalen jullie trouwens niet voor inschrijving van een nieuw voertuig? Dit mag je anders ook niet vergeten, hier bij ons is dat toch een flinke mep euro'kes

PS het gieten van "beton" is een term die de volksmond gebruikt is en wil niet meer of min zeggen dat een substantie die op beton lijkt kwa uiterlijk gebruikt is om kankerende carrosserie op te gieten Tong uitsteken Die laag moet normaal worden gespoten in het zelfde kleur van de wagen dan en is een lapmiddel Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 11:00

sonjabelgium schreef:
Als je eigen auto nog goed is je eigen wagen houden!!!! Zeker weten!!!


Onze eigen auto is op zich goed, alleen heeft ie 280 gedraaid, is het geen station dus zitten we toch wel moeilijk met de honden. En er zit geen trekhaak onder. De auto die we nu hebben heeft momenteel een shoke probleem, als ie koud is start ie erg moeilijk, soms gewoon niet. De kosten voor een trekhaak, nieuwe distributieriem en een grote beurt (en dan maar hopen dat het shoke probleem ook echt een shoke probleem is en niets anders!) komt op 750 a 800 euro. Er vanuit gaande dat er tijdens de grote beurt dus niks gevonden wordt als remblokken e.d.

De Scorpio is daarintegen alles wat we willen, en een station en een automaat (ideaal voor de trailer!) en een trekhaak. Bovendien is ie ook weer een jaar nieuwer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:15

Mijn optie is optie drie. Je weet wat je hebt, en als de wagen goed is, zou ik er een trekhaak onder laten zetten. Dat jaartje jonger zou me niet trekken. Als ik een nieuwe auto zou kopen dan moet hij een heel stuk jonger zijn, minstens 5 jaar. En dan doe ik er zeker nog een keertje 5 jaar mee.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:26

sonjabelgium"]
De tweede handse KAN goed zijn, maar je weet de geschiedenis van de wagen niet ....
[/quote]

De meeste auto's staan inmiddels al jarenlang geregistreerd dmv de autopas... Ik kwam er onlangs ook achter dat mijn schroothoopje, in tegenstelling tot mijn verwachting, vanaf het begin geregistreerd stond. Alle reparaties en km-standen waren bekend. In dat geval kun je toch wel een aardig beeld vormen hoor...

Het kan wel wezen dat je geen nieuwe 2e hands moet kopen zolang de 'vorige' nog in orde is, maar vergeet niet dat de wagens steeds duurder worden, en de huidige wagen steeds minder waard...

[quote="Botervlieg schreef:
Ben ik nou de enige sukkel die bij zoveel tijwfel aan een ANWB-aankoopkeuring denkt? Haha!


Blijkbaar Haha! Maar wel een sukkel met ene verdomd goed idee! Knipoog Die ANWB-keuring is meen ik ook helemaal niet duur...

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:55

Ik ben bevooroordeeld, wij hebben nml een Scorpio, en je krijgt me er met geen stok meer uit haha! Lachen
Mijn keus lijkt me dus duidelijk..

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:06

Ik ga met botervlieg mee: als je een nieuwe auto gaat kopen laat dan in ieder geval een ANWB aankoopkeuring doen tijdens de garantietermijn OK dan!
Ik betaalde daar 3 jaar geleden zo'n 250 gulden voor. Je krijgt dan een lijst mee met onderdelen die bijna aan vervanging toe zijn en die kan je dan nog laten repareren in de garantieperiode.
Maar waarschijnlijk kan je voor aankoop ook al die keuring laten uitvoeren en dan ook reparatie eisen voordat je 'm koopt.

Verder weet ik niet hoe oud jullie renault is, maar ik heb nu al verschillende auto's gehad en mijn ervaring is dat als een auto op de normale reparaties na goed is, die vaak ook wel blijft rijden. Als je een andere koopt moet je maar afwachten of het geen "maandagsauto" is.
En verder moet je wel bedenken dat veel luxe aan een auto leuk is, maar ook allemaal kapot kan Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:26

Ik zou voor de Scorpio gaan. De beleving van service is een persoonlijke kwestie en als de negatieve vertalen van horen zeggen zijn, zou ik ze niet al te sereus nemen.

Het feit dat je bij de eerste niet eens een proefrit mag maken, vind ik ook niet erg betrouwbaar overkomen. Wie weet is de versnellingsbak wel aan gort... En je wilt toch weten hoe een auto rijdt. Als de garantie dan ook nog 's weinig voorsteld en dat er ook nog 's extra kosten bijkomen voor het rijklaar maken....

Maar die aankoopkeuring kan in ieder geval geen kwaad bij die Scorpio, dan weet je echt waar je aantoe bent.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:40

We hebben besloten. Het wordt de Scorpio. De enige reden dat we twijfelden was van het horen zeggen verhaal. Zo raad ik ook een bepaalde hoefsmid hier af, terwijl anderen helemaal weg zijn van hem, dus zoals Cathelijne zegt, het is (ook) een persoonlijke beleving.

We laten een bevriende automonteur kijken naar de auto, maar tijdens de proefrit merkte ik er niks aan.
Ook is het wel DE auto die we allebei al heel lang wilden hebben. We wilden en een staion voor de honden, en een ruime auto en een automaat en een flinke trekauto (deze mag 1500 kg) trekken. En om ons dan alleen door horen zeggen te laten leiden, als ik nu idd 10 mensen persoonlijk kende die daar een rot auto hadden weggehaald, had ik het idd niet gedaan.

En zoals LindavanVugt zegt, een tweedehands kopen is en blijft altijd een risico.

Cassidy schreef:
Als ik een nieuwe auto zou kopen dan moet hij een heel stuk jonger zijn, minstens 5 jaar. En dan doe ik er zeker nog een keertje 5 jaar mee.

Tja, jouw portomonnee zal wel heel anders gevuld zijn dan de mijne Knipoog Ik kan een 96 of 97 (of nog jonger) simpel weg niet betalen......

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:51

Ik zou voor de automaat gaan!!!! Lekker lui hoef je niet te schakelen....