E-rijbewjjs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

E-rijbewjjs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 19:34

Binnenkort wil ik mijn E-rijbewijs gaan halen met een dagcursus, dus de hele dag oefenen en aan het eind van de dag examen doen. Ik heb al ervaring met aanhangers rijden, dus dat moet te doen zijn. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn hier die dat ook hebben gedaan, wat waren jouw ervaring en hoeveel koste zo'n dagcursus in totaal?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:16

Ik moet 26 jan op voor m'n E, ook met een dagcursus. Dus een verslag van zo'n dag heb ik nog niet, maar ik was all inclusive € 454,- kwijt

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:22

Ik heb geen dagcursus gedaan maar losse lessen. Het viel me vies tegen, uiteindelijk wel gehaald in 1x! Ik zou het ook niet gekund hebben in 1 dag, maar ik had dan ook totaal geen aanhanger ervaring.

MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:23

heej.... um hoe en waar kun je je ruiterbwijs halen?kan je die halen als je 1jaar en 3maanden rijdt? x merel

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:05

MerelMaestro schreef:
heej.... um hoe en waar kun je je ruiterbwijs halen?kan je die halen als je 1jaar en 3maanden rijdt? x merel


deze vraag kun je beter even opzoeken of op [VMR] stellen...

ik wil ook graag mijn E rijbewijs halen maar geloof niet dat ik het in 1 dag wil doen staat me toch een beetje tegen ... denk dat ik maar braaf in losse lessen ga doen...

Ik heb het er wel met mijn instructeur over gehad toen ik nog voor B moest maar hij zei: als je genoeg ervaring hebt met het rijden met aanhanger is het te doen in 1 dag... heb je niet veel tot helemaal geen ervaring dan zal het je absoluut wel tegen vallen...

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:21

Hoi!
Ik heb een ook dagcursus gedaan, kostte toen nog
F800,- all in. Ik had al wel vaker met aanhanger gereden, maar het viel errug tegen! Uiteindelijk met de hakken over de sloot gehaald!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:42

een vriendin van mj is al 2 keer gezakt.. eerste keer dus zo'n dagcurcus.. Hardtsikke zwaar en door de zenuwen gezakt. En MET trailer ervaring (veel thusgeoefend met de trailer)
tweede keer ook gezakt, was geloof ikniet zo'n hele dag, maar een les of zo en daarna examen..
derde keer werd ze getrapt door een paard en kon die dag niet rijden..

Maar wat iedereen al zegt: het schijnt nogal zwaar te zijn... Persoonlijk zou ik niet zo'n dagcurcus willen doen.. Dan mmoet je zomaar een hele dag rijden en alles in 1 keer leren, wat en hoop stress met zich mee brengt en dan vervolgens aan t eind van de dag, als je helemaal op bent, ook nog even afrijden... Niks voor mij..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:10

Ik heb mijn E, in 1x gehaald, met losse lessen (5x 2 uur, inclusief intake). Ik heb bewust niet voor een dagcursus gekozen. Als je zo'n cursus doet, dan MOET je het aan het eind van de dag kunnen, extra druk. Bij losse lessen valt er altijd nog wel een extra lesje in te plannen voor het examen, al is het maar voor je zelfvertrouwen. Een extra lesje is nog altijd goedkoper dan een keer extra examen doen.
Bovendien word je behoorlijk gaar van zo'n hele dag in de auto, de concentratie die je moet opbrengen is best vermoeiend en aan het eind van de dag ben je echt niet meer op je scherpst en dat is niet ideaal om examen te doen. Ik heb een keer 2 lessen achter elkaar gehad, dus 2x 2 uur en ik was echt kapot daarna, moest er niet aan denken om nog een examen te doen, laat staan na zo'n dagcurus.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:01

ik heb em vorige jaar gehaalt 1x 6uur rijden en dan je examen
viel opzich welmee als jeje bochtje achteruit kent haal je het wel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:47

Ik vind de dagcursus te zwaar, ik heb nogal eens moeite met concentreren ( Haha! ) en ik denk dat ik dat aan het einde van zo'n dag, al gaar van het hele dag autorijden, niet meer zou kunnen opbrengen.
Ik heb gewoon 5-6 losse lesjes gepakt, examen was niet zo moeilijk, als je maar HEEL veel kijkt heb je al een grote slagingskant, een foutje vergeven ze je dan sneller.
Ik heb geen moment stilgezeten met mijn hoofd *binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder, naar voren turen, weer binnenspiegel etc.*,
een halve whiplash verder had ik mijn felbegeerde E Party!!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:58

Sjuimpje schreef:
Ik vind de dagcursus te zwaar, ik heb nogal eens moeite met concentreren ( Haha! ) en ik denk dat ik dat aan het einde van zo'n dag, al gaar van het hele dag autorijden, niet meer zou kunnen opbrengen.
Ik heb gewoon 5-6 losse lesjes gepakt, examen was niet zo moeilijk, als je maar HEEL veel kijkt heb je al een grote slagingskant, een foutje vergeven ze je dan sneller.
Ik heb geen moment stilgezeten met mijn hoofd *binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder, naar voren turen, weer binnenspiegel etc.*,
een halve whiplash verder had ik mijn felbegeerde E Party!!


Dit had mijn reactie kunnen zijn. Precies dezelfde ervaring als Sjuimz, zowel met lessen als examen. Knipoog

Bochtje achteruit ging niet vlekkeloos en ik nam nog een stoepje mee met de aanhanger, maar door mijn geweldige kijkgedrag en anticiperen in het verkeer ben ik toch geslaagd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:08

Fitzroy"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik vind de dagcursus te zwaar, ik heb nogal eens moeite met concentreren ( Haha! ) en ik denk dat ik dat aan het einde van zo'n dag, al gaar van het hele dag autorijden, niet meer zou kunnen opbrengen.
Ik heb gewoon 5-6 losse lesjes gepakt, examen was niet zo moeilijk, als je maar HEEL veel kijkt heb je al een grote slagingskant, een foutje vergeven ze je dan sneller.
Ik heb geen moment stilgezeten met mijn hoofd *binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder, naar voren turen, weer binnenspiegel etc.*,
een halve whiplash verder had ik mijn felbegeerde E Party!!


Dit had mijn reactie kunnen zijn. Precies dezelfde ervaring als Sjuimz, zowel met lessen als examen. Knipoog

Bochtje achteruit ging niet vlekkeloos en ik nam nog een stoepje mee met de aanhanger, maar door mijn geweldige kijkgedrag en anticiperen in het verkeer ben ik toch geslaagd.
[/quote]

en ook de mijne. Al heb ik dus wel een hele dag gelest, en de volgende dag examen gedaan. Ik zou het trouwens niet doen als ik nog maar net mijn B had, dan mis je nog de ervaring en het gemak met de losse auto.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:12

Ik wil binnenkort ook graag mijn E gaan halen. Maak me wel een beetje zorgen aangezien ik best last heb van examen stress (vier maal opgeweest voor mijn B, en dat lag niet aan mijn nivo in de lessen Knipoog )
Maar nog een vraagje aan de mensen die het E hebben, hadden jullie al veel ervaring met het rijden met een aanhanger?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:17

Ik had wel ervaring maar in- en uitparkeren ging bij mij echt waardeloos. Het is wel al een stuk verbeterd, maar om nu te zeggen dat ik mijn trailer vlekkeloos in 1 keer overal parkeer, nou nee Schijnheilig
Ach, zolang ik overal kan komen vind ik het niet erg om wat langer te doen over het parkeren.

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:18

Sjuimpje schreef:
Ik heb geen moment stilgezeten met mijn hoofd *binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder, naar voren turen, weer binnenspiegel etc.*,

wat zag je dan in de binnenspiegel????

Ik heb vrijdag een intest gehad en moet maandag 9 februari afrijden. De vrijdag ervoor ga ik een halve dag lessen en dan maandagochtend ook en dan hoop ik het te halen. Zal voor die tijd nog proberen te oefenen. veel kijken, die ga ik onthouden

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:57

Heeft iemand trouwens een idee hoelang het examen aanvragen duurt???

Ik wil ook mijn E gaan halen en nu ben ik gister bij een rijschool geweest die beweert dat je het binnen een week kan hebben Verward Maar dat lijkt me wel erg snel want ergens anders zeggen ze dat de aanvraag zo 6 weken kan duuren.

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 13:04

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ga het kantoor van die rijschool maar eens even bellen en dan vragen wat zij het beste vinden, en ze kunnen waarschijnlijk uit het intake-gesprek ook al wel een heleboel halen wat betreft je slagingskans op zo'n dagcursus. Ze hebben ook een 2-daagse cursus, dat is misschien nog wel wat beter, maar ik ga eerst maar eens informeren!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:15

bij mij duurde het precies 1 maand voordat ik kon afrijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:45

Marjolein"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik heb geen moment stilgezeten met mijn hoofd *binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder, naar voren turen, weer binnenspiegel etc.*,

wat zag je dan in de binnenspiegel????
[/quote]
De Kar Haha!
Gewoon stug blijven kijken, ik keek zelfs af en toe nog over mijn rechtschouder Haha! Gewoon doen alsof je gek bent en blijven kijken *LOL*
Ik had een behoorlijke ingreep en ben toch geslaagd (en nee, ik had geen rokje aan, maar gewoon een paardensweater, oude spijkerbroek en bergschoenen en ik had de directeur van het CBR filiaal als examinator)

Ik had al een jaartje mijn B en had al wel wat ervaring met aanhangwagens.

Het ligt een beetje aan de regio waar je wil afrijden, in het westen duurt het over het algemeen langer eer je terecht kunt dan in het oosten.
Bij mij duurde het 3 maanden,
Ik heb eerst een proefles genomen, toen hebben we besloten dat ik zo'n 5 lessen nodig had, het examen is gelijk aangevraagd en ik ben een maand van te voren begonnen met lessen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:08

Ik heb me in november geloof ik opgegeven en ik kan dus 26 januari Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:47

Ik moet er ook nog voor, maar zal toch eerst echt B moeten halen..... *zucht* Eind februari mag ik afrijden dus dan zal E wel snel volgen.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:55

Wil ook m'n E-rijbewijs gaan halen
Zei altijd: als ik m'n B-rijbewijs heb ga ik daarna meteen door voor m'n E-rijbewijs. Nu heb ik al 1,5 jaar m'n B-rijbewijs en zit nog steeds zonder E Bloos
Maar het moet er dit jaar toch maar eens van komen

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:12

Ik heb nu een half jaartje m'n B. En wil binnenkort toch voor m'n E gaan. Ik heb al aardig wat aanhanger ervaring(pony trailer en een tendemasser in verschillende auto's, alleen het schakelen word nog wat twijfelachtig omdat ik sinds ik m'n E heb niet meer geschakeld heb Bloos! ).
Ik moet alleen wel eerst ff weer geld hebben. M'n vriend wil over een paar maanden ook voor z'n E met zo'n dagcursus dus misschien gaan we wel samen Haha! .

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:31

Ik heb me as opgegeven bij de vader van een vriend. Die wil het wel in 2 dagen doen, hoewel het gros tegenwoordig in 1 dag lest en afrijdt. Ik wil het op mijn gemakje doen. Nu nog afwachten wanneer de beste datum is en dan oefenen....