allergisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 15:59

Ik ging gisteren(vrijdag) naar school, niks ana de hand.
ik at in de pauze een Snickers Tong uitsteken en ik had de rest van de dag last van mijn keel, alsof de helft van de snickers in mijn keel bleef hangen.
Toen ik thuis kwam dronk ik wat, en na een tijdje leek het of de achterkant van mijn mond helemaal opzewelde. Ik kon nauwelijks meer normaal slikken(ja met heeeeeeel veeeeeeel pijn!) en toen nadat ik een patatje ophad begon mijn lippen en mijn wangen helemaal dik te worden!
Wij snel naar de dokter, ik was allergisch ergens voor! Mijn rug werd ook helemaal rood, en jeukte heel erg! Het is nog steeds niet duidelijk waarvoor.

Ik heb nog steeds veel last ervan, vooral mijn keel, ik kan niet slikken en ademhalen gaat moeilijk. mijn rug is nu ok, maar mijn lippen en wangen zijn nog erg dik.

Dat heb ik weer! Extreme duivel

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:03

...................ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen! ik ben ook allergisch, maar dan voor paarden! ik weet hoe erg zoiets is (andere klachten hoor), maar hopen dat het over gaat en dat er medicijnen voor zijn. succes ermee!.............

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:47

bah, eng! ik hoop dat je snel weet waarvoor je allergisch bent.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:56

Fijn he als je allergisch bent! Ik ben het ook en nog zo'n beetje voor alles.. ook voor paarden!
Ik denk dat je misschien niet tegen de pinda's in de Snickers kan! Als ik noten eet, krijg ik ook jeuk in mijn keel. Een paar noten gaat, maar van een hele zak pinda's ben ik 2 dagen ziek.
Heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat je een goede dokter hebt, dat scheelt een hoop!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 17:53

Het kan daar inderdaad van zijn! dus geen snickers meer eten, want dat was het enige wat ik al lang nit meer gegeten had! Haha!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:09

Rotgevoel is dat he Sanne?

Ik weet er alles van. Ik ben allergisch voor (de meeste soorten) vers fruit en verse groente, katteharen, stof, noten, ik heb hooikoorts en van te veel roken krijg ik blaasjes op mijn tong. Nu heb ik nog lang niet alles opgenoemd.

Bij de eetbare dingen gaat mijn keel erg opzwellen en kan ik bijna niet meer slikken. Zelfs in mijn oren gaat het dan jeuken. Het verschilt wel per produkt hoe hevig het is. Mijn ergste vijand is de zoete meloen (gallia?) Dan kan je me echt wegdragen. Verse jus de orange en noten zijn ook erg gevaarlijk. En het is zo lekker allemaal.. Huilen

Succes, laat even een allergietest in het ziekenhuis doen, dan weet je waar je aan toe bent!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:13

Bah ik haat allergie!!
ikke ben alleen allergisch voor tomaat en shampoo Lachen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:16

Jachie, wat eng!!
Hopelijk kom het weer goed, hou ons op de hoogte!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 19:27

het gaat dus niet goed! Nu zwellen mijn lippen en wangen weer op en mijn keel wordt weer dikker. En ik weet niet hoe het komt! Ik huil nu al een tijdje want het doet zooooooooooooooooooooooo veel pijn! Huilen En het houd maar niet op, ben nu echt zo'n zoulou. Ik krijg ook nauwelijks adem en ben heel erg moe geworden. Ben nu ook duizelig en heb hoofdpijn. Heb het ook een beetje benauwd.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:29

Waarschijnlijk ben je allergisch voor pinda's, dat geeft meestal van dit soort reacties!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:35

gaat het alweer wat beter?? beterschap, echt balen dat je dat hebt!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:18

Voedselallergie is best lastig en kan heel gevaarlijk zijn. Probeer met behulp van een arts en dietiste uit te zoeken waar je precies allergisch voor bent!
Soms zitten die dingen in voedingsmiddelen waar je niet aan denkt!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:08

Ja ik denk ook dat het de pinda's zijn in de Snickers. Daar heb ik gelukkig geen last van Vingers aflikken
Maar ik ben allergisch voor nikkel, dat is een soort nepzilver geloof ik. Eerst had een een ketting daarvan, en rond de plaats waar dat hing kreeg ik allemaal uitslag (nouja het werd rood) Misselijk Nikkelen (heet dat nikkelen?) oorbellen kan ik ook niet in, dan gaat het helemaal ontsteken Misselijk

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:11

Bah wat vervelend voor je Sanne. Veel beterschap iig!
Ik ben GELUKKIG heeelemaal nergens allergisch voor Cool wat een geluk he?

Heel veel beterschap meid!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:58

Citaat:
Op 2001-11-10 18:13, schreef scooby:
Bah ik haat allergie!!
ikke ben alleen allergisch voor tomaat en shampoo Lachen



Hoe was je je haar dan?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:06

met shampoo Lachen kheb er schijt aan, dan maar me hele hoofd kapot krabben, moet me haar toch een keer wassen he!?