genieten van je zwangerschap (even klagen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:54

Wat rot voor je. Toch zou ik proberen er wat van te maken en nog te genietenvan de rust dieje iig nog hebt...

Ik was zwanger van een tweeling. Wij hebben er zoveel moeite voor moeten doen dat ik echt op een dikke roze wolk zat de helezwangerschap. Ik vond het helemaal geweldig, hoewle ik daar geen reden toe had: de eerste 12 weken aan 1 stuk door overgegeven en de resterende tijd geslapen...
Vanaf 20 weken voortijdige weeen, ik moest aan de weeenremmers en mocht niet meer werken. Van de Prepar (remmers) werd ik enorm duizelig, zo duizelig dat ik er echt beroerd van was. Mijn man zat ondertussen veel in het buitenland (Amerika/Zuid Afrika) voor zijn bedrijven daar. Ik was zo beroerd dat het eng was, ik logeerde bij mijn ouders en sliep tussen hen in!!!! Knipoog
Met 32 weken overleed mijn schoonvader, 2 dagen na de begrafenis moest ik voor controle naar de gynaecoloog: ik had wel wat rugpijn gehad, maar dat ik 6 cm ontsluiting had, had ik niet verwacht. Ik moest plat in het ziekenhuis, met dreigende vroeggeboorte en weer aan de Prepar. De kindjes zouden binnen 3 dagen geboren worden. Ze zijn nog 5 weken blijven zitten...die ik liggend in het ziekenhuis heb doorgebracht. De laatste 2 weken met 8 en 9 cm ontsluiting. Ik leek wel een levende couveuse. Na een vacuum en een stuit bevalling werden mijn twee mannen gezond en netjes op gewicht geboren (2240/2260 gr), met precies 37 weken.
Mijn man en ouders hebben de hele periode als een hel beleefd, maar ik vond het helemaal geweldig...het zullen de hormonen wel geweest zijn. Ik heb echt genoten van mijn zwangerschap.

De terugslag kreeg ik in de periode erna: man druk, 1 kind 3 weken in de couveuse, ander kind thuis, heen en weer crossen tussen huis/ziekenhuis, 14 (fles) voedingen per dag en geen rust meer in mijn donder. Voordeel was dat ik binnen een maand ONDER mijn oude gewicht zat... Ik heb het eerste jaar als zeer onprettig ervaren. Inmiddels zijn ze 7 en ik ben ontzettend blij dat ze er zijn...hoewel ik soms behang te kort heb om ze achter te plakken... Knipoog

Joh, zet 'm op, maak er wat van. Het is je eerste...nu heb je nog een leven. Als je nu al het gevoel hebt dat je geen leven meer hebt, dan maak je straks nog wat mee, als je opgeeist wordt door een klein schreeuwertje Knipoog

Sterkte!

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:23

Sando schreef:
Het lijkt me vreselijk als je geen kinderen kunt krijgen.
Het spijt me Snowgirl38.

Maar een beetje klagen mag wel he.... Ik weet ook wel dat dat helemaal weg valt als ik straks een hummeltje op mijn buik heb liggen, maar voor nu.... snik... niet echt makkelijk. En natuurlijk is het een enorm wonder dat je als vrouw een kindje in je buik hebt en uberhaupt de kans krijgt om zwanger te raken. Ik weet dat dat niet voor iedereen een van zelfsprekende zaak is.

oh.. Suzanne, bij jouw verhaal valt de mijne in het niets.... Bloos!
Ach nog een paar daagjes en dan kijk ik waarschijnlijk ook terug op een fijne zwangerschap.... Want zo gaat het meestal, toch?
Op het moment denk je, hmm.. nee.... en als het voorbij is denk je,"oh, en dat schopje, en dat hikje en die dikke buik en die lieve echo`s en die kleine kleertjes kopen enz enz....


Valt wel mee hoor Sando...zoals ik al zei: ik vond het hoe dan ook geweldig, het was 1 grote roze wolken hemel waar ik in verbleef die tijd.
Ik zou zo weer zwanger willen zijn, zo speciaal!
Maar daarna.....
Ik had er dan ook twee tegelijk:
double the trouble
twice the fun
having two babies
instead of one
En dat is ook zo.....

Joh, zolang je zwangerschap gewenst is moet je er van maken wat er van te maken valt, de meesten gebeurd het maar een of twee keer in hun leven en sommigen hebben de ontzettende pech het nooit mee te mogen maken. Hoe zwaar het ook misschien is...je BENT het tenminste!!!
Dat bedenk ik me nu nog vaak genoeg, als ik ze weer eens wil kruizigen....het had niet veel gescheeld of ik had nooit kinderen kunnen krijgen, godzijdank zijn ze er, met al hun buien en nukken....
Maarre...ze slapen wel tot 10.00, sinds ze een maand oud zijn....dat maakt een hoop goed!!!! Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:33

orri schreef:
Je kunt altijd wonderolie proberen Sando!!!

Bij de eerste was ik wel misselijk de eerste 5 maanden maar dat was dan na overgeven wel weg. Verder was ik niet moe. Ik kon absoluut niks handelen dat nauwsluitend om mijn maag/taille zat, daar werd ik al misselijk van.

Bij de tweede ben ik bijna 7 maanden zooooo ontzettend moe geweest, en continu misselijk met maagzuur...en dan heb je er nog een rondhobbelen ook.

Maar goed, vriendin van mij was zo misselijk en zwanger van een tweeling dat ze opgenomen in het ziekenhuis in een donkere kamer lag en alleen maar cola kon drinken Scheve mond


Of Ananas!!! Een vriendin van mij had het over (verse) ananas eten om de bevalling op te wekken. Toen ze 8 dagen overtijd was vroeg ik haar of ze wel aan de ananas zat...ze zei: ja, aan de ananas, rode wijn en verkeersdrempels.... Haha!
Ikzelf had de laatste weken 6-9 cm ontsluiting, ik mocht niet traplopen en niet persen op de wc enz. Eerst de 37 weken halen.. Nou...ik heb zitten persen of mijn leven ervanaf hing, maar er gebeurde echt niks. Tot ik PRECIES 37 weken was, toen kwamen ze uit zichzelf Knipoog Die hebben gedacht: 37 weken en geen dag eerder!!!! Clown

Is je meisje er al Sando?

Min vriendin is zwanger van de 3e en had heel veel bloedingen, ze dachten aan een miskraam. Gisteren is ze bij de gyna geweest voor echo: kleintje zit er nog, met kloppend hartje en al!!!! OK dan!
Nou maar hopen dat het goed blijft gaan, het is nog zo pril (bijna 7 weken pas..)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:04

Ja,ze had het over dat binnenste....
Lijkt me niks.
Die verkeersdrempels dan misschien????? Haha! Gauw Sando..pak de auto en crossen maar!!!!! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie