makelaars, huizen te huur enz.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

makelaars, huizen te huur enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 00:58

Aan de hand van een ander topic die ik hier gestart heb wil ik graag weten welke makelaars er zoal in het gooi actief zijn en via welke instanties ik binnen 2 maanden (ja je leest het goed) een woning of een flatje tot mijn beschikking kan krijgen.
Ik moet dus per maat het huis uit dus ik moet gewoon iets hebben.

Hebben jullie misschien tips voor sites waar ik meer info kan krijgen? en eventueel ook de sites van de makelaars?

Alvast bedankt,
Groetjes Tessa

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:00

funda.nl is handig. staan ontzettend veel huizen op, incl. makelaar en veel info.

succes ermee!!

tip: ga bij meerdere hypotheekadviseurs langs, er zitten grote verschillen in de verschillende adviseurs; qua prijs. en een advies is altijd gratis!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:14

Ik ken een persoon. En die regelt hypotheken. Binnenkort krijgt hij een website(ik ga hem bouwen namelijk)

Wat bijzonder aan hem is dat hij een hypotheek levert terwijl je vorige huis nog niet verkocht is. En dat doet niemand hem na.

Hij heeft ook nog wat huizen in de 'aanbieding' maar weet niet of dat in 't gooi is.

Hij zit trouwens over heel nederland.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:17

Denk dat je bij een particulier meer kans maakt. Desnoods tijdelijk in een vakantiehuisje als je niets kunt vinden.zet eens een klein advertentietje in de krant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:36

Huren binnen twee maanden is praktisch onbegonnen werk. Kopen kan wel.
Ik heb een kennis die heeft een assurantiekantoor en levert je dus ook een hypotheek terwijl je eigen huisje nog niet verkocht is. Hij zit alleen wel in Gouda.

Maar ik weet niet hoelang je al weet dat je er in maart uit moet, maar was het niet verstandig geweest om toen al te beginnen met zoeken?

Succes in ieder geval!! OK dan!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:48

Als ik jou was had ik waarschijnlijk een advertentie in de plaatselijke krant gezet.
Maar ik waarschuw je wel dat het heel moeilijk is om een huurwoning te vinden. Hier is het al meer dan een jaar voor een redelijke wijk.
Heel veel succes ermee.
Groetjes Joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:57

SunnyBoy schreef:
Als ik jou was had ik waarschijnlijk een advertentie in de plaatselijke krant gezet.
Maar ik waarschuw je wel dat het heel moeilijk is om een huurwoning te vinden. Hier is het al meer dan een jaar voor een redelijke wijk.
Heel veel succes ermee.
Groetjes Joyce


Dan heb je al heel veel mazzel, de wachttijden hier zijn op dit moment 10 jaar. Verward

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:58

dat bedoelde ik er ook mee. We zitten hier in het oosten en daar is het al een jaar........In het westen is het inderdaad meestal wel 10x zo erg. (10 jaar dus)
Bij een particulier heb je denk ik de meeste kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:01

SunnyBoy schreef:
dat bedoelde ik er ook mee. We zitten hier in het oosten en daar is het al een jaar........In het westen is het inderdaad meestal wel 10x zo erg. (10 jaar dus)
Bij een particulier heb je denk ik de meeste kans.


Maar dan moet je goed opletten dat je het huurcontract echt doorspit op fouten hoor!
Of gewoon gaan kopen, is wel wat duurder. Het bevalt mij in ieder geval erg goed.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:01

kopen bevalt mij inderdaad ook beter. lekker je eigen stekkie. maar het moet natuurlijk wel kunnen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:05

Ik heb ook een huis gekocht samen met mijn vriend. Maar er komt helaas nog een hoop bij kijken hoor. Als je een huis van bijv. 100.000,-- euro koopt ben je er nog lang niet. De makelaar moet je betalen, de notaris, je meubelen, v.v.e etc. Denk er goed over na of je het wel allemaal kan betalen!? Tis heel veel geld allemaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:09

Kopen is inderdaad veel geld ja. Een huis van 100.000 euro vind je niet zo snel meer. In ieder geval niet bij ons in de buurt. Je moet met kopen ook rekening houden met bijkomende kosten.
Als je net als ik een appartement gekocht heb dan komen er ook nog eens servicekosten bij ed.
Maar als er een raam uitgaat bijvoorbeeld mag je die ook zelf betalen.
Een huis huren is ten allertijde goedkoper.
Je maandelijkse lasten zijn dus vele malen lager dan bij kopen.
Als ik een huis zou huren zou ik aan alleen huur 700 euro kwijt zijn voor een soortgelijk huisje, terwijl ik nu 1100 euro kwijt ben voor alleen een hypotheek.
Dus denk heel goed na! En wees ook zeker van je toekomst, dus heb je een baan nu, maar heb je die over 2 jaar nog steeds enz enz...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:14

Heike schreef:
Ik ken een persoon. En die regelt hypotheken. Binnenkort krijgt hij een website(ik ga hem bouwen namelijk)

Wat bijzonder aan hem is dat hij een hypotheek levert terwijl je vorige huis nog niet verkocht is. En dat doet niemand hem na.
Hij heeft ook nog wat huizen in de 'aanbieding' maar weet niet of dat in 't gooi is.

Hij zit trouwens over heel nederland.



Er zijn meerdere banken die de "overbruggingshypotheek" hanteren. O.a. Rabobank en ING bank... Dus dat zijn er meerdere die dat doen.

Ik zou ook proberen om een adv te zetten in de plaatselijke huis aan huis bladen... Anders zou ik ook niet weten waar je het kan zoeken. Er zijn trouwens ook veel makelaars die woningen verhuren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:19

Je moet heel lang ingeschreven staan bij een woningstichting.

het gaat je nooit lukken om een plek te krijgen binnen 2 maanden, daarvoor is jouw situatie niet urgent genoeg. TEnzij je iets gaat nemen waar je je bont en blauw gaat betalen. Misschien als je nu ergens een kamer kon verhuren, dan zou het wel op te brengen zijn.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:20

Makelaars hebben ook een gigantische wachtlijst hoor. Ik werk zelf bij een makelaar en ik krijg ik weet niet hoeveel mensen in de week aan de tel. die op zoek zijn naar een huurwoning. Wij doen hier zelf niets met huur, maar wij kunnen onze eigen klanten niet eens aan een huurwoning helpen door de wachtlijsten.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:41

www.stichtingcamelot.nl
Deze verzorgt bewoning van anti-kraakpanden. Er schijnt nog zo'n stichting actief te zijn in het utrechtse, maar daar weet ik het contact niet van.
Verder: stel je eisen niet te hoog, begin bijvoorbeeld met onderhuur van een studentenkamer ofzo. Zoals gezegd is er bij woningstichtingen inderdaad een wachtlijst, maar als je je eisen niet te hoog stelt, en tenslotte moet je het huis uit, dan is er vaak nog best wat te vinden in minder aantrekkelijke panden. En zeg nou zelf: wel onderdak, maar minder luxe wonen is nog altijd beter dan helemaal niet onder dak zijn.
Denk in ieder geval niet dat je nu binnen 2 maanden je droomhuis voor een prikkie kan gaan huren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:57

[quote="Heike"]Ik ken een persoon. En die regelt hypotheken. Binnenkort krijgt hij een website(ik ga hem bouwen namelijk)

Wat bijzonder aan hem is dat hij een hypotheek levert terwijl je vorige huis nog niet verkocht is. En dat doet niemand hem na.
[quote]

Euh heike is niet bezonder hoor?. Veel banken en hypotheekinstellingen doen dat al. Alleen zijn ze er niet zo huiverig voor ivm de huidige economie.

Ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt. Mijn oude huis was nog niet verkocht toen ik mijn appartement kocht. En een overbruggingshypotheek ging niet omdat de oude nog niet verkocht was. Maar op basis van dit kon ik wel mijn appartement kopen. De rabobank deed niet moeilijk (oude hypotheek liep ook daar).

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:05

Sorane schreef:
Als ik een huis zou huren zou ik aan alleen huur 700 euro kwijt zijn voor een soortgelijk huisje, terwijl ik nu 1100 euro kwijt ben voor alleen een hypotheek.


Zo jeetje, hoe duur huis heb jij gekocht dan zeg Verward
Bedoel dit niet banketstaaf hoor! Maar is wel heel veel geld Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:02

Ik heb je een PB-tje gestuurd. Vind het zo raar om de prijs van mijn huis hier neer te zetten...