Brandnetelachtige uitslag op mijn gezicht..?!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Brandnetelachtige uitslag op mijn gezicht..?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:32

Tjee, ik tref het wel.. Scheve mond Sinds afgelopen zondag heb ik een uitslag op mijn gezicht!! Vreselijk Verdrietig Het begon zondagmiddag op mijn voorhoofd en is in de loop der dagen naar beneden gezakt.. Maandagmorgen zat het al op mijn wangen en gisteren in mijn nek Verdrietig Het jeukt, het brand en ik snap nu hoe erg het moet zijn om jeugdpuistjes te hebben, ook al zijn het dus juist geen pukkels...

Gisterenmiddag dacht ik slim te zijn, bel dok ff voor jeukstillend middel Schijnheilig Mooi niet, mocht mooi langskomen.. Vanmorgen geweest en hij heeft geen idee waar het vandaan komt, ik ook niet, dus dan zijn we met zijn 2en Tong uitsteken

Inmiddels middel gehad, zalfje, hydrocortidinges en mocht weer aan de allergietabletten ( heb ik een half jaar niet hoeven gebruiken ) maarrr Tong uitsteken Jeuk is weg door zalfje Athans, even Tong uitsteken Mag het hooguit 2x daags smeren, dus ik mag voor de nacht weer Haha! Mogelijk moet ik nog naar de dermatoloog omdat hij het nu wel ernstig vind, als het niet weg is binnen een week mag ik terugkomen.. Verdrietig

Ik schaam me dood, vind het vreselijk zoals mijn gezicht eruit ziet. Rooie biet.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:35

is het geen urticaria?
heb ik zelf gehad, maar het gaat weer weg na een paar uur, heb je ook last van een dik oog, of dikke lip?

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:36

Nope.. Dikke ogen heb ik wel even gehad, maar de uitslag blijft lekker zitten waar hij zit.. Boos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:44

Ik heb ooit eens zulke 'schrale'plekken gehad op mijn gezicht...Waren echt grote rode schijven,met velletjes, en JEUKEN! Ook een branderig gevoel,en het was ook opgezet..
Bij mij was dat toen een allergische reactie op een of ander make up rotzooitje (foundation)

Wat bij mij hielp was insmeren met vette uiercreme of groene leem..

Succes ermee hoor!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:47

Het gekke is dat ik totaal geen make up gebruik, juist omdat ik een onwijs gevoellige huid heb Bloos!

Dokter vroeg wel of ik een andere creme had gebruikt, ook dat niet, dat is juist het rare aan het geheel..

Wie weet was het iets wat ik gegeten heb, maar dan nog, dan zou het toch overal moeten zitten??

Ontrafel het raadsel van de rode vlekken Haha! Haha *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:50

GEbruik je pijnstillers of andere zelfmedicatie? Ik heb ooit eens een afschuwelijke reactie gehad op Trachitol (tegen keelpijn). Stekende, vreselijk jeukende uitslag die begon op m'n gezicht, toen naar het midden van m'n lichaam, toen - over drie dagen - naar 'buiten' trok, dus over m'n armen en benen naar m'n handen en voeten... en toen was het eindelijk weg. Ik dacht dat ik gek werd, het was echt vreselijk, en toen het eindelijk weg was zat ik dus onder de wonden en krassen Boos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:50

Hahaha, wat raar!
Misschien iemand 'gezoend'(bijvoorbeeld voor een gelukkig nieuwjaar) die het gezicht had gesminkt?
Je hoofd in een raar luchtje gestoken?
Sambal op je hoofd gesmeerd?
Zonder gekheid,ik hoop voor je dat het snel over is ..Is geen pretje om met zo'n hoofd rond te lopen Haha! (spreek uit ervaring *LOL* )

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:54

ArwenLune schreef:
GEbruik je pijnstillers of andere zelfmedicatie? Ik heb ooit eens een afschuwelijke reactie gehad op Trachitol (tegen keelpijn). Stekende, vreselijk jeukende uitslag die begon op m'n gezicht, toen naar het midden van m'n lichaam, toen - over drie dagen - naar 'buiten' trok, dus over m'n armen en benen naar m'n handen en voeten... en toen was het eindelijk weg. Ik dacht dat ik gek werd, het was echt vreselijk, en toen het eindelijk weg was zat ik dus onder de wonden en krassen Boos!


Wat jij zegt zou kunnen!! Heb van het weekeind een oplospoeder ibuprofen gebruikt!! Het was me in mijn rug geschoten en die poeders waren de sterkste die ik in huis had..

Zou dat het dan zijn??

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 23:57

Ohh ja, en ik kan ( wonder boven wonder ) het krabben nog enigsinds weerstaan, ik word af en toe helemaal gek, maar ik hou er erg in dat het mijn gezicht is en dat ik niet moet krabben Tong uitsteken

Best knap al zeg ik het zelf *LOL*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:58

Kijk eens in de bijsluiter? Lijkt me niet onwaarschijnlijk. Zoiets kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, maar dit is toch wel een gebruikelijke. Ik ben benieuwd of het bij jou ook naar je lichaam trekt en dan verder naar buiten. Hoewel het hoop ik bij jou niet zo erg is als bij mij destijds? (ik weet nog dat ik bijna niets kon als liggen, in bad zitten en huilen. Toen ook die drie dagen niet geslapen...)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 00:03

Maandag was het het ergst.. Verdrietig Het brandde, jeukte en ik wist op ten duur niet meer hoe ik het moest negeren.. Ik deed er voedende creme op en dat hielp ook al niet.. Gisteren jeukte het vooral.

Het is ( nog niet ) naar de rest van mijn lijf gezakt. Maar, het is ook nog niet minder als maandagmorgen..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:15

Mijn idee bij het lezen van je titel was 'overgevoeligheid voor penicilline'. Ik heb zelf ooit zoiets gehad toen ik Flemoxin gebruikte, tegen keelontsteking. Mijn zusje had tegelijkertijd hetzelfde medicijn, maar die had nergens last van. En ik verging van de pijn en jeuk! Alsof ik idd in de brandnetels had gelegen... Achteraf bleek ik allergisch te zijn voor amoxilline, de werkzame stof in dat medicijn. Toevallig had een stalgenootje vorige week exact hetzelfde, ook na gebruik van een medicijn met amoxilline.

Het zou dus heel goed een allergische reactie geweest kunnen zijn op dat medicijn dat je afgelopen weekend hebt gebruikt...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:29

hydrocornogiets helpt waarshcijnlijk wel (dat krijgt de meest vreemde uitslag weg)

neem de bijsluiter van Ibuprofen mee naar de dermatoloog als je gaat zou ik zeggen?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 08:21

Kan het een reactie zijn op voedsel? Ik heb zelfs iets dergelijks gehad (alleen dat kortstondiger) als een reactie op (bedorven) tonijn. Ik hoop dat je er snel weer een beetje toonbaar uitziet en dat de jeuk weggaat! Ach gut

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:51

Hey ik heb dat deze week ook gehad!!
Ik zag er echt niet uit! mn hele wang was knalrood, vool met witte (brandnetelachtige) bultjes! en Jeuken!!!
Ik heb mn haar er maar voorgehangen. Gelukkig was het na 2 dagen over.
Ik weet echt niet wat het was.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:41

mijn zoontje heeft ook eens hydrocortisone gejad of iets in die richting, ik mocht het ook echt niet meer dan twee keer per dag insmeren anders zou zijn velletje te snel verdunnen!!

het helpte wel goed!

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:17

Ik heb ook zoiets gehad vorige week!
Na een paar dagen was het over, ik heb geen idee waar het door kwam, misschien door de kou?
Ik heb er gewoon wat normale zalf opgedaan, of het daardoor kwam dat het wegging weet ik niet maar het heeft in ieder geval geen slechte dingen gedaan!
Veel succes!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:44

Het is inmiddels nog steeds niet weg.. Het word wel ietsies minder, maar weggaan doet het nog niet helemaal..

Ik tref het echt wel deze week, heb vanavond een ongeluk gehad met de auto. Kwam over een hobbel en zonder enige waarschuwing bleek de weg ineens op te houden en stond er een blok beton.. Scheve mond Een aanrijding was het gevolg. Daarbij ligt nu mijn auto in de kreukels en heb ik het echt falikant gehad voor deze week, geloof dat ik morgen maar in bed blijf, want de hoofdpijn die ik inmiddels heb, met daarbij de klachten van nek en rug zijn nu echt wel even genoeg geweest.. Boos!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 05:21

Wat banketstaaflig allemaal Tal Scheve mond Nog een aanrijding ook Scheve mond het zit je effe niet mee Kan je auto nog wel gemaakt worden en zelf geen letsel overgehouden Verward Ik zal proberen je wat zonnestralen op te sturen uit Thailand Hou je taai en niet krabben Heb je geen middel wat de jeuk verzacht Verward

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:44

Jeetje lieve Tal t zit je niet mee.. en dan ook nog es een vriendinnetje wat nou niet bepaald lief tegen je is geweest..

OHWWW SNIK... Tal wordt maar snel weer beter hoor!!!
Alsk niet wordt opgenomen beloof ik van de week nog even bij je langs te wippen!!!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 15:23

Mijn auto heeft een schade van 900 euro.. Ik mankeer zelf weinig, behalve een iets sterker drammende koppijn..

Had gisteren in bed moeten blijven Tong uitsteken