beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97


Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

beste dood voor kleine huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:54

naar aan leiding van het topic:
[AM] SPOED!!!! volgensmij gaat m,n hamster dood!
stel ik de volgende vraag aan jullie:
wat is de beste dood voor een klein dier, (knaagdieren etc.)
zie poll
en wat vinden jullie van mijn mening?
ik vnd dat de beste dood is een klop op het hoofd (buiten de natuurlijke dood he, ik bedoel dood door de mens zen schuld)
het is kort, en ze voelen er niets van
(kattejongen, hondejongen, en andere dieren mogen ook vernoemd worden, maar het gaat in de hoofdaak over kleine dieren die je zelf kunt doden, en gemakkelijk vanaf kunt raken
verklaar jullie keuze alstublieft

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:56

Een spuitje...

De andere dingen zou ik zelf nooit durven, ben daar veels te dierenvriend voor en dat vind ik zielig... Helemaal zo'n klap, dat zou ik nooit doen van m'n leven waarschijnlijk

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:00

Ik vind jouw mening hier over (en dat is dan weer mijn mening) zwak.
Het lijkt net als of je het zegt van: 'sla maar op ze kop, dan scheelt dat weer da kosten'
Ben ik met je eens, maar als je ooit een huisdier genomen hebt moet je er verantwoordelijk voor blijven en zorgen dat hij vredig in slaapt en niet bruut tegen een muur gegooit word Boos!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-01-04 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:00

ik heb anders gestemt omdat het in deze kwestie aan het soort dier zelf ligt...... Een vis euthaniseren wij in ijsblokken (gelijk een hartaanval, dus meteen dood, beter dan lijden). Een caaf en konijn ed laten we inslapen, maar hamsters enzo, ja dat weet ik niet hoor. Ligt aan de situatie denk ik
Laatst bijgewerkt door Annechien op 08-01-04 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:00

badankt voor je mening ynoz
maar als je bedenkt, 1 klap het beessie is weg, een spuitje, ze voelen de prik van de naald,(en dat alleen al doet waarshijnlijk evenveel pijn als die klap) en ze voelen die vloeistof dan door hun gaan, de spieren raken verlamd, beestje voelt dit nog altijd, raakt in paniek, en dan stopt zen hart

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:01

ik vind het doodslaan een beetje erg dieronvriendelijk..ik zou zelf het lieft willen dat me beestje in zn slaap zou overlijden..
ik weet niet hoe ik zou handelen als me diertje ziek is..al mijn hamsters zijn in hun slaap gestorven..

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:02

ynoz= ynzo, srr voor de fout Haha!

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:02

fairie, zie men uitleg waarom ik kies voor tegen de muur te gooien
kom maar op he mensen met jullie meningen!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:03

Heb voor tegen de muur slaan gekozen. Tenminste voor kleine huisdieren. Alleen dan geen muur maar op de grond en met de schop erbovenop. Bleh m'n vader staat er ook altijd een beetje gek bij te kijken Verward Hij doet het meestal. Hup in één keer d'r aan! Gedaan met een doodziek konijntje en een duif die tegen de mast was gevlogen, allemaal bloed enzo.... Brrrr

Maar zelf doen? Nee, houd veelsteveel van mijn diertjes...!
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 08-01-04 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:03

jek, je gaat ze toch niet tegen de muur slaan? Of een klap op hun kop geven? Iiieeeh, dat zou ik echt niet kunnen. Ik zou het maar gewoon met een spuitje oplossen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:05

Wat ben jij een ???? dutske. Je gaat je cavia die je altijd verzorgd hebt toch niet tegen de muur gooien?! Zou jij als je later oud bent en ziek een slag in je nek willen krijgen? Die beestjes hebben ook gevoel en ik kan toch bijna niet geloven dat ze dan in 1x weg zijn. Ja misschien moet je dan nog eens gooien he.... Misselijk
Toen mijn konijn een leeftijd van 12 jaar heeft bereikt en hij kreeg een tumor in zn hoofd hebben we hem netjes in laten slapen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:07

dutske schreef:
fairie, zie men uitleg waarom ik kies voor tegen de muur te gooien
kom maar op he mensen met jullie meningen!!!

Fairie snapt je uitleg compleet, maar vind het gewoon weg wreed om je dier tegen de muur te gooien Boos!
Als je dat doet, dan ben je geen dier waard!

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:08

nou heb ik wel al gezegd dat ik het moeilijker vind bij een cavia en konijn enzo, die dieren krijg je meestal niet in 1 klap dood, dus ij die doe ik dat ok niet, dan geef ik ze ook een spuitje, of laat het iemand anders doen
maar een hamster enzo, dat krijg je makkelijk met 1 klap dood, en dat is geen probleem
let wel, ik ga alleen hiertoe overals er geen andere mogelijkheid is, ik doe dit dus niet voor men plezier moest je dit denken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:09

dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:10

toen mijn caafje een tumor kreeg, kreeg hij ook een spuitje. Geen moment aan gedacht om m zelf dood te maken. En al helemaal niet door hem tegen de muur te slaan, of een klap te geven.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:10

dutske schreef:
nou heb ik wel al gezegd dat ik het moeilijker vind bij een cavia en konijn enzo, die dieren krijg je meestal niet in 1 klap dood, dus ij die doe ik dat ok niet, dan geef ik ze ook een spuitje, of laat het iemand anders doen
maar een hamster enzo, dat krijg je makkelijk met 1 klap dood, en dat is geen probleem
let wel, ik ga alleen hiertoe overals er geen andere mogelijkheid is, ik doe dit dus niet voor men plezier moest je dit denken

Als je het niet voor je plezier doet, waarom kun je het dan toch over je hart verkrijgen?

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:12

Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed

~~}> tjakkaaaa!
ik ebn inderdaad een belg, en ik ben zeer diervriendelijk, daarom zit ik ook in Dierenzorg, we hebben het onlangs nog over gehad in klas, en zelfs men leraar zei dat het vriendelijker was bij 1 (!!) enkele korte klop, snel en pijnloos

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:13

1) omdat ze in school niet voor een muis een dure euthanasiespuit gaan halen
2) iemand moet het doen
3) het zal later ook een deel uitmaken van men werk, ALS ik werk vind in de dierensector

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:16

Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed


Sorry voor mijn offtopic reactie maar ik lig hier toch echt dubbel van het lachen! Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:17

Ik zou het gewoon niet kunnen, mijn eigen kleine beestje waar ik zijn hele leven voor heb gezorgd zomaar tegen de muur doodslaan

Gelukkig zijn bijna al mijn diertjes op een rustige natuurlijke manier overleden Alleen 1 heeft een spuitje gekregen.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:17

zou het ook gewoon een spuitje laten geven.
Tegen een muur gooien is zo zwak! Boos! ja het is misschien makkelijk, maar wat denk je.. lijden die beesten dan niet als ze door de lucht geslingerd worden voordat ze tegen die muur geplet worden.. doet dat geen pijn dan? Boos!:(:(

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:19

LuvdaTossa"]
[quote="Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed


Sorry voor mijn offtopic reactie maar ik lig hier toch echt dubbel van het lachen! Haha!
[/quote]

Tong uitsteken
wieske: al mijn dieren zijn ook natuurlijk gestorven, in hun slaap, en daarvoor was er niks mis mee.

bliksem: ik sla ze tegen de muur, kort en snel, voor ze het beseffen zijn ze dood

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:19

ja dat is echt wreed! alsof het tennisballetjes zijn Stoom uit je oren

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:22

verootjoo schreef:
ja dat is echt wreed! alsof het tennisballetjes zijn Stoom uit je oren



vind ik ook, als je echt van je dier houd heb je het er maar voor over om hem naar de DA te brengen! misschien stomme vergelijking maar als je bv je hamster ziek is, dan laat je hem doen of je slaat hem maar dood Boos!, als je paard ziek is ga je toch ook naar de DA ??? misschien vinden jullie dit een hele rare vergelijking maar kleine dieren zijn dieren en een paard is ook een dier...

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:22

dan zou ik een tennis raket gebruiken Tong uitsteken
nee geintje,
maar wat vinden jullie nu de beste dood?
iedereen zegt dat het niet goed is wat ik doe, maar wat zouden jullie doen in mijn geval, moesten ze zeggen van: doe die muis dood, gelijk op elke manier
geef je ze weg heb je nog kans dat ze ze martelen voor ze sterft
(en dat zouden ze doen ook!)