HELP =>16j => verliefd op 30-jarige

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

HELP =>16j => verliefd op 30-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:22

Hoi,

ik ben 16 (bijna 17) en ben verliefd op een man vanop de manege die ongeveer 30 jaar is. Wat kan ik doen?? Verward

xxx
Laatst bijgewerkt door Ikkepik op 06-01-04 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:28

Heb je je al bedacht dat het verschil heel erg groot is tussen 'n 16 en een 30jarige? Zo groot dat het in veel gevallen niet zal werken.

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:30

Steef schreef:
Heb je je al bedacht dat het verschil heel erg groot is tussen 'n 16 en een 30jarige? Zo groot dat het in veel gevallen niet zal werken.


Ja, daarmee juist, ik weet echt niet wat te doen,... Ik kom echt heel goed overeen met hem, en we lachen samen heel wat af, en praten vaak. Ik weet niet of hij wat voor mij voelt, maar dat is het grootste probleem niet,... maar ik weet echt niet wat te doen. Maar ik weet een ding, ik ben nog nooit zoooo verliefd geweest Lovers

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:31

bennut met steef eens.

natuurlijk kan je vrij volwassen zijn op 16 en hij vrij onvolwassen op 30 maar toch zijn er dingen die jij wilt ontdekken en hij al gedaan heeft....... en daar gaat het meestal mis

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:41

eigenlijk vind ik het verschil niet eens zo erg, maar besef wel dat je nu 16 bent en je nog een hele hoop ontwikkeling gaat meemaken. feitelijk ben je over een paar jaar niet meer dezelfde, en dat kan nogal wat consequenties voor je relatie hebben. ik zou er niet aan beginnen omdat de interesses van een 30jarige heel anders zijn dan die van iemand van 16.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:42

Oooh dit komt me heel bekend voor. Scheve mond
Het is best lastig maar ik probeer me dr gewoon van af te zetten want als je nadenkt is het gewoon hardstikke ongezond. Lijkt me sterk dat die man wat met jou wil (bij mij iig niet Bloos Haha! ). Dan zou het ook een beetje een vreemd figuur zijn.
Zoek lekker iemand van je eigen leeftijd, die zijn er genoeg.


Ben je trouwens een bokker (schuilnaam)?

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:44

gijsenkim schreef:
bennut met steef eens.

natuurlijk kan je vrij volwassen zijn op 16 en hij vrij onvolwassen op 30 maar toch zijn er dingen die jij wilt ontdekken en hij al gedaan heeft....... en daar gaat het meestal mis


Hij is eigenlijk heel volwassen Bloos, en ik ben gewoon voor mijn leeftijd. (Denk ik toch Bloos Schijnheilig Knipoog ) Ik ben niet het type dat elke avond uitgaat, en dat al aan de 180e vriend is,...

Maar het gaat er gewoon om,...wat kan ik eraan doen? Ik heb echt de indruk dat ik errug verliefd op hem ben Bloos Maar wat kan ik doen? Ik weet ook dat het beste gewoon is om hem uit mijn hoofd te zetten, en het is ook gewoon mijn bedoeling niet om met hem een relatie aan te gaan, ..maar ik ben gewoon verliefd,... Lovers Maar het gaat het er echt niet om dat ik verkering met hem wil,...maar gewoon, ik heb de vlinders in m'n buik,...ik ben verliefd,..en al een hele poos,...ik kan hem gewoon niet uit m'n hoofd zetten,... Verdrietig

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:45

idd ben je een bokker onder een schuilnaam maar erg lastig op jouw leeftijd ben je tien jaar verder maakt het niet meer uit...........vind ik

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:46

Fonnie schreef:
Ben je trouwens een bokker (schuilnaam)?


Idd, Dat wou ik nog zeggen,... Haha! Ik zit heel vaak op bokt, en vele onder jullie zullen mij vast kennen, maar er zijn er te veel die mij echt kennen, en die man ook,...daarmee,...ik kan het niet zonder blikken of blozen voor me op tafel leggen,...ik kan het gewoon niet zomaar zeggen tegen mensen die mij en die man kennen,..daar heb ik het wat moeilijk mee,..hopelijk begrijpen jullie me? Verward

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:48

Kido schreef:
maar erg lastig op jouw leeftijd ben je tien jaar verder maakt het niet meer uit...........vind ik


Ja, daarmee,..vind het nogal groot verschil,..ik ben ten slotte nog *niet volwassen* voor de wet,..en hij wel,..hij is bijna dubbel zo oud, daarbij Verdrietig


Waarom toch?? Verward Verdrietig

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:50

Ik ben 23 en mijn vriend (bijna-man) is 40..
Scheelt heel erg veel, maar toch had ik het voor mijn gevoel niet beter kunnen treffen!
Toch denk ik dat ik er op m'n 17e niet aan was begonnen..
Brengt best wat verantwoordelijkheden met zich mee, en dan met name de reacties van de buitenwereld.
Ontdek eerst de wereld maar, dan zijn er daarna mannen zat Knipoog

*SJEEZUS..ik lijk wel bejaard..haha!*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:52

NOu, het verschil in aantal jaren is niet zozeer het probleem, ken grotere verschillen, en dat gaat prima. Alleen, een 16 jarige is nog veel meer een kind. Het was beter geweest als jij bijvoorbeeld 22 was en hij 40.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:56

Ik ben ook 32 en Gijs is 45.......... maar op latere leeftijd geeft dat ook niks.........

Jij, Jij moet nog vlammen en als jij gaat vlammen dan gaat hij dat niet leuk vinden want hij begint dan al te doven....... snappie.

Je hebt nog zoveel dingen te ontdekken en het zou zonde zijn als je dat niet deed......... geniet echter van je verliefdheid......maar laat jezelf niet vastpinnen

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:57

Maar wat kan ik doen?? Ik ben echt ten einde raad Verdrietig Verward

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:01

Het enige advies wat ik je kan geven is heel simpel te bedenken maar moeilijk uit te voeren...schrap hem uit je balboekje en probeer hem niet teveel te zien/bellen/mailen/weetikveelwatjulliedoen.
Het is moeilijk en heel zwaar, maar wel de enige manier om er overheen tekomen.

Of natuurlijk gewoon een geweldig smakelijk exemplaar tegen komen die wél bereikbaar en wat jonger is Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:02

Zo dit is een heel lastige situatie. Ik weet niet wat je zou kunnen doen. Het is moeilijk om je gevoel aan de kant te zetten. Inderdaad is 16 en 30 nog qua karakter enz een enorm groot verschil, maar van de andere kant als hij het wil kan je het altijd proberen. Al zou het over een aantal jaren beter zijn. Dan ben je ook wat meer ontwikkeld (qua persoonlijkheid) en je kan heel veel veranderen in de komende jaren.

Ik wens je veel succes...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:02

Ik zou hem echt proberen te vergeten. Maar dat is wel moeilijk he? Scheve mond
Ik zou het hem denk ik niet vertellen, je zet je zelf misschien wel voor gek (dadelijk weet de hele manege het) en het draait wrsch toch op niets uit.

maar wat gijsenkim zegt lijkt me ook niets...dan wil jij uitgaan enzo en dan zit hij op de bank... Scheve mond

Of ben ik nu heel dramatisch...wheee Ach gut

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 22:07

Fonnie schreef:
Ik zou hem echt proberen te vergeten. Maar dat is wel moeilijk he? Scheve mond
Ik zou het hem denk ik niet vertellen, je zet je zelf misschien wel voor gek (dadelijk weet de hele manege het) en het draait wrsch toch op niets uit.


Hem uit het hoofd zetten is onmogelijk Verdrietig Dat probeer ik namelijk al langer dan een half jaar . En dat lukt echt niet. En het is nogal moeilijk om hem te ontwijken, als ie 3 dagen per week met je in de les rijdt. Ik kan niet anders, tja, en hij gaat ook niet van les veranderen hè .

Maar ik DURF het hem gewoon niet te vertellen, ik blijf liever vrienden, en hele goede vrienden. (We komen heel goed overeen, beleven heel wat lol, kunnen goed met elkaar praten,... ) Dus, ja,... en ik weet wel dat hij me graag mag,...maar weet niet hoe hij hierop zal reageren,..dus ja,...

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:16

Een lastige situatie voor je en ik kan je gevoel goed begrijpen...

Wat is het voor een man? Is hij open, eerlijk? Zou hij je niet het beste kunnen helpen? Ik bedoel het absoluut niet verkeerd hoor Knipoog
Maar met het plaatsen van een topic gaat je gevoel niet weg... En ik denk dat het belangrijk is dat je je gevoel kunt en durft te uiten.

Weet je al wat zijn gevoelens zijn?
Citaat:
Ik weet niet of hij wat voor mij voelt, maar dat is het grootste probleem niet
Hoezo is dat geen probleem? Als je verliefde gevoelens hebt wil je die delen met de persoon waar je verliefd op bent lijkt mij?

Ik heb dat vroeger (pff, hoor de oude doos spreken Schijnheilig ) ook gehad. Ik keek dan erg tegen iemand op. Wanneer mensen aandacht aan je geven op een zeer positieve manier dan putte ik daar kracht uit. En dacht dan verliefd te zijn.

Citaat:
Maar het gaat er gewoon om,...wat kan ik eraan doen? Ik heb echt de indruk dat ik errug verliefd op hem ben Maar wat kan ik doen? Ik weet ook dat het beste gewoon is om hem uit mijn hoofd te zetten, en het is ook gewoon mijn bedoeling niet om met hem een relatie aan te gaan, ..maar ik ben gewoon verliefd,... Maar het gaat het er echt niet om dat ik verkering met hem wil,...maar gewoon, ik heb de vlinders in m'n buik,...ik ben verliefd,..en al een hele poos,...ik kan hem gewoon niet uit m'n hoofd zetten,...


Je vraagt wat je eraan kunt doen... Ik zou met hem gaan praten. Je hebt de indruk dat je verliefd op hem bent, maar dat weet je niet zeker?
Als je écht verliefd bent, vind ik dat leeftijd (of andere dingen als bijvoorbeeld een handicap) niets uit mogen maken. Ik vind ook niet dat je hem zonder meer uit je hoofd moet zetten, maar goed moet nadenken wat je met hem wilt.
Stel je gaat met hem praten en je kunt hem duidelijk maken dat je denkt dat je een bepaald gevoel voor hem hebt, maar dat het voor jezelf niet duidelijk is wat dat gevoel is. Dat je niet uit bent op een verkering, maar graag je gevoel duidelijk wilt hebben.

Je schrijft nog dat je hem onmogelijk uit je hoofd kunt zetten en hem niet kunt ontwijken. Doe dat dan ook niet. Het is jouw leven.
Ik ben het met de mensen eens die schrijven dat er een groot verschil in leeftijd is en dat jij nog veel moet ontdekken. Maar waarom zou hij niet gewoon de liefde van je leven kunnen zijn??

Sterkte en succes!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:21

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door iefke op 06-01-04 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:21

Ik ken verschillende koppels met een groot leeftijdsverschil, maar allemaal waren ze toch wel een stuk ouder dan jij, toen die relaties begonnen.
Mijn nichtje bijvoorbeeld is veel jonger dan haar man. Het leeftijdsverschil is zelfs groter dan bij jullie. Zij heeft ook moeten accepteren hierdoor dat zij nooit kinderen zal krijgen. (Ze scheelt maar een paar jaar met zijn kinderen uit een eerder huwelijk)
Ben jij bereid om nu al te zeggen dat je nooit kinderen wilt, of dat hun papa dan al "oud" zal zijn?
Rekenvoorbeeld... Over 8 jaar wil jij een kind. Hij is dan 38. Als het kind 10 is, is hij 48. Is het kind 15 (puberteit) dan is hij 53....
Mijn schoonvader was op z'n 49ste al opa.
Misschien een stom voorbeeld, maar laat het wel allemaal meespelen.
Op 16/17 zijn verliefdheden vaak heel hevig, maar blijft er daarna liefde over?
Vanachter m'n PCtje kan ik alleen maar zeggen: kijk eens om je heen wat er nog meer voor leuks loopt, maar laat deze man gaan. Hoe moeilijk dat ook is.

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 22:23

iefke"]
Een lastige situatie voor je en ik kan je gevoel goed begrijpen...

Wat is het voor een man? Is hij open, eerlijk? Zou hij je niet het beste kunnen helpen?
[/quote]
Hij is heel open en eerlijk en ik kan goed met hem praten, en hij is heel lief.

Ik ben eigenlijk wel zeker dat het verliefdheid is,...want ik heb echte vlinders in m'n buik,... Ik kan hem echt niet vergeten, en voel me super gelukkig als ik hem zie, hoor, aan hem denk,... Lovers Haha! Maarja, ik denk niet dat ik het hem DURF te zeggen Verdrietig

Maar in elk geval al heel erg bedankt voor je reactie!! Je neemt het heel serieus op, en bent heel behulpzaam,...bedankt,..maar ik weet niet wat ik moet/kan doen Verward

[quote="iefke schreef:
Sterkte en succes!


Bedankt!! OK dan!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:24

Ikkepik schreef:
Hem uit het hoofd zetten is onmogelijk Verdrietig Dat probeer ik namelijk al langer dan een half jaar . En dat lukt echt niet.


Troost je, ik probeer het al meer dan 1,5 jaar en het is nog steeds niet helemaal gelukt...Maar langzaam word het een beetje minder....

Maar als je helemaal waus van hem bent, go for it! Schijnheilig

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:26

Maar wat houdt je tegen dan? Waar ben je bang voor?

Ikkepik
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 22:27

Marreke schreef:
Ben jij bereid om nu al te zeggen dat je nooit kinderen wilt, of dat hun papa dan al "oud" zal zijn?
Rekenvoorbeeld... Over 8 jaar wil jij een kind. Hij is dan 38. Als het kind 10 is, is hij 48. Is het kind 15 (puberteit) dan is hij 53....
Mijn schoonvader was op z'n 49ste al opa.
Misschien een stom voorbeeld, maar laat het wel allemaal meespelen.
Op 16/17 zijn verliefdheden vaak heel hevig, maar blijft er daarna liefde over?
Vanachter m'n PCtje kan ik alleen maar zeggen: kijk eens om je heen wat er nog meer voor leuks loopt, maar laat deze man gaan. Hoe moeilijk dat ook is.


Heb ik ook al bij nagedacht,..maar weet echt niet wat te doen,.. Verdrietig Verward

Maar hem laten gaan is idd moeilijk! Verdrietig