Hoe wordt er aangekeken tegen ouderen in deze ....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Hoe wordt er aangekeken tegen ouderen in deze ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 17:18

samenleving? Het pastte niet meer!


Voor een verslag van school ben ik op zoek naar jullie kijk hierop!

Kom maar, kom maar, kom maar! Schijnheilig

grote lappen tekst geen bezwaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:29

Ligt eraan hoe de ouderen zich gedragen.
Helaas gaan heel veel ouderen er standaard vanuit dat ze respekt krijgen. Ik ben van mening dat respekt iets is wat je moet verdien en wat je niet zomaar krijgt door een bepaalde leeftijd te halen.

Veel van die ouderen in van die wagentjes denken dat ze alles kunnen maken. Scheuren met een snelheid waar je U tegen zegt door de supermarkt, knallen tegen je aan. Maar zeg er nou niets van! Want dan heb je geen respekt. Ze moeten altijd voor in de supermarkt terwijl ik ook gewoon mijn boodschappen moet hebben. Kijk vragen ze het netjes OK geen probleem ga je gang, maar ga nou niet met je rollator tussen mijn kar en de voorganger inproppen want dan heb je me....

Ik vind het heel jammer dat ze zo veel ellende op de jongeren afschuiven, maar zelf zijn ze geen haar beter. Uitzonderingen daargelaten uiteraard!!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:41

helemaal mee eens.

vooral met het stukje 'resprect moet je verdienen'

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:55

Ik vind dat veel ouderen in deze maatschappij op een gegeven moment "afgedankt" worden. Ze kunnen niet meer werken, dus niet meer belangrijk. Ook de directe omgeving.
Veel ouderen zijn eenzaam en hebben weinig nog om voor te leven. Op een gegeven moment komen ze in een verzorgingstehuis en hebben gelukkig dan wel contact met elkaar, maar voor de rest is er weinig. Familie is vaak te druk, vrienden e.d. worden minder omdat zij ook sterven.
Maar goed uiteraard kunnen mensen hier zelf ook het een en ander gaan doen. Door andere hobbys en dergelijke te zoeken. Ik ben van mening dat ouderen in principe wel respect horen te krijgen. Maar respect hoort iedereen te krijgen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:58

Deze maatschappij is voor een groot deel opgebouwd door de generatie die nu 'ouderen' zijn, ik vind dat we er respectloos mee omgaan, en deze generatie heeft dat juist verdiend. Na alle ellende (ik noem WW2) hebben zij nederland opgebouwd en het in mijn ogen één van de beste landen om te leven gemaakt.

Dat we ze nu wegstoppen in stereiele verzrogingstehuizen, waar geen geld voor is, dat we apparaten niet aan ze aanpassen etcetera, daar zou iedereen zich eigenlijk kapot voor moeten schamen.

Eigenlijk hoop ikdat ik later nooit oudere wordt...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:54

de meeste ouderen heb ik geen problemen mee. Maar doordat ze vaak een deel van de jongere samenleving een vooroordeel hebben gekregen over de "jeugd van tegenwoordig". Ik merk zelf vooral dat op straat ed oudereen vaak zelf ook een vrij associale houding hebben gekregen, en vaak ook dus geen rekening met jongeren houden. Ik heb het hier wel over een deel van de ouderen, net als dat ouderen zich ergeren aan een deel van de jongeren... Ik erger me daar toch best vaak aan eigenlijk.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:16

Met de meeste heb ik ook geen problemen. Alleen sommige zijn nog asocialer dan jongeren. Heel brutaal of bijdehand. Vooral in supermarkten.

In het verkeer zijn ze vaak ook geen pretje, veel ongelukken, geen voorrang geven en soms zelfs voorrang nemen.
Maakt niet uit of het aan jongeren of mensen van hun leeftijd is.

Voor alle oude mensen heb ik respect, behalve voor de mensen die ik hierboven noemde.
Ik help ze van tijd tot tijd en geef ze ook voorrang bij zeebrapaden zonder stoplicht.
Op mijn werk (ziekenhuis) liggen 8 van de 10 keer oude mensen en daar ben ik altijd heel vriendelijk tegen

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:41

ik hoor vaak ouderen zeggen de jeugd van tegenwoordig...
maar ik moet toch even zeggen dat de ouderen er ook wat van kunnen.
ik werd een keer aan de kant geduwd door een man op de fiets(in de stad) op dat pad mag je fietsen maar wel uitkijken voor voetgangers.
ik werd zonder pardon aan de kant geduwd en hij zei dat het een fietspad was.

ook als ik in de winkel sta en ik achteraan wil sluiten in de rij glipt zo'n oudere er zonder pardon nog even voor.

ik heb best respect voor ouderen, als ze dat ook maar voor mij hebben.
en meestal ontbreekt het eraan.
ben echt vaak de verkeerde ouderen tegen gekomen en dat vind ik maar jammer.