HELP!!! Annuleren!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

HELP!!! Annuleren!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 11:49

Heel kort vraagje.
Ik wil graag onder mijn net geboekte reis uitkomen. Ik heb de 29e geboekt, en heb nog niet betaald. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de reis geannuleerd wordt???
Laatst bijgewerkt door griebels op 02-01-04 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:51

Zo snel mogelijk contact opnemen met het bureau/de organisatie waar je de reis hebt geboekt. Hoe sneller je daar mee bent, hoe meer kans je hebt dat het nog geannuleerd kan worden.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:02

Je been breken! (als je een annuleringsverzekering hebt Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 12:06

Annuleringsverzekering gaat toch pas in als je betaald hebt?
En CCCCorine... welke reden moet ik dan opgeven???

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:04

Gewoon zeggen dat je het niet meer ziet zitten, en dat je er toch vanaf ziet. Volgens mij kan dat nog gewoon, als je nog niks ondertekend/betaald hebt. Ik zou in elk geval gewoon even bellen om het te vragen, die mensen daar kunnen je beter vertellen hoe of wat, dan wij. En idd, wees er snél mee! Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:09

Je kan een reis alleen nog annuleren als je overmacht hebt (dus ziekte, sterfgeval etc etc.) Tenminste, voor zover ik weet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:12

gewoon reisbureau opbellen en zeggen dat er een zieke is in de familie en je dus echt niet op reis kan gaan

maar ja als je het over een net geboekte zomervakantie hebt, dan weet ik niet of dat dat een goede reden is, tegen die tijd zal de zieke wel weer beter zijn zal het reisbureau denken!

of maak er iets van 'familie-problemen' of door 'omstandigheden in de prive-sfeer' ofzo van, iig zeggen dat je er heel erg van baalt maar dat je nu echt onmogelijk op vakantie kan gaan door die situatie

succes!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:51

Ik denk wel dat je als je nog niet betaald hebt zonder problemen kan annuleren hoor...
Desnoods idd zeggen dat het komt door problemen in de privé-sfeer...
En eens de algemene voorwaarden doornemen en kijken of daar iets in te vinden is over annuleren.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:53

zorgen dat ie geannuleerd wordt kan natuurlijk bij het betreffende reisbureau.
Hoeveel de kosten zijn hangt af voor wanneer de reis is (vertrek datum). Er gelden soms nog bepaalde 'optie dagen' (volgens de ANVR voorwaarden), maar hoe lang die zijn is afhankelijk van de periode tussen boeken en vertrek..
wat meer info zou makkelijker zijn Lachen

O, en al heb je nog niet betaald... geboekt is geboekt! dus kan er niet kosteloos geannuleerd worden (mits de andere voorwaarden niet gelden).

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:31

Heel simpel: gewoon niet betalen, weet ik zeker dat jij niet op reis gaat Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:52

Snel contact opnemen met het reisbureau waar je de vakantie geboekt hebt.
Dat je nog niet betaald hebt zegt eigenlijk niets, het gaat om de handtekening die je geplaatst hebt.
Je hebt dus ahw. een contract afgesloten en daar zit je aan vast.
Als je snel bent en je stelt je netjes op, dan heb je een kans dat je de reis nog kunt annuleren, zie het maar als "coulance".
Anders moet het via de officiele weg, en daar zitten helaas behoorlijke kosten aan vast.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:11

Oscar schreef:
Dat je nog niet betaald hebt zegt eigenlijk niets, het gaat om de handtekening die je geplaatst hebt.


Niet helemaal waar... Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Moeilijk bewijsbaar, maar waar. En in dit geval is het wel degelijk te bewijzen aangezien het reisbureau vast niet zomaar de gegevens van griebels tevoorschijn kan/zal toveren...

Zoals MacavityL al zei: geboekt is geboekt. Telfonische boeking is en blijft een boeking.

Griebels: Mag ik vragen waarom je wilt annuleren? En laat je even weten hoe het afloopt?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:53

Ik wordt dinsdag geopereerd aan mijn neusholtes, en ik weet dat je dan niet altijd mag vliegen. Ik was alleen zo enthousiast dat ik daar niet aan gedacht had. Ik heb nagekeken dat ik voor een geplande operatie geen kosten terug kan krijgen van de verzekering. Dus die optie geldt al niet meer. Ik hoopte eigenlijk dat ik bijv binnen 8 dagen nog kon afzeggen!?
Ik heb overigens geboekt via internet, dus ik weet niet wat daar nog anders aan is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:03

Pervinco"]
[quote="Oscar schreef:
Dat je nog niet betaald hebt zegt eigenlijk niets, het gaat om de handtekening die je geplaatst hebt.


Niet helemaal waar... Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Moeilijk bewijsbaar, maar waar. En in dit geval is het wel degelijk te bewijzen aangezien het reisbureau vast niet zomaar de gegevens van griebels tevoorschijn kan/zal toveren...
[/quote]

Misschien heb ik het wat onduidelijk geformuleerd, maar hier doelde ik dus ook op Knipoog
Er werd geopperd dat er nog niet betaald was en dus geen overeenkomst.
Dat wilde ik tegenspreken omdat er imo. weldegelijk een overeenkomst is.
Het feit dat de betaling nog niet gedaan is staat hier los van, betaling en overeenkomst (mondeling of schriftelijk) zijn 2 verschillende zaken.
Niet betaald is niet hetzelfde als "geen overeenkomst".

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:15

griebels schreef:
Ik wordt dinsdag geopereerd aan mijn neusholtes, en ik weet dat je dan niet altijd mag vliegen.


Boeken via internet heeft naar mijn weten exact dezelfde regels als bv telefonisch of persoonlijk.

Is het niet een beter idee om eerst eens te informeren of je wel mag vliegen? Niet altijd is niet op voorhand al nee. En wanneer had je die vakantie geplanned? Korte termijn?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:37

25 januari...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:38

Binnen hoeveel dagen je mag annuleren is afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met de betreffende touroperator, welke regels zij hanteren. (en dit is weer afhankelijk van voor wanneer de reis geplanned is).
En via internet boeken is niet anders dan via een reisbureau (ten minste, bij de meeste reisorganisaties), maar achter elke website zit ook een telefoonnummer, dus ik zou snel bellen!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:41

Dan ga ik morgen maar bellen en hopen dat ze het met deze reden willen annuleren... En anders ga ik toch maar. Het is niet dat ik niet wil, ik wil al heel lang naar Egypte... dus

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:47

Sterkte met het annuleren en mocht het niet lukken, alvast een prettige reis gewenst Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:01

Hahaha thanx... Als we besluiten om toch maar te gaan, maak ik er natuurlijk wel een te gekke vakantie van Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:06

Grote kans dat het tegen die tijd stukken beter met je gaat !
Je hebt tenslotte 3 weken de tijd om op te knappen, dat komt vast wel goed
Veel sterkte voor a.s. dinsdag, en ik hoop dat je een fijne vakantie zult hebben !

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:14

Dank je...

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:39

Ann schreef:
Sterkte met het annuleren en mocht het niet lukken, alvast een prettige reis gewenst Haha!


Saddist }> haha

Maar veel succes in ieder geval! Ach gut

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:22

Ik hoop echt dat het Griebels lukt om de reis te annuleren Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:51

griebels schreef:
Ik wordt dinsdag geopereerd aan mijn neusholtes, en ik weet dat je dan niet altijd mag vliegen. Ik was alleen zo enthousiast dat ik daar niet aan gedacht had. Ik heb nagekeken dat ik voor een geplande operatie geen kosten terug kan krijgen van de verzekering. Dus die optie geldt al niet meer. Ik hoopte eigenlijk dat ik bijv binnen 8 dagen nog kon afzeggen!?
Ik heb overigens geboekt via internet, dus ik weet niet wat daar nog anders aan is.


Zeer gegronde reden. Je mag namelijk nooit vliegen als je net geopereerd bent aan je neusholtes . Echter, als de vakantie drie weken nadien is dan ben je voor hen denk ik genoeg genezen. Dan kan je met een doktersverklaring alleen nog wat doen.