Ik word er gek van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 23:11

Ik zal maar beginnen bij het begin.
Je bent ziek, wordt niet meer beter, valt veel af en komt in het ziekenhuis.
Zoals sommige misschien wel weten, heb ik addison (http://www.nvacp.nl/page.php?main=2&sub ... &subsub=28)
Hierdoor moet ik veel pillen slikken.
Het begon met 1 pil, Hydrocortison, Dit is eigenlijk gewoon het hormoon Cortisol.
hiervan moest ik 's ochtends 10 mg, 'smiddags + 's Avonds 5 mg.
Toen het nog niet helemaal beter ging, moest ik ook aan de Florinef, om het hormoon Adolsteron "bij te vullen". Nu moest ik 's ochtends nog een pilletje erbij.
Eerst zag ik alles gewoon positief in, Die pillen, dat vergeet ik niet.
Nu gaat dat opzich goed, maar als ik nu 1 pil vergeet, ben ik er gelijk ziek van.
Daar wordt ik dus zo gek van.
Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik het vergeet om in te nemen, maar hallo ik ben ook maar een mens Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik begon met de florinef kon ik makkelijk soms een vergeten zonder er ziek van te worden, en (puber natuurlijk Tong uitsteken) dit deed ik dan ook Nagelbijten / Gniffelen maar nu is mijn lichaam op de Florinef aangepast, als ik nu die pil vergeet, ben ik er gelijk de hele dag ziek van.. Ook al neem ik hem zo snel mogelijk toch nog in.
Het is ook nog moeilijk om te herkennen wanneer het van de Addison komt, of van iets anders, vroeger was ik amper ziek, wel eens verkouden, maar nooit echt griep of verhoging.
Als ik nu een temperatuur 37.5° heb, moet ik de dosis x3 doen. Nu merk ik amper wanneer ik dat heb, omdat het amper koorts is, dus kan ik niet gelijk weten dat ik de dosis 3x moet nemen Nagelbijten / Gniffelen
En dan gaat er weer een dag voorbij waarop ik alles moet afzeggen omdat het gewoon niet gaat.
Ik wordt er gewoon zo gek van, waarom moet ik dit nou hebben Nagelbijten / Gniffelen

Toen ik eerst ziek was zag ik alles gewoon positief in, zo erg is Addison ook niet.
Nu ben ik ook niet een persoon die zich overal druk om maakt.
Ik ben midden in het schooljaar ziek geworden. ongeveer 3 á 4 maanden ziek geweest, zo veel mogelijk naar school geweest, precies in toetsweken ziek geweest, en toch over naar 5Havo(ook al werd er rekening met me gehouden qua overgang, en mocht ik gelukkig de toetsen inhalen) Iedereen was hardstikke blij voor me, maar zo boeiend vond ik het niet Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu wordt ik er gewoon echt even gek van. Die rot pillen, elke keer weer bloedprikken. Blegh Misselijk

Nou, ik heb weer genoeg gezeikt Tong uitsteken
Sorry voor het verhaal, moest het even van me afschrijven..
Weet niet of het hier hoort

Dinniej

Re: Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:15

Ik wist niet precies wat je had enzo Bloos! .
Da's inderdaad echt rot gewoon Ach gut .
Sterkte Knipoog .

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:28

Het enige wat ik kan bedenken, is vaste tijden plannen voor je pillen. Dat doe ik ook, anders zou ik ze absoluut vergeten. Dingen die je maar af en toe moet gebruiken kan je op borden of kalenders schrijven die in huis op ooghoogte hangen, en liefst met opvallende kleuren die je regelmatig afwisselt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:52

[LZP] > [MW]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:44

*geeft knuffel Ach gut

Echt stomme ziekte Ann.. Scheve mond

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:12