Katten en vuurwerk...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Katten en vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:01

Dat gaat niet samen
Mijn katten zijn echt als de dood voor vuurwerk! Niet echt prettig als het bijna oud & nieuw is.
En zeker niet als al die jongens hier in de buurt het zo leuk vinden om om de 3 seconden een keiharde knal te laten horen.

Net was het echt zielig, mijn ene kat Pinkie was beneden en ze waren weer zo bezig met die knallen, dus zij zat zo te kijken van waar komt het vandaan (gaat ze een beetje naar het plafond lopen staren Haha! dom beest Tong uitsteken )?
Toen ineens een hele hard knal en ze schoot zo een meter de lucht in, dikke staart, grote ogen van angst, ach... Dus zij rende zo heel snel mijn armen in, keek angstig over een arm heen.
Wel lief dat ze bescherming bij mij zoekt Lachen

Maar als ze nu al zo bang is, hoe moet dat dan als het 12 uur is... Ik vind het zo zielig, elk jaar kruipt ze of bang in mijn armen, of achter de bank. Zo zielig!

Hoe doen jullie dat met jullie huisdieren?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:03

Gewoon laten lopen en negeren. In eht ergste geval kijken of ze wat willen eten.
Mijn ene kat slaapt er door heen en de ander gaat binnen op de door haar toe geeigende sjaal liggen .

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:06

Ja ik kan het nou niet echt negeren als ze de hele tijd bij me wil zitten omdat ze zo bang is Knipoog
En ook niet als de andere kat het huis aan het afbreken is (hij is een keer van angst de gordijnen ingeschoten waardoor die eraf vielen, toen de vensterbank ingegaan en alle potten naar beneden gegooid... gelukkig konden een paar mensen er nog een paar opvangen).

Eten willen ze al helemaal niet als ze bang zijn

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:06

Dit is het 2e jaar dat Tibbe vuurwerk mee maakt. Vorig jaar was het nog een pup en was hij er helemaal niet bang van.
Maar dat kan dit jaar helemaal anders zijn. Ik hoop het niet.
Als hij/zij je aan kijkt of gaat piepen, negeren en helemaal niet gaan troosten. Worden ze alleen maar banger van.
Je hebt speciaal kalmerende middelen voor. Maar hoe dat gaat weet ik niet.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:16

Ik troost haar niet echt hoor, ik laat haar gewoon zitten.

Ja ik heb ook weleens gehoord van die kalmerende middelen, maar heb geen idee hoe ik daar aan kom.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:17

Mijn katten zijn er niet echt bang van.

Ik houd nu Simbapoes ook maar binnen voor het geval er wel een rotje naar hem gegooid wordt oid.

Er wordt flink wat af geknalt hier (dat begon al een aantal maanden geleden?) en poes gaat gewoon netjes voor het raam zitten kijken Knipoog
De andere 2 blijven ook gewoon lekker doorslapen, nix aan de hand.


Wel heb ik een keer van een tip gehoord, een dag geen eten geven en dan vlak voor 0.00 eten neerzetten.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:18

Volgens mij via de dierenwinkel.

Maar je hebt van die mensen die de dieren helemaal gaan troosten en daar worden ze alleen maar banger van.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:21

Kan niet zeggen dat mijn kat reageert op de harde knallen. Vorig jaar met oud en nieuw ook niet. Nu maar hopen dat het zo blijft.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:26

Mijn hond is er heel erg bang voor, en die gaat helemaal beven en aandacht zoeken. Maar je moet het gewoon negeren, anders denken ze dat je beloont en wordt het alleen maar erger. Sinds paar maanden heb ik een kitten dus ben benieuwd hoe het daar mee gaat. Gewoon muziekje aanzetten,gordijnen dicht en speeltjes tevoorschijn halen. Als dat niet helpt dan zie ik het dan wel.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:27

Zo te zien zijn mijn katten dus echt mietjes Haha!
Ja negeren is denk wel de beste oplossing, anders denken ze dat er echt iets aan de hand is. En Llewella bedankt voor je tip!

Maar als die ene het huis gaat afbreken dan stop ik denk ik wel met negeren.. Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:38

Mijn hond slaapt er gewoon doorheen en de katten reageren er alleen wat op als ze in de stallen zijn. Morgenavond blijven ze binnen en dan verwacht ik geen problemen.

De hond van mijn ouders raakte vroeger echt in paniek en hij is ook een aantal keer verdoofd het nieuwe jaar in gegaan.
De laatste paar jaar geeft hij er steeds minder om. Hij is bijna 13 en af en toe denken we dat hij wat doof begint te worden.
Maar het woord "koekie" verstaat hij nog wel als je het fluistert...

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:02

Die van ons zit ook al 3 dagen trillend onder de bank Boos!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:07

Mijn katten kruipen onder de kast en de de ene komt er vrij snel weer onder weg maar de andere blijft de hele nacht wel zitten Scheve mond .

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:12

Ik heb 2 katten. De ene kijkt er niet echt van op en doe gewoon zn dingetje wat hij altijd doet (eten dus).
Maar Frutsel die is zoooo bang. Ik laat hem met rust..en hij ligt nu bijna heel de dag onder de tafel op een stoel. Met oudjaarsavond doe ik ze naar boven... en maak ik een tent van mijn dekens op bed.
Ons bed is zijn vertrouwde plekje ....en dat doen we dus elk jaar.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:19

Padoek gaat in de kamer het verst van de straat (in ons geval de zijkamer). met kattenbak en wat brokjes. Muziekje aan, gordijnen dicht, en die red zich wel. Ik ga af en toe eens kijken en hij is wel wat onrustig, maar geen paniek of zo.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:51

Onze geadopteerde 'buitenkat' sluit ik om zeven uur op in het fietsenhok totdat het ergste geknal over is. Dan mag ze er weer uit. Ik ben als de dood dat ze een rotje of iets dergelijks tegen haar lichaam krijgt en dan is dit een effectieve oplossing.
De hond wordt om een uur of elf nog even uitgelaten en is gewoon binnen of gaat mee op bezoek. In het begin was ze bang voor de knallen, maar nu accepteert ze het als de 'jaarlijkse malligheid', denk ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:06

als je je kat maar wel binnenhoudt. Er zullen genoeg plekjes zijn waar ze zich kan verstoppen. MAar als ze buiten is, dan kan ze in paniek overal naartoe, ook waar ze niet naar toe moet gaan. Voor honden zijn er kalmeringsmiddelen te verkrijgen bij de dierenarts. Zijn er die niet ook voor katten? Onze polleke heeft ze niet nodig, die blaft luidruchtig tegen knallen, alsof ze boos kenbaar wil maken hoe ze zo'n herrie durven te maken.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 00:10

Desiree schreef:
als je je kat maar wel binnenhoudt. Er zullen genoeg plekjes zijn waar ze zich kan verstoppen. MAar als ze buiten is, dan kan ze in paniek overal naartoe, ook waar ze niet naar toe moet gaan.

Ja ik hou ze echt wel binnen!
Ik durf ze niet eens naar buiten te doen, ik ben veelste bang dat er wat gebeurd met ze..
Citaat:
Voor honden zijn er kalmeringsmiddelen te verkrijgen bij de dierenarts. Zijn er die niet ook voor katten?

Ik heb geen idee...
Citaat:
Onze polleke heeft ze niet nodig, die blaft luidruchtig tegen knallen, alsof ze boos kenbaar wil maken hoe ze zo'n herrie durven te maken.

*LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:30

Misschien moet je het toch eens vragen aan de dierenarts. Als het nu mogelijk zou zijn en je kon je kat er een hoop stress mee sparen...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:33

Ja, de dierenarts heeft er pilletjes voor. Ben alleen bang dat je er eerder mee had moeten beginnen. De katten van mijn tante krijgen het ook, want die zijn helemaal panisch met oud&nieuw.
Mijn katten en honden zijn er niet bang voor. Ik houd ze binnen tot 4 januari, dan is de kust wel weer veilig denk ik (ze zaten sowieso al 3 weken binnen vanwege mijn verhuizing).

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:36

Mickey is absoluut niet blij wanneer het vuurwerk wordt afgestoken.
Hij mag morgen de hele dag en avond, nacht niet naar buiten.
Terwijl hij dat normaal zoveel en zo lang als hij maar wil mag.
Ik zorg dat het op z'n kamertje erg donker is en dat hij eventueel zich kan verstoppen onder ons bed. Daar voelt hij zich veilig in dat soort gevallen. En verder laat ik hem gewoon met rust.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:37

ik dacht dat mijn kat ook super bang voor vuurwerk zou zijn.
als we aan het stofzuigen zijn rent ie weg met n dikke staart en gaat naar boven om het te ontvluchten.
maar nu met het vuurwerk hij vind het geweldig.
hij zit voor het raam te kijken en staat soms gewoon met ze pootjes tegen het raam aan om het eens ff beter te bekijken.
tja katten het blijven rare beesten Verward

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:44

Mickey schreef:
Ik zorg dat het op z'n kamertje erg donker is



*LOL* Heeft ie een eigen kamertje?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:49

lis"]
[quote="Mickey schreef:
Ik zorg dat het op z'n kamertje erg donker is



*LOL* Heeft ie een eigen kamertje?
[/quote]

Ja, dat heeft hij.
Erg hè Knipoog

Nee dat kamertje hebben we zeg maar over.
Als wij later als we groot zijn Schijnheilig ooit kinderen willen, moet hij zijn kamertje inleveren Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:50

Die van ons gaan naar een aparte kamer met het licht uit. Ze kunnen niet in de huiskamer blijven ivm met veel in- en uitloop, en we willen niet dat de katten naar buiten glippen met oud en nieuw! Verder krijgen ze gewoon lekker te eten en te drinken