Verdomme...Kat aangereden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Verdomme...Kat aangereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 19:56

Ik had een hele leuke dag! Ben naar Amanniej van bokt geweest en daarna naar Picasso van Bokt! Was heel leuk! OK dan!

Maar goed we rijden naar huis en vlakvoor dat je bij de straat komt waar ik woon is een best wel druk weggetje. Zie ik opeens 2 katten. Een oranje/witte en een zwart/witte. Ik doe mijn ogen dicht (doe ik altijd als er een dier vlakbij een rijdende auto komt...Vind ik doodeng) en ik voel en hoor dat we ergens tegenaan reden. De kat dus. Mijn moeder keek achterom en zag niks dus die vroeg aan mij: "wat was dat?" Ik halfhuilend: "een kat" Huilen . Mam wou niet terugrijden. "We vinden die kat toch nooit meer. Die zoekt een rustig plekje" zei ze. Ik voel me zo k*t. Ik denk steeds aan eigenaren die nou naar hun katje zoeken...Ik hoop dat de eigenaren nu met hun kat bij de dierenarts zitten maar dat zal wel niet. Wat moet ik nou? Ik weet niet van wie die kat is... Verdrietig

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:00

Da's echt balen zeg! Lijkt me zo vreselijk.. Verdrietig
Volgens mij kun je niet veel doen..

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:03

Je kunt er weinig aan doen Maar het blijft afgrijzelijk...

Ikzelf heb mijn rode kater een paar jaar terug verloren na een aanrijding. Het gebeurde 's nachts en hij werd halverwege de ochtend gevonden. Op drie uur 's middags is hij gestorven bij de dierenarts. Verdorie, dat arme beest heeft nog zoveel pijn gehad... Verdrietig

Maar jij kunt er niets aan doen, het gebeurd veel, helaas

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:08

Ja precies Leo_ke...Dat arme beest heeft nog zoveel pijn gehad...Misschien deze ook wel....Bah moet er niet aan denken dat door onze schuld zometeen mensen helemaal verdrietig zijn enzo...En dat er een kat pijn heeft geleden door mij

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:08

jeetje wat erg.
Zo ik had echt wel gestopt hoor. Vind dat toch wel het minste wat je kan doen...
Misschien had die kat wel een belletje om met zo'n naamkokertje. Of was hij gechipt dan had je zo zijn eigenaar kunnen opsporen. Sorry hoor maar ik vind het banketstaaf van je moeder dat ze is doorgereden. Voor het zelfde geld had je het beestje nog kunnen redden door de dierenambulance ofzo te bellen...

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:09

Niet door jou Ach gut

Niemand kan iets dan aan zoiets Behalve als zo'n malloot expres zo'n beestje aanrijdt.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:09

Een beetje bot misschien, maar ik vind het echt een rotstreek dat je moeder is doorgereden. Maar misschien dat ze zelf zo geschrokken was, dat ze niet is omgedraaid.
Bij ons zijn ook een paar katten aangereden. En ik ben echt 'blij' als mensen dan aanbellen. We hebben zo een kat (Beau) kunnen redden en daar ben ik nog steeds echt dankbaar voor.
Ik ben zelfs dankbaar dat de mensen met een andere kat (ook aangereden) aan de deur kwamen, terwijl die al dood was. Dan weet je tenminste iets.
Ik heb al zo vaak met een zaklamp alles af kunnen zoeken, en na 3 dagen vind je dan je kat, van de kou doodbevroren was, met alleen een gebroken poot (op het oog dan). Dan voel je je echt poedersuiker dat diegene niet even uit is gestapt en je je kat heeft 'overhandigd'.

Maar goed, jij kunt er ook niets aan doen. En waarschijnlijk is je moeder ook geschrokken, ze kon er ook niets aan doen.
Ik hoop ook echt dat die mensen hun kat hebben gevonden.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:31

hij leefde in ieder geval nog
mijn kapster heeft dat ook eens gehad, die is nog uitgestapt en gaan zoeken, maar zo'n dier vind je dan toch al niet meer. of hij moet echt flink geraakt zijn en een stukje verder toch is gestopt
tis triest dat het beestje geraakt werd, maar je kan er nu toch niets meer aan doen.
die kat kwam er trouwens beter af dan een kat die vandaag bij ons in de straat werd dood gereden Verdrietig
onze kat houden we nu maar even binnen tot het nieuwe jaar. met al die klappen rennen ze soms van schrik zo voor een auto

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:35

Vreselijk.......... zo hebben wij een keer de kat van een oom aan gereden. Neef erheen om hem een mep te geven (dood maken Boos!) als hij er erg aan toe was. Maar nergens een kat. Na twee maanden kwam ie er weer vrolijk aan Verward

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:35

Ik vind eigenlijk ook dat je moeder had moeten stoppen. Je had de kat misschien nog kunnen redden, of miss had ze indd een kokertje om en had je haar naar de eigenaar kunnen brengen, of op z'n minst naar de dierenarts. Had ik wel gedaan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:36

Wij zijn ook 1x over een kat heengereden, en ik kan je dit vertellen: die kat had ons levend gevild als we die aangeraakt hadden... Helaas konden wij niet meer op tijd stoppen om haar te ontwijken (te druk op de weg) en de auto achter ons is er ook nog eens lichtjes overheen gereden.

Hopelijk heeft die kat niet veel geleden.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:37

Nou zeggen jullie wel allemaal mijn moeder dit mijn moeder dat...Mijn moeder wist toen ze de klap hoorde pas dat er iets onder de auto zat...

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:38

denk dat dat het minste is wat je kan doen, ff stoppen. moet er niet aan denken dat iemand een van me katten aanrijdt en dan doorrijdt..vind ik best wel gemeen. wie weet zoeken die baasjes zich rot naar hun katje en ligt ie ergens..sorry hoor maar dat vind ik niet lief
als t nou op de snelweg is dan kan je gewoon niet stoppen, maar in een gewone straat..
als je gaat zoeken en je kan m niet vinden dan heb je in ieder geval nog je best gedaan voor m en m niet aan zn lot overgelaten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:43

Dat bedoelen ze ook... Nadat de kat was aangereden had ze moeten stoppen om te kijken of de kat te vinden is en of die miss een adreskokertje om had... Ik ben 2 katten verloren door een aanrijding. Ik kan je vertellen dat ik heel blij was toen er een man (niet de dader) mij kwam vertellen dat mijn kat daar en daar lag, dat hij hem aan de kant had gelegd en dat hij de moeite had genomen om mij in te lichten!!!
Als het in de buurt is zoals je zegt, kun je zelf ook nog even gaan kijken!!! Zullen de eigenaren zeer op prijs stellen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:43

oh jakkes vreselijk, ik ben wel eens over een kip en tegen andere vogesl aangereden, dat vond ik al eng, maar een kat brrrrr....
mijn instructrice had dit ook een keertje, ging kijken, de kat was erg gewond maar leefde nog wel. er reed toen een trekker voorbij, die polshoogte kwam nemen(de man die erin zat). het klintk heel erg, maar die is er nog eens overheen gereden, zodat het beetsje niet meer hoefde te lijden.......
iew

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:53

Het is vreselijk idd. Mijn exvriend is een keer over een haas heengereden, ik voelde gewoon hoe die tegen de onderkant van de auto aankwam (zat achterin de auto). Het was donker toen, en wat ze doen is heel hard wegrennen. Ook katten, er zijn er maar weinig die blijven zitten.
Ik denk ook niet dat je er veel aan had kunnen doen..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:29

Okee we zaten op een drukke weg dus dan moesten we naar huis en dan terug fietsen ofzo???...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:44

Ik denk dat je jezelf (en je moeder) niet al te veel verwijten moet maken.

Als die kat niet meer op de weg lag is hij vast weggerent, en die vind je dan echt niet meer terug.

Tis wel heel vervelend idd.... hopen maar dat ie gewoon naar zijn huis is gelopen. Katten zijn wel slim gelukkig Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:53

ik vind het ronduit grof dat iemand doorrijd, misschien komt het ook omdat juist gisteren mijn hondje hier voor de deur is aangereden, die man is godzijdank WEL gestopt, maar ik zelf zou niet rusten voor ik dat katje had gevonden. of tenminste ik ziu alles op alles zetten om hem te vinden, is het dan nog niet gelukt heb ik in elk geval mijn best gedaan, maar om zo door te rijden vind ik niet echt netjes, maar ja dat ben ik..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:58

Heb ook een keer een kat aangereden, maar gelukkig kon ik ermee naar de DA gaan en later bij de eigenaar afleven. Gelukkig kwam alles goed.
Maar jij moet je zelf geen verwijten maken hoor!! Katten hebben nou eenmaal de vervelende gewoonte om vlak voor je auto langs te rennen en dan kun je ze niet ontwijken. Daar kan jij niks aan doen!!!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:05

Als je een kat niet overrijd maar aanrijd is de kat meestal al weg voor dat jij stil staat
Dus stoppen heeft eigenlijk geen zin behalve als je hem overrijd dat overleven ze vaak niet.
Het heeft dus weinig zin om hier verwijten over te maken.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:06

imker schreef:
Wij zijn ook 1x over een kat heengereden, en ik kan je dit vertellen: die kat had ons levend gevild als we die aangeraakt hadden...


Hoe weet je zoiets nou? Ik vind het echt niet normaal dat mensen gewoon doorrijden nadat ze een dier hebben aangereden. Misschien helpt het om je eigen geweten een beetje te sussen door te zeggen dat die kat je anders levend gevild zou hebben maar ik vraag me toch echt af hoe je dat kan weten als je niet eens even uitstapt hoe om te kijken hoe het met die kat is Verward .
Oja...er bestaat ook nog zoiets als de dierenambulance als je het zelf niet aandurft.

Het is zeker rot als er een kat voor je auto langsloopt, je kan er vaak niets aan doen. Maar het enige wat je wel kunt doen in zo'n geval is even stoppen om te kijken hoe het met het beest gaat (als de situatie het toelaat dan he, ik snap ook wel dat dat midden op de snelweg niet kan). Doorrijden vind ik gewoon weglopen voor je verantwoordelijkheden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:10

Het kan goed zijn dat de straat waar jullie reden niet de gelegenheid biedt om te stoppen. Die straten zijn er nu eenmaal. Zelf zou ik geprobeerd hebben uit te stappen, maar als ik daarmee ongelukken zou riskeren zou ik het ook niet doen. Mensen moeten hun kat gewoon niet op straat laten lopen, want dan nemen ze dit risico. Een kat heeft geen verstand, die kan geen verantwoordelijkheid nemen en de consequenties onderzien. Dat zouden de eigenaren voor ze moeten doen, maar helaas, dat doen ze niet.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:18

Gaan we weer...die vreselijke katteneigenaren toch ook he....
Er bestaan ook zwerfkatten die op straat lopen en aangereden worden. Het gaat hier niet om de 'foute' eigenaar die het dier vrij rond laat lopen, maar om degene die het dier aanrijdt en vervolgens gewoon doorrijdt. Dat beest ligt misschien nog wel een dag te creperen in de bosjes. De eigenaar weet er op dat moment niets van en kan er dus niets aan doen. Het ligt dus niet aan de eigenaar maar aan degene die gewoon doorrijdt. De eigenaar heeft er op dat moment even niets mee te maken. Het is de keus van de 'aanrijder' om gewoon door te rijden, en dat vind ik fout.
Is altijd makkelijk om zoiets op de eigenaar af te schuiven.
Iedereen heeft er natuurlijk een andere mening over, maar ik gun mijn katten liever een kort en gelukkig leven dan een lang en ongelukkig leven.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:18

Deze katteneigenaar doet dit wel. Maar soms kun je er gewoon echt niets aan doen. Als een kat ontsnapt door een f*cking klepraampje wat openstaat!?!? Dat soort dingen gebeuren ook. Mijn katten komen dus niet buiten omdat ik ze graag langer bij me wil houden...