Ik heb een kat doodgereden......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:21

tja, hier kon je dus echt niets aan doen. Dat is gewoon de schuld van de eigenaar van die kat. Dan moet hij maar ervoor zorgen dat zijn dier niet op straat komt. Voor hetzelfde geld was je van schrik tegen een boom opgeknald en verongelukt, dat was nog veel erger geweest. Maar ik was zelf toch wel effe uitgestapt om te gaan kijken hoor. Ik ga er vanuit dat als zo'n klein beest een hele auto over zich heen krijgt meteen dood is. Dus zal hij niet veel geleden hebben.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:09

Ik denk dat in geval van de de meeste huisdieren die verongelukken op de weg, dat de eigenaar te onverschillig of laks is om op zijn huisdier te passen en verantwoordelijheid op zich te nemen. Ik zie ook vaak dat iemand zijn hond uitlaat, en als die hond dan oversteekt dan zegt die persoon er helemaal niets van!!!!! Kennelijk vinden die mensen het dan niet erg als die hond aangereden wordt, anders zouden ze wel ingrijpen. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Ik straf Polleke altijd vreselijk af als ze zomaar oversteekt. Dat doe ik uit liefde. Ik wil haar gewoon niet kwijt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:39

Ja maar Karin, de meeste katten die los rondlopen, zijn niet ontsnapt maar die worden buitengelaten zonder dat er naar om wordt gekeken. ik weet zeker dat als mensen meer naar hun katten omkeken, dat er minder katten op straat zouden omkomen. Maar er heerst de algemene gedachte dat katten los buiten rond horen te lopen. Nou, dit zijn dan de consequenties.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:55

Kim hoeft zich dus niet schuldig te voelen maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Verstandelijk zal ze ook wel weten dat ze geen schuld geeft, maar gevoelsmatig is het weer anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:35

katten honden en paarden zijn verschillende dieren. Dat is waar. maar elk dier (ook mensen) hebben behoefte aan bepaalde vrijheden. allemaal hebben ze ook eens buitenlucht nodig, en beweging. Ik snap niet dat mensen zeggen dat honden maar binnen moeten blijven en katten wel buiten mogen. Dat is onzin. paarden zet je binnen een omheining waar ze niet uit kunnen ontsnappen. Honden luisteren over het algemeen, tenminste, dat hoort zo te zijn. dus die kun je los laten omdat je ze kunt leren bij je te komen als dat nodig is. Katten kun je niets leren. omdat ze eigenwijs zijn, zeggen de kattenliefhebbers. Of, omdat ze stom zijn, zoals kattenhaters zeggen, haha. Maar hoe dan ook, net als bij paarden zou je je tuin heel goed af kunnen zetten met een hek of schutting waar de kat niet door kan en hoog genoeg om er niet over te kunnen. en als dat niet kan, aangelijnd, of binnen. Ook kattenliefhebbers moeten opdraaien voor de consequenties van hun dieren en niet klagen als hun kat aangereden wordt omdat hij eigenlijk op straat toch maar aan zijn lot wordt overgelaten. katten kun je niet leren om uit te kijken voor verkeer. En je kind laat je toch ook niet zo maar aan zijn lot over zolang hij dat niet kan? en ik wil het gevaar ook niet lopen dat ik mijn hond op een dergelijke manier verlies.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Antonius, Esther, Jette, karinmanon, Pantykous, rosalie_a en 162 bezoekers